10 juli Erie PA - Reisverslag uit Erie, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 10 juli Erie PA - Reisverslag uit Erie, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

10 juli Erie PA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

10 Juli 2018 | Verenigde Staten, Erie

We hebben hier in deze Super 8 in Erie een mooie kamer op de 3e verdieping, veel ruimte, mooie grote TV en fijne badkamer, maar toen we wilde douche bleek dat we geen warm water hadden. We hebben even naar de balie gebeld en daar wist men te vertellen dat dit vooral bij de laatste kamers van de gang wel meer gebeurde. De oplossing, kom maar een sleutel halen van een andere kamer dan kan je daar onder de douche. Dus hadden we 2 slaapkamers voor de prijs van 1, mochten we elkaar de kamer uitvechten, was er altijd nog een vlucht mogelijkheid om in de andere kamer te gaan slapen.

’s Morgens hebben we dit probleem aan de manager voorgelegd en zij had maar een oplossing, een andere kamer nemen. We kregen een kamer op dezelfde verdieping, wat meer vooraan in de gang, dus vanavond afwachten of we nu wel warm water hebben. Door deze verhuizing waren we wel een uur later met de start van de route van vandaag, en Piet had nog wel een grote route gepland.

Vandaag beginnen we aan de laatste week van onze vakantie, volgende week dinsdag moeten we de auto inleveren en vliegen we weer terug naar Nederland. Maar zo ver zijn we nog niet want voor vandaag was er een route gepland die gedeeltelijk langs Lake Erie zou gaan en volgens Tommetje reden we dan een groot gedeelte langs het water. Tot Lake City hadden we nog geen water gezien dus besloten we een kop koffie bij Mac te gaan drinken. Daar werden we ‘ongevraagd’ lid van de Mac club gemaakt, we kregen een knipkaart, bij iedere consumptie krijg je een knip, een volle kaart is goed voor een gratis consumptie. Mochten we de kaart deze vakantie niet vol krijgen dan moeten wel terug naar de USA. Helaas!!

De koffie kost meestal ongeveer 1 dollar, maar hier kostte een senior koffie slechts 63 cent.

Na de koffie gingen we verder op zoek naar Lake Erie en pas in Conneaut in Ohio zagen we voor het eerst het meer. Alleen we konden er nergens bij komen want ook hier stonden er huizen met privé inritten voor. Toen we toch een weg inreden waar verschillende huizen stonden en Nellie de auto uitstapte om wat foto’s te maken, stuurden sommige bewoners de hond naar buiten om hun erf te beschermen. Nellie is als de dood voor honden, dus nu wel voorzichtiger geworden met uitstappen op privé terrein.

Bij Genova on the Lake was een parkje aan het meer waar ook diverse picknick tafels waren, het was inmiddels lunchtijd, we hebben daar maar meteen gebruik van gemaakt (foto). Ondertussen begon het langzaam te betrekken, maar het bleef droog. Na onze picknick gingen we zuidelijk door Ohio naar Jamestown in Pennsylvania. Ohio is wat minder wat omgeving betreft, het zijn rechte wegen, wel een beetje glooiend, maar vaak vlak, het was niet verrassend, wel verrassend was de benzineprijs want deze was in Kingsville Ohio 2,74 dollar per gallon terwijl enkele mijlen verder over de grens bij Pennsylvania de benzine 3,15 per gallon kostte. Dus even aftanken.

Onderweg naar Jamestown kwamen we verschillende Amish tegen met hun aparte koetsjes die door paarden worden getrokken (foto). Bij Jamestown in Pennsylvania werden we verrast door het Pymatuning reservoir. Hier was een prachtig aangelegd park, met cabins om te huren, constant had je zicht op het water. Het was een plezier hier doorheen te rijden, en dat met een stralende zon. Daarna zijn we naar Greenville gereden om bij de Mac koffie te drinken en te kijken of hier onze Mac-lidmaatschap ook werd geaccepteerd, en ja, er werd geknipt dus de tweede knip hadden we te pakken.

Bij Conneaut Lake werd het weer donker, het begon weer te dreigen en er vielen zelfs 3 druppeltjes, te weinig om de ruitenwisser aan te zetten. Even later begon de zon weer te schijnen en werd het al weer snel 29 gr. Het was vandaag een merkwaardige route. We hadden meer van Lake Erie verwacht maar anderzijds was Pymatuning reservoir werkelijk een grote verrassing, waar we toch nog enkel mooie foto’s hebben gemaakt. Kortom, het was een mooie, maar lange route van bijna 170 mijl ongeveer 270 km. Vanavond gaan we kijken hoe we langzaam richting New York teruggaan. We drijven lekker op ons gemakje uit. Welke route we morgen nemen, waar we uitkomen en slapen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!!