3 januari FORT PIERCE - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 3 januari FORT PIERCE - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

3 januari FORT PIERCE

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

04 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Toen Nellie gisteren het vliegtuig uit stapte stond Nellies Mosquito Fanclub haar al op te wachten. Ze wilden allemaal dichter bij haar komen en ondanks al haar verweer kreeg zie hier en daar toch nog enkele kusjes die vanochtend nog goed irriterend waren. Dat krijg je als je ook in het buitenland populair bent, maar de fans hier zijn wel wat fanatieker dan in Nederland.

Gisteravond had Nellie alle spullen zo geordend dat we voortaan niet iedere keer beide koffers hoeven te sjouwen. We hebben goed geslapen en zijn om half negen, lekker uitgeslapen, opgestaan. Het hotel waar we sliepen viel tegen, Aan de buitenzijde en de lobby was het een mooi en uitnodigend hotel, maar eenmaal in de kamer bleek dat er nogal wat onderhoud gepleegd zou moeten worden. Het was echt de slechtste Day’s Inn’s die we ooit hadden meegemaakt. Het enige wat meeviel was het uitzicht.

We zijn vanmorgen gestart zoals we de vorige vakantie geëindigd zijn, ontbijten bij IHOP. Er was een IHOP schuin tegenover het motel, het was er een gekkenhuis. Eerst moet je je aanmelden en dan wachten tot je opgehaald wordt. Men is wel ontzettend vriendelijk, alle personeelsleden die ons passeerde vroegen hoe het met ons ging. Mooi, ondanks alle drukte, dat ze hier even tijd voor een praatje maken. Je voelt je hier geen nummer.

Om 11:00 uur was de temperatuur al opgelopen tot 26 graden en het liep op tot zo’n 29 gr, heerlijk om in korte broek en met slippers rond te lopen. De benzine kost hier ongeveer $ 1,22 per gallon dat is omgerekend 65 cent per liter, wel uitnodigend om afstanden te rijden. Dat doen wij niet meer, de route naar Fort St Pierce is ongeveer 130 mijl en dat is ongeveer 200 km wat wij voldoende vinden.

We zijn eerst, binnendoor, van Orlando naar Melbourne gereden en hebben daar de Indian River overgestoken, toen door Melbourne Beach gereden, en hebben daar wat foto’s te gemaakt op de pier waar veel gevist wordt (foto). Bij bijna alle openbare plaatsen staan toiletten waar je niet hoeft te betalen voor het gebruik. Ze zijn, ondanks dat ze buiten de bebouwde kom staan, van alle gemakken voorzien. Stromend water, zeep, handdroger etc. en alles goed onderhouden en schoon.

Daarna zijn we een Dunkin Donut gaan zoeken want we hadden zin in koffie en we hadden nog een donut te goed van Piet zijn verjaardag in juli. In Californië konden we geen DD vinden en hier struikel je er over dus hier maar meteen gebruik van gemaakt. We hebben nog enkele donuts te goed want Nellie is in de tussentijd ook een jaartje ouder geworden en daar moeten we op toasten en dat doen we graag bij DD.
Nu zitten we in een Best Westen motel in Fort Pierce, waar we al enkele keren meer zijn geweest. Deze is wel goed en de kamer is groot en van alle gemakken voorzien, inclusief een flat screen van ruim een meter (foto). De temperatuur was vanavond om 19.30 nog lekker, in korte broek te voet op zoek om de magen te vullen. Volgens de vooruitzichten is het morgen ook weer mooi weer, lekker, niet té warm, want er staat een verfrissend windje.

De plannen voor morgen is, via Port St Lucie, en Stuart langs de kust naar Melbourne en misschien blijven we daar 2 nachten. Maar of dat werkelijk gebeurt weet je bij ons nooit. Dat lezen jullie morgen weer. Tot morgen.

• 04 Januari 2015 - 05:48

Ranger Bob:

Love your photos! So different, very interesting. Keep up the good work.

• 04 Januari 2015 - 10:22

Margy Van Gerven-Ernt:

Lieve Nellie en Piet,
    Allereerst een Gelukkig en Gezond 2015 toegewenst!
    Wat een verrassing, heerlijk dat gevoel in korte broek rondlopen en niet te heet.
    Hier is het koud en het vriest aan wat ontdooit, maar ja dat is weer Nederland.
    Genieten jullie maar lekker in Florida, wat goed dat jullie gewoon plannen en gaan.
    Dat doet leven, fijn dat wij even ervan mogen genieten. Ik weet dat de dagen voorbij vliegen dus maak maar genoeg foto's om later nog na te genieten. Veel liefs van ons en vergeet niet Nellie op tijd te verwennen met een BIG Milkshaker, voor de vitamientjes! Peter & Margy x

• 04 Januari 2015 - 10:48

Jos En William:

Goede morgen amerika.zo dat ziet er weer goed uit,lekker leesbaar,en mooie foto,s.heb weer genoten van jullie veslag.en van de tempertuur daar willen wij ook wel een paar graadjes. Tot morgen,groetjes van joske en william.

• 04 Januari 2015 - 16:19

Miranda:

Lieve ouders,

een hele fijne vakantie en we volgen jullie weer iedere dag! Zijn we er toch weer een beetje bij ;-)

Liefs XXX

• 05 Januari 2015 - 08:57

Maria:

Aloha lieve avonturiers,

Aan de foto's te zien is het daar heel goed toeven, prachtige foto's hoor en als ik daar zou zitten zou ik toch moeite hebben om weer naar huis te gaan.
    Had begrepen dat jullie allebei jarig zijn geweest, als nog van harte gefeliciteerd en dat jullie dit nog lang mogen vieren in hele goede gezondheid en nog vele keren naar Florida kunnen reizen.
    Het is jullie allemaal van harte gegund. Maak er iets moois van lieverds.
    Nog een hele goede en avontuurlijke reis toegewenst.