8 juli Bradford PA - Reisverslag uit Bradford, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8 juli Bradford PA - Reisverslag uit Bradford, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8 juli Bradford PA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Juli 2018 | Verenigde Staten, Bradford

Het was vannacht inderdaad flink afgekoeld, we hebben lekker met de raam open kunnen slapen en geen airco nodig gehad. We waren weer op tijd op, want het ontbijt was tot 9:00 uur. Niet dat het zo uitgebreid was, eigenlijk best wel sober, maar je begint in ieder geval niet met een lege maag.

Om 9:30 zaten we in de auto om eerst wat kleine boodschapjes te doen en daarna aan de route te beginnen. De temperatuur was slechts 17 gr. maar het was best wel behaaglijk in het zonnetje, de temperatuur liep snel op, om 12 uur 24 gr. met een prachtige strak blauwe hemel. We reden eerst noordelijk naar Salamanca, om daarna westelijk richting Jamestown te rijden.

Bij Napoli staken plotseling 2 hertjes de weg over, het ging zo snel dat Nellie, die haar camera al in de aanslag had, toch weer niks heeft kunnen vastleggen. We snappen nu ook dat je niet kunt remmen of uitwijken, ze steken zo snel over. We hebben er ook al verschillende langs de kant van de berm zien liggen. Wij hadden vandaag geen geluk met het maken van foto’s van overstekende of passerende dieren. De enige die netjes voor de camera bleef zitten was de Mac-Mus, een vaste bezoeker bij de Mac, die zijn buikje rond eet van de resten die mensen achter laten, en wacht rustig op het bankje tot iedereen vetrokken is (foto).

We zagen ook vandaag weer verschillende borden die aangaven dat in de omgeving Amish woonde, maar wij hebben ze nergens gezien, misschien zaten ze in de kerk, omdat het zondag was. Wel zagen we langs de rand van de weg nogal wat souvenirs die de paarden hadden achter gelaten.

Bij Bemus Point gekomen zei Tommetje dat we het pontje moesten nemen om Lake Chautaugua over te steken. Op de plaats aangekomen waar het pontje zou moeten zijn, bleek dat het gesloten was, er stond een bord dat het pontje stuk was en dat donaties welkom waren voor reparatie. Bemus Point is een toeristisch plaatsje, er is een mooi parkje bij waar mensen op bankjes heerlijk relaxt kunnen genieten van al het water verkeer. Vandaag was er ook nog een snuisterijen markt, dus was het er erg druk.

De enige manier om aan de andere zijde van Lake Chautaugua te komen, moesten we eerst een stukje snelweg nemen, daar konden we via de brug het meer oversteken. Nadat we aan de andere zijde waren gekomen hebben we Tommetje weer op ‘snelwegen vermijden’ gezet. Bij Russel kwamen weer terug in Pennsylvania en gingen we via Warren richting Bradford waar we de Kenzua dam passeerde. Nellie is daar even uitgestapt om van de dam en de Aleghany River foto’s te maken. Daar zagen we ook kleine watervalletjes van de rotsen naar beneden komen (foto).

De dag begon vandaag met slecht 17 gr, maar we beëindigde de route met een temperatuur van 30 gr. Nu de zon weer achter de bergen is gezakt, koelt het weer goed af. Morgen is de planning om naar Lake Erie te gaan, een van The Great Lakes, weliswaar het kleinste Lake, maar niet de minste. Hoe de temperatuur daar is, en wat we dan weer beleven vertellen wij jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 09 Juli 2018 - 05:57

Christiane:

Mooie foto’s. Kan eindelijk op jullie site komen. Het lijkt me een heerlijke vakantie zo!!!
    Liefs christiane