21 oktober Fort Pierce FL - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 21 oktober Fort Pierce FL - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

21 oktober Fort Pierce FL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Het was vanmorgen om 9.45 ongeveer 25 gr. dus wat minder warm en benauwd na de fikse regenbui van gisteravond, daarbij stond er ook een lekker briesje. Volgens de berichten komt er ander weer maar dat hebben ze al meer gezegd en telkens was het de dagen daarna prachtig weer. Voor de zekerheid gaan we dan maar wat meer zuidwaarts om de ‘kou = 22 graden’ voor te blijven.

Vanochtend weer een goed ontbijt gehad, alleen was het vandaag erg druk in de ontbijtruimte, waardoor er wat minder aandacht en tijd werd besteed. Maar het bleef nog altijd een goed ontbijt, voor ons een goede start voor de route van vandaag. Eerst even tanken bij de pomp om de hoek. Het was niet zomaar een pompstation, er zat een Wendy restaurant in en er werd van alles verkocht wat je maar kon bedenken. Aan de zijkant waren hoekjes met koffiezetters en hotdogs, even verder waren keurig goed bijgehouden toiletten en weer een andere hoek waar je je kon douchen. Dit was duidelijk wel iets meer als een gewoon pompstation.

We hadden gisteravond kamers besproken bij een Quality Inn in Fort Pierce. We konden er heen rijden via de racebaan of we volgden weer de A1A die over eilandjes gaat die tussen de Atlantische Oceaan en de Banana River liggen. Wij kozen voor dat laatste, de meer toeristische route. We passeerden diverse Starbucks en besloten uiteindelijk om bij de derde een kopje koffie buiten op het terras te gaan drinken. Het was genieten, wel onder de parasol met een lekker bakje. Je krijgt geen kopje maar een beker die zo vol is dat, als je hem vastpakt, de koffie over de rand gaat.

Het was er heerlijk zitten en wat ons opviel was dat er, zowel binnen als buiten, minder mensen zoals als voorheen met hun laptop zaten te werken. Wij denken dat de mensen er op aangesproken zijn want voor ons stond een auto met draaiende motor met daarin een dame die met haar tablet aan het werken was. Op de parkeerplaats had ze internet en het enige dat ze gebruikte was een parkeerplaats, hierdoor hadden ze binnen en buiten meer zitplaatsen voor de mensen die koffie wilden drinken.

Na de koffiepauze passeerden we een kerk waar het grasveld vol lag met pompoenen voor Halloween (foto). De opbrengst was voor een goed doel. Er stond niet bij of de pompoenen ingestraald waren want dan krijg je pompoenen die al voor Halloween gaan spoken en waar misschien wel geesten uit komen. Maar dan zijn het spooky pompoenen. Bij Vero Beach was een militaire basis waar de militairen met hun gezin op de basis wonen (zie foto). Er is daar een compleet dorp gebouwd op het terrein van de kazerne en er zijn alle faciliteiten zoals in een gewoon dorp, inclusief scholen voor de kinderen. Men hoeft voor de dagelijkse behoeften het terrein niet af.

Het was wel een groot gedeelte van de dag bewolkt, soms met een dreigende lucht, met z’n 27 gr voor ons een mooie temperatuur. Het was vandaag wel druk op de weg, zeker voor op een zondag. De eilanden, waarover we reden, waren maximaal 1 km breed en op zijn smalst slechts honderd meter, dan reed je echt tussen het water door. We probeerde soms om dichter langs de oceaan te rijden maar dan hield de weg ineens bij een hotel of huizen op, en moesten we toch weer terug naar de A1A rijden.

Bij Vero Beach zijn we even koffie gaan drinken bij de Mac. Hier was het niet zo prettig buiten zitten als bij Starbucks dus bleven we maar binnen. Daarna zijn we, via een prachtig binnen weggetje, naar het centrum van Fort Pierce gereden. We hebben daar, in tegenstelling tot andere jaren, geen enkele pelikaan gezien. Wel ontzettend veel duiven en meeuwen en in het water zag je enorme scholen met vissen. We zagen ook een zeekoe die snel weer onder water ging waardoor we geen foto van hem hebben kunnen maken. Het heeft vandaag verschillende keren gedreigd maar we hebben geen regen gehad.

Hier in Fort Pierce blijven we weer 2 nachten, welke richting we morgen gaan toeren weten we nog niet. Volgens de berichten word het morgen zonnig en 26 gr. We zien het morgen wel.

Tot morgen. Toedeloe!

• 22 Oktober 2018 - 08:34

Antoinette:

Jullie vermaken je prima, mooie foto’s weer!