10 juli Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 10 juli Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

10 juli Atlanta GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Atlanta

Even wat algemene informatie. Voor mensen die willen reageren op de blog, is het belangrijk te weten geen icoontjes, zoals smiles etc. te gebruiken, het programma heeft daar problemen mee en zal de smile en de daarna volgende tekst niet plaatsen. Naast de begintekst staat een landkaart met daarop de plaats waar wij de tekst hebben geschreven. Als je op de kaart dubbelklikt zie je een landkaart met alle plaatsen waar wij, deze vakantie, zijn geweest.

Vandaag waren we vroeger met de start van onze laatste route, eigenlijk wel gek we staan iedere dag op dezelfde tijd op en we hebben altijd dezelfde rituelen. Het zal wel de spanning zijn van de laatste vakantiedag, en wilde we alles uit deze dag halen. Water hoeven we niet meer te kopen, dat hebben we nog volop, maar daar zit ook geen alcohol in, toch hebben we dat genoeg water gedronken met het warme weer. Wel eerst een flesje wijn halen want de wijn was op, vanavond moeten we proosten op een super mooie vakantie die niemand ons meer afneemt. Toen we de fles wijn gingen afreken vroegen ze om ons ID om er zeker van te zijn dat wij ouder dan 18 jaar zijn. Wij weten dat we er jong uit zien, maar jonger dan 18 dat is toch overduidelijk.

Op onze bucketlist stond Lake Lanier, wij zijn hier al enkele malen geweest maar wij blijven het prachtig vinden. De omgeving is er heuvelachtig en als je aan het water komt zie je in het zand overal steentjes liggen die glinsteren. De grond ligt hier bezaaid met pitriet steentjes. Nu zat het ons niet mee, we volgde de vaste navigatie maar telkens als we het water zagen liggen konden we er niet komen, er stonden huizen in de weg. We zagen wel op een oprit een plastic zak liggen met daarin de krant. Dit is hier heel normaal en de zak krijg je gratis en je hoeft er niet, zoals in Nederland 5 cent voor te betalen.

We kozen ervoor om naar een park te gaan dat aan Lake Lanier grenst en jawel hoor hier kon je aan het water komen (foto’s). Dit park was voorzien van alle mogelijke faciliteiten, hier waren niet alleen toiletten en een kinderspeeltuin maar ook een gebouw waar je kon picknicken of gewoon gezellig bij elkaar zitten bij een echte open haard. Na hier een tijdje rondgelopen te hebben zijn we weer in de auto gestapt om naar een Mac te gaan om daar te genieten van onze laatste Chickenburger van deze vakantie.

We zaten nog maar net in de auto of de eerste druppels begonnen te vallen, het gebeurden deze vakantie wel meer dat, wanneer we de route afsloten hadden er een buitje viel. Dit keer was het ook echt niet meer als een klein buitje, wij zijn de weergoden dankbaar ze waren ons goed gezind deze vakantie. We zullen het ‘misschien’ wel verdiend hebben maar we hebben er wel van genoten.

Om kwart over twee besloten we om, via de snelweg, naar het hotel te rijden. Dit is het 2de hotel dat we vooraf besproken hebben. Helaas zat het verkeer niet zo mee, we hebben twee files gehad tijdens onze rit door Atlanta, vooral door ongelukken, maar buiten de files is het verkeer net een mierennest. Je rijdt op een weg met aan iedere zijde 9 banen en het krioelt door elkaar heen waardoor je wel heel goed opletten om niet door enkele auto’s of vrachtauto’s in de mangel genomen te worden. Wij hebben het al meer aangehaald, wij rijden liever in alle rust door het buitengebied. De mensen rijden er niet zo gestrest.

We checkten toch mooi op tijd in bij het hotel om in alle rust de auto leeg te maken en de koffers in te pakken en alles te ordenen voor onze terugreis. Nellie blijkt nogal wat afscheid knuffels gehad te hebben in het park van haar fanclub de NMF, deze tattoos zullen haar ook in Nederland nog herinneren aan deze reis. Piet heeft er voor gezorgd dat men hier nog enige tijd aan hem zal denken. Hij heeft zijn sandalen, waar hij de hele vakantie op rondgelopen heeft, achtergelaten als Historic Landmarker (zie foto). Men is hier gevoelig voor historie en zal deze daad zeker waarderen en de geurtjes, die bij deze schoenen horen, voor lief nemen.

We hebben al mail gehad van KLM en DELTA en hebben onze boardingpassen al geprint. Morgen om 14:21 gaan we de lucht in en woensdag om 5:50 arriveren we in Amsterdam. We zijn er helemaal klaar voor, aan alles komt een einde, maar hebben er wel vele mooie herinneringen aan overgehouden die onbetaalbaar zijn. Morgen dus geen vakantiekrantje maar deze week komt er nog een terugblik op ons geweldig avontuur. Dus tot dan.

Toedeloe!

• 11 Juli 2017 - 14:05

Jos En William :

Hallo familie. Een waardig afscheid van weken genieten. Wens jullie een goede vlucht naar Nederland toe.we hebben weken kunnen genieten van jullie belevenissen. Groetjes uit italie.