26 juni Marianna Fl - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 26 juni Marianna Fl - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

26 juni Marianna Fl

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

27 Juni 2017 | Verenigde Staten, Marianna

Vandaag startte we onze route op de gebruikelijke tijd, 9 uur, je kunt er bijna de klok op zetten. Het was benauwd en bewolkt. Benieuwd wat deze dag ons weer brengt, we laten ons weer verrassen. Omdat we gisteravond al getankt hadden konden we dus meteen starten. Raar is dat er zoveel prijsverschil is in de benzine, niet alleen per staat maar ook per county. Betaalde je in St Petersburg $ 2,08 in Perry was dit $ 2,35 en hier in Marianna betaal je $ 2,00. Van zoveel prijsverschil in een staat sta je wel te kijken, maar als je dit vergelijkt met de prijzen in Nederland dan rijd je hier nog plezieriger.

De route ging naar Marianne en Tommetje had een eerste route klaar liggen die dwars door Tallahassee ging en dat vonden we niet prettig. We hebben hem nog 2 keer gevraagd om een andere route. Het laatste voorstel was interessant, deze zou via enkele plaatsen in Georgia gaan en was wel enkele mijlen langer, maar we hadden vandaag toch een uur meer. Raar je te realiseren dat je een dag van 25 uur hebt.

Vandaag was het rustiger rijden, niet van die 6 baans racebanen maar mooie 2 soms 4 baanse kronkelweggetjes. Je mocht er weliswaar 60 mijl per uur rijden maar wij gingen niet harder dan 45 mijl. We zagen in Monticelli een gebouw midden op de rotonde staan, bij ons zetten ze er wat bomen of struiken op, maar een mooi gebouw op een rotonde heeft ook wel iets (foto). De natuur hier is heel anders als wat we de laatste weken hebben gehad, nu was het veel meer heuvelachtig. Toen we in Georgia kwamen begon het een beetje te regenen en daalde de temperatuur van 28 naar 23 gr. wat op zich nog best een mooie temperatuur is.

Rond 1 uur kwamen we in Cairo, we zijn hier de piramiden gaan zoeken maar het bleek dat deze in een ander werelddeel stonden. Jammer, we zouden ze graag nog eens zien zeker nu we toch in Cairo waren. Wel was er een MacDonald dus tijd voor koffie (foto). Piet kocht in Cairo een horloge waarop hij 3 jaar garantie heeft, dus wij maar hopen dat hij enkele gebreken heeft dan hebben we weer een rede om een nieuwe vakantie te boeken. Hoewel, zoveel redenen hebben wij niet nodig.

Om 2 uur waren we in Donalsonville en Tommetje gaf aan dat we om 13:45 in Marianna zouden zijn, een hele rare gewaarwording om te constateren dat je in het verleden arriveert. Toen we de Chatahoochee river overstaken waren we weer terug in Florida en de tijdgrens gepasseerd. Tommetje had meteen zijn tijd aangepast, de vaste navigatie deed dit enkele minuten later. Zoals een echte Amerikaan doet hij wat relaxter en neemt hij er wat meer tijd voor.

We passeerden Bryant een dorpje waar je al doorheen bent voordat je het plaatsnamenbordje had gelezen (foto). We kwamen rond 2 uur in Marianne bij het hotel en waren verbaasd dat recht tegenover het hotel een Wal-Mart en een winkelcentrum was, dus toen we gesetteld waren zijn we even te voet, de straat overgestoken om nog even wat voorraad aan te vullen. Het is goed even bewegen, want dat doen we niet veel. Het was wel een dikke 36 gr. maar echt lekker, de vochtigheid graad is beduidend minder dan wat het de laatste dagen was. Het was weer een mooie dag, een prachtige route en wéér mooi weer gehad. We blijven in dit hotel 2 nachten, en hopen dat we minder last van de gratis tattoos hebben, de kadootjes van de NMF.

Morgen gaan we een route rijden langs de kust tot Panama City en dan weer terug naar Marianna, wat er dan weer gebeurt kunnen jullie morgen weer lezen.

Toedeloe

• 27 Juni 2017 - 16:02

Jos En William :

Hallo amerika hier italie, heb je krantje weer gelezen. En er ook weer van genoten. Ziet er allemaal goed. Uit Alvast voor morgen. Bon route. Groetjes.