1 juli Amsterdam NY - Reisverslag uit Amsterdam, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 1 juli Amsterdam NY - Reisverslag uit Amsterdam, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

1 juli Amsterdam NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

02 Juli 2018 | Verenigde Staten, Amsterdam

Ja, ja, je leest het goed, we zitten in Amsterdam, we hebben hier geen kanalen, maar wel 1 molen gezien, dit is ook geen Nederland maar Amsterdam New York. Niet ver hier vandaan is ook een plaats Rotterdam en Middelburg.

We zijn vanochtend iets later vertrokken, dat komt doordat we eerst weer moesten inpakken en bij het uitchecken was het druk. Daarna was het eerst tanken en de ruiten wassen want Nellie hoopt weer mooie foto’s te kunnen maken. Het was bij opstart al 30 gr, maar we hebben voldoende gekoeld water bij ons voor de hitte die vandaag verwacht word. De plastic flesjes hebben we opgespaard, er staat 5 ct. statiegeld op, en de vakantie moet uiteindelijk ergens van betaald worden. We zijn voorlopig nog in New York hier en in Connecticut kunnen we ze inleveren. Niet iedere staat rekent statiegeld op waterflesjes.

We hadden al enige tijd richting Amsterdam gereden en het was inmiddels koffie tijd. De dichtstbijzijnde Mac was, volgens Yankee Tom, in Manchester, waar we gisteren en eergisteren ook al aan de koffie hadden gezeten. Wij dus naar Manchester, maar bij Danby werden we een verhard zandpad op gestuurd. Het zandpad was vlakker en beter te berijden dan vele verharde wegen. Het was goed geëgaliseerd en hardgereden en we volgden deze weg zo’n 3 mijl en ook hier waren mooie picknick plaatsen langs de weg alleen nu was het te warm om te picknicken. Wel leuk dat je 3x in dezelfde plaats komt maar telkens via een andere weg.

Overal waar water stroomde zag het vandaag, (zondag) zwart van de geparkeerde auto’s langs de weg, er werd met deze hitte afkoeling gezocht in de kleine riviertjes en vennetjes. Hele gezinnen rijden met volgeladen truckjes, als er geen plaats meer in de cabine is gaan ze ‘gewoon’ achter in de laadbak zitten tussen alle zwemspullen. Mensen die in laadruimtes gaan zitten is hier heel gewoon en bij ons verboden, daarom keken wij ook raar op toen we achter een truckje reden waar mensen in de laadbak zitten (foto). We kwamen vanmiddag bij een Walmart waar alle zakken ijsblokjes uitverkocht waren, en de vrieskasten zijn hier echt niet klein.

Het was inmiddels 3 uur en 36 gr. geworden, we hadden Tommetje opdracht gegeven ons naar het hotel te rijden. We keken raar op toen hij, in the middle of nowhere, ineens zei dat we onze bestemming hadden bereikt. Er was geen enkel gebouw in de buurt, er stonden alleen bomen. Wij hebben Tommetje afgesloten, en aan Yankee Tom gevraagd of hij wist waar het hotel was. We moesten 20 min terug rijden, en waar Tommetje had gezegd, hier links af, moesten we rechtsaf. We weten dat Tommetje overgevoelig is voor hitte, hij kan toch niet bevangen zijn geweest van de hitte, want we zorgen dat de airco op zijn kontje gericht staat. Na een half uur rijden kwamen we in Amsterdam aan.

Direct achter het bord Amsterdam stond een molen, niet een zoals die typisch is voor Nederland, er stond een witte molen(foto). Even verder vonden we het hotel waar we weer 2 dagen verblijven. Morgen gaan we hier in de omgeving weer rondtoeren, we zijn benieuwd of we nog meer Nederlandse plaatsnamen tegenkomen. Waar we uitkomen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!

• 02 Juli 2018 - 14:19

Christiane:

Wat een prachtige omgevingen toch en zoveel water! Verwacht je niet als je de kaart van usa op school leert!!!
    Leuk ook om gisteren die parade mee te maken. Zo echt Amerikaans. Heb dat vroeger in 1971 ook eens meebeleefd in Chicago. Het is echt indrukwekkend.
    Tot de volgende keer weer genieten!