3 juli Montgomery Al - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 3 juli Montgomery Al - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

3 juli Montgomery Al

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

04 Juli 2017 | Verenigde Staten, Montgomery

Vandaag een route vanaf Montgomery, via Alexander City, Clanton en dan weer terug naar Montgomery. Het gedeelte van Montgomery naar Alexander City wilde we wel via Jordan doen zodat we over de brug van Lake Martin gingen. De weg van Alexander City naar Clanton was op de atlas omgeven door groene puntjes, wat betekent dat het een Scenic route was.

Zoals gewoonlijk waren we om 9 uur alweer op weg en dat bij een temperatuur van 29 gr. Gisteravond had het nog even flink geregend maar vanmorgen stond de zon al weer hoog aan de hemel met hier en daar een wolkje als decoratie. Kort nadat we waren vertrokken passeerden we 3 Quads, die het verkeer ophielden omdat ze achter elkaar reden en onkruid aan het bestrijden waren. Helaas had Nellie niet haar camera in de aanslag, jammer het was een grappig gezicht dat 3 Quads een hele file achter zich hadden.

De taak van Nellie is niet alleen bijrijdster of co-pilote maar ook fotografe, journaalmaakster ofwel het opschrijven van de dingen die onderweg gebeurden, zorgen dat er flesjes gekoeld water klaarstaan, appeltjes schillen, de route in de gaten houden op de vaste navigatie zodat we, als het ons iets lijkt, een afslag te nemen. En, als we zin hebben in een bakje, kijken waar in de buurt een Mac of Starbucks is. Kortom, zij doet alles om er voor te zorgen dat er goed voor de chauffeur wordt gezorgd, en dat we ongestoord door kunnen rijden, en we weer veilig op ons eindpunt komen.

Toen we in de buurt van Lake Martin kwamen zagen we dat er wegen naar het Lake liepen, meestal rij je dan langs huizen die aan het water staan, waardoor je niet bij het water kunt komen. Er was wel een grindwegje, dat liep naar huizen die aan het water stonden, het was af en toe behoorlijk stijl. We parkeerden op een privé terrein waar 3 huizen stonden. Toen we een aantal foto’s hadden genomen, kwam een van de bewoners naar buiten om te informeren wat wij aan het doen waren. We vertelde waar we vandaan kwamen en dat we alleen maar wat foto’s aan het maken waren begon hij over de omgeving te vertellen. De man vertelde dat in de 2 andere huizen 2 zussen van hem woonde.

Hij vertelde dat het de moeite waard was om de route 63 te volgen, dan zag je voor de brug Kowaliga een haventje met restaurant dat aan Lake Martin lag (foto). Over deze plaats had Hank Williams het liedje Kaw-Liga geschreven. We wilde dit gaan doen, maar werden voor we zover waren verleid door een smal paadje, dus eerst een andere afslag nemen, daardoor kwamen we bij Childerensharbour uit.

Daar kwamen we Lisa tegen die ons vertelde dat de cabin’s die op het complex aan Lake Martin stonden, bedoeld waren om kinderen met kanker of MS samen met hun familie een onvergetelijke vakantie te bezorgen (foto). Men mocht daar gratis verblijven, met gebruik van alle faciliteiten. Ze gaf ons ook toestemming om daar foto’s te maken van Lake Martin. Het was een schitterende omgeving, we hebben foto’s genomen van Lake Martin maar ook van het kapelletje en de vuurtoren (foto’s).Daarna zijn we naar Kowaliga gereden. Het restaurant ligt rondom aan het water, waar veel watersport werd bedreven (foto’s). In het toilet van het restaurant hing een foto van Hank Williams met een ingelijst 45 toeren grammofoonplaatje met daarop het nummer Kaw-Liga.

We hebben wéér genoten vandaag van de route, en het blijkt maar dat als je ‘zomaar’ een afslag durft te nemen je bijzondere dingen meemaakt. Vooral de ontmoetingen en gesprekken met mensen zijn interessant. Maar van deze ervaringen krijg je wel dorst en dus aan de navigatie vragen waar een Mac of een Starbucks was. Er was wel een Mac maar vele mijlen verder. Wat bleek, toen we Alexander City binnenreden was een van de eerste dingen die we zagen, de hele grote M van Mac Donalds. Dus tijd voor een rustpauze en koffie.

Het laatste gedeelte gingen we via Clanton terug naar het hotel. De puntjes die op de atlas weergaven dat we een scenic route reden waren helemaal terecht. Het is niet de leeftijd hoor dat we in herhaling vallen, maar het was weer een prachtige route in een groene, glooiende omgeving, wegjes met Alabama op zijn mooist. Het was benauwd en erg warm vandaag, rond vier uur was het 36 gr.

We hebben nog een dag voor we verder toeren, dus morgen weer een route hier in de omgeving. Ook wij zijn benieuwd wat morgen ons weer brengt, het zou leuk zij als we iets meemaken van de 4th of July festiviteiten. Tot morgen.

Toedeloe!

• 04 Juli 2017 - 09:34

Jos En William :

Goedemorgen heb weer genoten van jullie verslag. En de foto,s mogen er zijn. Het is wel rustig rijden als je de foto's bekijkt. Maar mooi landelijk. Tot morgen. Groetjes uit italie.