20 juni Barre VT - Reisverslag uit Barre, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20 juni Barre VT - Reisverslag uit Barre, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20 juni Barre VT

21 Juni 2018 | Verenigde Staten, Barre

Een van onze voornemens in deze vakantie was om richting Houghton Wisconsin te gaan met enkele tussenstops waaronder ook een bezoek aan de Niagara Falls. Op tv zagen wij dat het nog steeds slecht weer was in de omgeving van The Great Lakes en wel dusdanig dat er in Houghton hele weggedeeltes weggeslagen waren. Daarom besloten we om The Great Lakes nog wat op te schuiven en niet linksaf maar rechtsaf weer naar Vermont te gaan.

De eerste overnachtingsplaats zou dan Rutland zijn. Omdat we niet dezelfde weg wilden rijden besloten we het eerst stuk tot Rouse Point richting Canada te gaan. We vertrokken rond 10:00 uur, onze vaste tijd, bij een temperatuur van 24 gr en het was licht bewolkt. In de omgeving van West Chazy zagen we veel wijngaarden, wij weten niet hoe deze wijn smaakt want deze hebben nog niet geproefd. Bij Rouse Point is ook een grensovergang met Canada.

Voor de grens sloegen wij af en reden richting Vermont, een prachtige glooiende omgeving met een enorm wijds uitzicht. Het is heerlijk zo over de weg te glijden, auto in standje cruise control, lekker muziekje op de radio, Tommetjes die zich stil houden, blik op oneindig en verstand op nul. Dat laatste is niet altijd makkelijk maar nu lukte het prima.

Bij St Alban zijn we bij Macdonalds een kopje koffie gaan drinken en meteen ff controleren of er mail was. We gingen niet rechtdoor via Burlington en Middlebury want deze weg hadden we al gehad, dus sloegen weer af richting Morrisville. Bij Fairfax passeerden wij een dam die ook als elektriciteitscentrale diende. Nellie ging foto’s maken van de waterval die door deze dam ontstaan was. Het was flink wat klunen om wat dichterbij te kunnen komen maar het resultaat van de foto’s was het klunen zeker waard (foto). Jammer dat foto’s nooit de werkelijkheid kunnen weergeven.

Inmiddels was het lunchtijd en we reden in de buurt van Johnson, niks in de omgeving waar we iets konden eten. We reden te ver van de bewoonde wereld, dus parkeerde we op de parkeerplaats van een kerk om daar in alle rust aan ons noodrantsoen te beginnen. We hebben altijd van alles bij, de crackers met kaas en/of eieren en yoghurt na, smaakte niet verkeerd. Na de lunch had Piet zitten berekenen hoe ver het nog was tot Rutland en uit deze berekeningen bleek dat we pas tegen 5:00 uur, of later, in Rutland zouden zijn. Wij vonden dat te laat, we moesten dan nog een hotel zoeken etc., daarom zochten we een redelijke plaats met hotels die dichterbij was.

We besloten naar Barre te rijden dat was dichterbij. Er waren verschillende hotels maar allemaal onbekende namen, slechts enkele kwamen ons bekend voor. We besloten naar Quality Inn te rijden maar toen we daar kwamen bleek het volgeboekt te zijn. Ze verwezen ons naar een hotel enkele mijlen verder, The Hollow Inn, hier hadden ze nog een kamer vrij ( foto). Ook van binnen zag het er goed uit en zo zie je dat ook wij telkens op het vertrouwde willen terugvallen maar dat het onbekende ook goed kan zijn.

We hebben hier geboekt voor een nacht, voor morgen was ook dit hotel vol geboekt. Dus morgen gaan we weer dieper, zuidelijker Vermont in. Waar we dan weer uitkomen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 21 Juni 2018 - 02:20

Ranger Bob:

Nellie and Piet have seen more of my country than I have! They are great travelers and nice to have them visit us in the U.S. The photos and stories are done so well, it makes you want to go see for your self.

You won't make it to Florida this year so I will enjoy touring the North East via your travel reports.