7 juli Bradford PA - Reisverslag uit Bradford, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 juli Bradford PA - Reisverslag uit Bradford, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 juli Bradford PA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Juli 2018 | Verenigde Staten, Bradford

Afgelopen nacht hadden we een motel waar schuin tegenover een Mall lag, en daar zijn meestal ook verschillende zaakjes waar je kunt eten. Meestal zit daar ook een chinees bij, en ja, we hadden geluk, dus lekker chinees gegeten. Nellie had al enige tijd last van een ingescheurde nagel en deze wilde maar niet herstellen, gisteravond passeerde we in die mall een manicure zaakje, daar hebben ze er een kunstnagel opgezet in de hoop dat zo de nagel kan helen. Piet heeft al enkele dagen behoorlijk last van zijn enkel, waarschijnlijk speelt de jicht weer op, zijn enkel is dik en doet pijn. De dikheid van de enkel komt niet door de NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) want die zijn deze vakantie nog niet in onze omgeving gezien.

Vannacht heeft Piet er erg veel last van gehad, de laatste dagen liep hij al als een eend maar nu was het meer een manke eend. Vanmorgen zijn we dus eerst naar een drogist geweest om te kijken of men daar iets voor de jicht had. Voor een echt medicijn moeten we eerst bij een dokter een recept halen, dat is misschien iets voor later. We hopen dat de pilletjes die we bij de drogist gekocht hebben, samen met een tabletje paracetamol gaan helpen. Op het moment loopt Piet weer als een eend en hij verwacht binnen enkele dagen weer als een kieviet te lopen. Met het autorijden heeft hij geen last want rijden in een automaat hoeft hij de linkervoet, waar de jicht in zit, niet te gebruiken.

Het motel waar we vannacht waren was volledig volgeboekt met als gevolg dat in de ontbijtruimte, die eigenlijk wat te klein was voor het aantal aanwezige mensen, het erg druk was, op het moment dat een stoel vrij kwam was deze ook meteen bezet. Wafeltjes bakken was er nu niet bij of je moest enige tijd in de rij wachten, was nu ook niet erg want men had warme omeletjes en, voor het eerst deze vakantie, gebakken bacon. Dit was weer eens een erg goed ontbijt.

Na de nodige boodschappen zijn we, wat aan de late kant begonnen aan onze route. Omdat shoppen tijd kost, zaten we tegen 11:00 uur in Painted Post aan de koffie, even uitrusten en wat bijkletsen. In de omgeving van Addison zagen we diverse borden waar op gewezen werd dat we Amish op de weg konden tegen tegenkomen. Niet dat ze gevaarlijk zijn maar die rijden nog met paard en kar over de weg en daar moet je rekening mee houden. Nellie hoopte dit ook vast te kunnen leggen.

Wij kwamen 2 van deze wagentjes tegen, die heel netjes aan de kant van de weg reden ( foto’s) . Ze lieten ook een duidelijk spoor achter waar er met paard en kar gereden wordt, aan zijkant van de weg vind je nogal wat paardendrollen. Het was een mooie dag met een strak blauwe lucht heel af en toe een verdwaald wolkje, in een prachtige, heuvelachtige omgeving en een lekker muziekje op de achtergrond, met een temperatuur van 22 gr. was het weer echt genieten.

Toen we Pennsylvania binnenreden werden we wegens wegwerkzaamheden via een andere weg omgeleid. Het eerste gedeelte leverde Tommetje veel commentaar en bleef hij zeggen dat we moesten omdraaien, wist hij veel van een wegomlegging, misschien moet hij toch eens naar de oogarts. Een groot gedeelte van de omleiding, zo’n 10 mijl, ging tot Turtlepoint over een grintweg en dat met de vele S bochten plus het dalen en stijgen was het hard werken voor de chauffeur. We kwamen hier geen vrachtwagens tegen want het maximum gewicht van een voertuig was 10 ton. We hebben inmiddels misschien wel wat extra gewicht, maar zoveel halen wij echt niet.

Tegen 4:30 waren we in Bradford en toen we bij een motel gingen informeren bleek dat er enkele motels al volgeboekt waren i.v.m. een Rodeo. Wij vonden een Econo-Lodge, hier blijven we 2 nachten. Dit motel ligt net achter de bergen, toen we incheckten was het er snikheet 26 gr. de zon stak bloedheet, maar toen de zon achter de bergen was verdwenen om 20.00, kreeg je kippenvel als je naar buiten ging. Dat wordt vannacht lekker slapen als het zo afkoelt, en we kunnen een raam open schuiven. Morgen gaan we hier in de omgeving een rondje toeren. Wat we dan weer beleven lezen jullie morgen.

Tot morgen. Toedeloe!!