13 juli Altoona - Reisverslag uit Altoona, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 juli Altoona - Reisverslag uit Altoona, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 juli Altoona

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juli 2018 | Verenigde Staten, Altoona

Het is vandaag vrijdag 13 juli en dat hebben we ook geweten, wij zijn niet bijgelovig maar zoals het vandaag er aan toe ging zou je het bijna worden. Het begon al vanmorgen, we werden wakker gebeld want de baliemedewerkster dacht dat onze creditcard een verlopen vervaldatum had. Wij zeiden dat we bij het uitchecken alles zouden controleren, maar dat we eerst rustig gingen ontbijten.

Toen we gingen uitcheckten bleek dat er veel niet klopte, de rekening was zeker 50 dollar te hoog, na controle bleek dat we verwisseld waren met een echtpaar wiens achternaam ook begon met ‘van’ of ‘van den’. Duizend excuses dat we wakker waren gebeld, en dat ze grote een vergissing had gemaakt met de achternaam. Alles werd teruggezet en de vervaldatum werd aangepast en na nogmaals excuses kregen we een rekening die dichterbij de prijs van de boeking lag.

Na de discussie aan de balie stapten we in de auto en vroegen Tommetje de weg naar het motel in Altoona te wijzen, maar er kwam geen reactie. Tommetje was vastgeslagen of had vandaag geen zin om te werken. We installeerde de Yankee Tom maar deze wilde alleen maar de Highways volgen en wat we ook probeerden hij gaf geen scenic byways aan. We besloten om onze reserve Tom in te schakelen, deze lag nog in de koffer. We reden naar een Mac om de reserve Tom te installeren, en een bakje koffie te drinken.

Toen we bij Mac arriveerden en Piet in de koffer de reserve Tom ging halen begon Tommetje plotseling te praten alsof hij bang was dat hij ingeruild werd. Daarom de reserve Tom weer terug en Tommetje installeren, hij had inmiddels 1 ½ uur zijn mond gehouden, voor ons was het prettig om weer het vertrouwde geluid te horen. Het prettige was dat Tommetje ons meteen naar de smalle wegjes stuurde, alsof hij iets goed te maken had.

Bij de Mac was het meteen ook even controleren hoe het met de betalingen zat en wat bleek, Quality Inn, het hotel waar we de afgelopen 2 nachten hadden geslapen, had 2x de kamer afgeboekt. De laptop uit de auto gehaald, en meteen een mailtje gestuurd naar de manager van het hotel. Later op de dag kregen we een mailtje met weer duizend en een excuses, het teveel berekend bedrag zou terug gestort worden, een hele opluchting. Eindelijk waren we zover om de route op te pikken (het was inmiddels 12 uur).

In Carroltown hebben we de benzinetank nog eens vol gegooid, wij denken voor de laatste keer want we hebben nog zo’n 300 mijl te gaan en op een tank rijdt deze auto ongeveer 400 mijl en we mogen de auto, a.s. dindag, met lege tank afleveren. Het was wederom weer een prachtige route, klimmen en dalen, we zaten soms best hoog, weer een mooie omgeving, met prachtige vergezichten. Tommetje heeft ons de hele route niet meer teleurgesteld. Het was soms bewolkt, de temperatuur om 7 uur was nog 32 gr. Alles bij elkaar was het vandaag een enerverende dag met veel tegenvallers en dat op vrijdag de 13e.

Morgen verwachten we weer zo’n 100 mijl te rijden dus weer een stapje dichter bij het eindpunt, New York. Ook voor morgen is het motel al gereserveerd, dus geen zorgen voor een slaapplaats. Morgen lezen jullie welke verrassingen de zaterdag voor ons in petto heeft.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 14 Juli 2018 - 02:11

Ranger Bob:

I am sad that your trip is soon coming to an end. The photos and story's every day are much appreciated.
    It is so nice to see that you show what a beautiful country we live in.
    We are a much nicer country than all those big cities and tall sky scrapers that you always see.
    Nellie's photos of all the Little wild animals and birds are very relaxing.

So we are happy you had another nice holiday. Enjoy your last days and keep in touch.

Bob in Florida

• 14 Juli 2018 - 02:40

Marijke:

Bedankt voor jullie delen van de reis door de USA
    Ik heb genoten van de verhalen en wens jullie een fijne terug tocht ! Wel thuis !

Marijke