13 juni West Haven CT - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 juni West Haven CT - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 juni West Haven CT

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juni 2018 | Verenigde Staten, New Haven

Vandaag was het de dag om te acclimatiseren, eerst even bijkomen van de reis. Je bent uiteindelijk op de dag van de reis 24 uur actief. Je hebt dan wel een gezonde reisspanning maar het kost wel energie en daar komt bij dat wij nachtuilen zijn. Dus ondanks de vermoeiende dag toch weer rond middernacht naar bed en om half acht er weer uit. Niet dat we er uit moesten maar Piet begon om 7 uur te zagen en deed dat met zoveel verve dat Nellie om half acht dacht, ik ga er maar uit.

Eerst even kijken of er reacties zijn op ons reisverhaal. Wij vinden het heerlijk dat er zoveel mensen genieten van ons avontuur, en leuk als er reacties geplaatst worden. Gezellig dat zoveel mensen met ons meereizen.

Tegen half negen gingen we ontbijten, en verwacht niet dat het hier zo’n luxe is als bij Van der Valk in Nederland waar de eitjes gebakken worden zoals je ze graag wilt. Nee, vandaag was het een Continental breakfast, wat inhoud, geroosterd brood met wat jam. In vergelijking wat we gewend zijn erg sober. Geeft niet, we hebben de benodigde calorieën op het einde van de dag toch wel gehaald. En het hotel ligt erg mooi aan de Long Island Sound, een water dat de Hudson River verbind met de Atlantische Oceaan.

Gisteravond had Nellie de koffers opnieuw ingedeeld. Niet iedere dag met 2 grote koffers sjouwen. Twee trollies gaan dan telkens mee het hotel in, een met kleren, en de andere met kabels, camera’s, snacks. In tassen hebben we dan nog de toilet spullen.

Over de auto willen we het ook even hebben. We rijden hier in een Ford Expedition, een grote auto met veel ruimte, heerlijke comfortabele stoelen, met airco, veel bergruimte een ingebouwde navigatie. Vorig jaar hadden we ook een auto met navigatie die op een groot scherm de omgeving liet zien, veel meer als onze Tommetje dat doet. De grote ritten gebruiken wij Tommetje maar houden wel de vaste navigatie in de gaten wat die van de omgeving laat zien. Kortom een heerlijke auto waar we het best 5 weken in kunnen volhouden (foto).

Het was ook een shop dag vandaag er moest nog voorraad worden aangevuld. Dus eerst naar Wal-Mart en daarna koffie drinken bij Starbucks. Het bleek dat Wal-Mart geen wijn verkocht en aangezien wij toch wel graag een glaasje spraakwater drinken moesten we op zoek naar een slijter die ons wel dit stimulerend middel verkocht. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een Mall, want we hadden nog tijd over.

In Milford vonden we een grote mall met daarin alle winkels die we in zo’n groot winkelcentrum gewend waren. De weg er naar toe was datgene wat wij hopen de komende weken voorgeschoteld krijgen, smal, heuvelachtig en bochtig (foto). Wij hebben er in ieder geval van genoten. Op dat moment was het droog bij een temperatuur van 21 graden. Vanmorgen heeft het een beetje geregend, niet noemenswaardig maar voldoende om de ruiten schoon te wassen zodat er vandaag weer foto’s gemaakt konden worden.

Morgen gaat het beginnen dan gaan we, waarschijnlijk, naar Kingston in NY. Waarschijnlijk, want je weet het maar nooit bij ons, we kunnen ineens een andere afslag nemen en dus ergens anders uitkomen. Waar we uitkomen lezen jullie morgen weer.
Tot morgen! Toedeloe!

• 14 Juni 2018 - 07:56

Margy Van Gerven-Ernst:

Lieve Nellie en Piet,
    Wat een verrassing! Jullie zijn op pad en hoe...ver weg. Ik ben net beneden, ochtend boven rommelen en poetsen. Zo meteen sporten, heerlijk jullie verhaal en echt avontuurlijk. Een kmter meer is voor jullie geen probleem. Amerika hoort bij jullie, zal op z'n tijd in de avond even op de pc kijken. Ben zelf veel in de tuin bezig, achter de strijk en oude kranten lezen want mijn rug moet op tijd rust hebben. Heerlijk....maar zo kan ik ook van jullie vakantie genieten. Twee vliegen in één klap. Geniet van het rijden, natuur en a.u.b. niet ziek worden. Op tijd rusten en buikje vullen. Veel plezier en veel liefs uit Rosmalen, Peet en Margy (pootje van Brientje) xxx

• 14 Juni 2018 - 10:21

Josenwilliam:

Zo jullie zijn goed begonnen. Knappe auto.?met veel toeters en bellen nu kun je beginnen.veel plezier en de foto,s zijn mooi.groetjes uit italie.

• 14 Juni 2018 - 10:22

Ed & Gerda Rutten:

Hallo Nelly & Piet
    Leuk dat we dit gaan meemaken met jullie, Lekker he zo een USA Auto.
    we wachten weer op de volgend Mail
    Groet Ed & Gerda

• 14 Juni 2018 - 10:45

Christiane :

Zooooo, wat een bak inderdaad!! Hier kan je weer op de knoppen uitleven Piet!!!
    En wat een mooie omgeving al. Veel plezier verder. Groetjes Christiane