17 januari FORT PIERCE - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 januari FORT PIERCE - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 januari FORT PIERCE

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Het is een koude nacht geweest, om 9:00 uur was het 13 gr. Piet heeft als ontbijt zelf wafels gebakken. We zouden jullie hier graag een foto van laten zien maar hij was Nellie te snel af, hij heeft beloofd om ze morgen weer te bakken. Piet komt hier niet zo maar mee weg, Nellie zorgt er dan voor dat ze de camera bij zich heeft. Dus morgen een unieke foto van de wafelbaker.

De temperatuur liep wel heel snel op. Voor het eerst in een week is het om 10:00 uur al een fijne temperatuur, het was al 18 gr dus het beloofd een mooie ‘lummel’ dag te worden. De route begon met een bezoek aan de haven van Fort Pierce. Het was een verrassend gezicht toen we aan kwamen rijden, het bleek dat op de parkeerplaats een markt was ( foto). Heel anders dan bij ons, hier hebben ze witte partytentjes waar ze hun waar in uitstallen.

De weg naar Stuart hebben we al eens gereden maar het blijft fantastisch om relaxed zo langs het water te rijden. En dat zo’n 20 mijl aan een stuk. Daarna de prachtige brug over de Indian river (foto), dan verder via Jensen Beach highway de A1A volgen, en zo weer terug naar Fort Pierce. Het is prachtig om zo, op je gemakje, tussen het water door te rijden. Niemand die je op jaagt ook niet als je 35 rijdt terwijl 50 de maximum snelheid.

We hadden inmiddels wel zin in een hapje, we dachten aan een lekkere bananen split bij Dairy Queen. Maar de dichtstbijzijnde DQ was 20 mijl verderop, dat was echt niet de bedoeling, we hadden wel 2 bananen bij ons. Met wat fantasie kleed je de bananen aan met ijs, slagroom en aardbeien. We hebben in ieder geval nog een hele week, dus alle tijd om onszelf nog te verwennen bij de DQ. We hebben ons daarna maar getroost met een bakje bij de Mac.

Tussendoor hebben we ook nog geshopt. Toen we bij Target met onze creditcard wilde betalen, accepteerde hij de betaling niet. We hebben nog een poging gewaagd wetende dat bij een 3de keer de kaart geblokkeerd wordt. Bij Subway hebben we de kaart nog eens getest, tot onze schrik bleek deze al geblokkeerd te zijn. Bij terugkomst in het hotel hebben we naar Nederland gebeld. Na alles te hebben uitgelegd wist de dame aan de andere zijde te vertellen dat het inmiddels in Nederland
’s avonds 12 uur was geweest en degenen die de blokkade konden opheffen waren net weg. We moesten morgen maar terug bellen. Dus eerste werk morgen maar bellen.

Maar zo’n voorval bederft ons vakantie stemming niet. We hebben vandaag weer een prachtige route gereden, maar het is vooral de mooie natuur en de bijzondere luchten met wolken alsof ze watten tegen de hemel hebben geplakt. Ook het weidse, het oneindige, geeft je een gevoel van vrijheid tijdens het rijden. Dat met een prachtig zonnetje en een temperatuur, die inmiddels was opgelopen tot 24 gr, voel je je koning en koningin in een gouden koets.

We hoeven niet zo nodig zuidelijker te gaan, het weer voor de komende week ziet er goed uit. De planning was Florida City maar het is ‘weer’ gewijzigd in een rondje naar Okeechobee. Weten jullie wat een lummel dag betekend? Doen waar je blij van wordt, je aanpassen aan situaties, en genieten van al het onverwachte wat op je weg komt. Dus morgen laten we ons weer verrassen.

Tot morgen allemaal.

• 18 Januari 2015 - 07:29

Maaike:

Hoi Piet en Nellie.

Wij zijn wel erg benieuwd geworden naar de wafels van Piet!

Wij hebben een heel aantal verslagen moeten missen omdat we ze niet geopend kregen, gelukkig lukt dat nu wel weer.

Geniet nog lekker van de komende week!

Jort zegt nog dat ik moet vertellen dat hij jullie mist en wil weten of ze in Amerika ook w.c's hebben en Daane wil nog even laten weten dat ze een prinses is........Nou dat wisten we al.....hihi.

• 18 Januari 2015 - 10:07

Christiane:

Lieve lui!
    Wat een heerlijk dagje is dat geweest en ik heb genoten van de foto's van de route! Hoorde vanmorgen op het nieuws dat in Melbourne Flo. een schietpartij in een winkelcentrum is geweest, zo dichtbij bij jullie, nou ja dichterbij dan bij ons! Ben ook benieuwd naar de wafelbakkerfotos, niet verslapen Nellie!! Geniet nog van de laatste week en stop wat zon in een doosje alsjeblieft, voor hier he

• 18 Januari 2015 - 10:24

Jos En William:

Hallo amerika .na paar dagen afwezigheid , heb ik de achterstallige verslagen gelezen.en ik ben weer helemaal bij.het weer werkt ook niet helemaal mee.maar klagen helpt niet.he ik heb flink genoten van vakantie perikelen.en morgen,ja dan ben er weer.groetjes van 2tjes.