14 juli Marion - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 juli Marion - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 juli Marion

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juli 2008 | Verenigde Staten, Marion

Hier zijn we dan weer. We zijn nu net over de helft van onze vakantie,wat een luxe alleen je te moeten wassen, aankleden, eten en wegwezen.Zal wennen zijn straks.
We rijden al dagen in de bergen, het is onvoorstelbaar mooi.We blijven filmen en ons verbazen.
12 Juli zijn we naar Cherokee, een Indian Village, geweest,mooi en interessant.
De Blue Ridge Parkway route die wij volgen gaat van North Carolina door Tennessee,en naar Virginia.Dus daar zijn we wel enkele dagen zoet mee. Maar het is zo mooi, dat is niet uit te leggen, overal stromen beekjes of je ziet kleine watervallen.
13 Juli we hebben een kerk dienst bij gewoond, de mensen hier zijn overal zo aardig, we hebben een gesprek gehad met de dominee die erg geïnteresseerd was waar we vandaan kwamen. Iedereen die de kerk inging kwam eerst met ons kennis maken, niemand liep zomaar langs ons heen. Tijdens de preek werden wij vernoemd alsof we de koning en koningin van Nederland waren, na afloop van de dienst kreeg iedereen een eigen gebakken cakeje, en bij ons was er een briefje opgeplakt met een bedankje en "Een goeie reis".
Later in de middag hebben we regen gehad, als je dan de tv aanzet zeggen ze mooi dat we regen kregen.
Nu snappen we ook waar de naam Smokey Mountains vandaan komt. Als je na zo'n regenbui naar de bossen in de bergen kijkt zie je overal rookpluimen uit komen.
Vandaag staat de zon weer hoog aan de hemel, en we hebben weer een hele route in de bergen gehad,we zijn wel weer even van de verharde weg afgehaald maar het was wel een hard grind pad, ongelooflijk mooi we klommen z'n 1500 meter hoog. Moet wel zeggen dat we toch weer blij waren om op de verharde weg tussen auto's en huizen te komen.
Zoals gewoonlijk, hebben we vandaag ook weer eens geshopt. Maar ja dat is ook niet zo moeilijk als de winkels, zoals Wallmart, de hele nacht, dus 24 uur, open zijn. We hebben eigenlijk geen tijd om te slapen.
Dit was het weer. Groetjes allemaal en tot de volgende bibliotheek

• 15 Juli 2008 - 16:35

Henny En Ger:

"n huwelijksaanzoek, 'n nieuwe bowlingbal, mooie watervallen wat wil je nog meer !!
    Kan ik volgend jaar helemaar niet meer winnen !!!. Liefs Henny en Ger

• 15 Juli 2008 - 18:58

Nico En Petra:

Hallo luitjes.
    We zijn weer helemaal bij. Hebben jullie toevallig al een pandje op het oog of zo, want jullie zien het volgens ons daar helemaal zitten.
    Groetjes Nico en Petra