23 juni Gainesville Fl - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23 juni Gainesville Fl - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23 juni Gainesville Fl

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Juni 2017 | Verenigde Staten, Gainesville

Vandaag pakken we de draad van het toeren weer op. We hebben 2 dagen een privé chauffeur gehad die ons heeft verrast met leuke en mooie dingen van St Petersburg, hierdoor is onze eigen chauffeur uitgerust en kunnen we aan het 2de gedeelte van onze vakantie beginnen. Hoe toevallig het ook is, maar vandaag zitten we precies op de helft van onze vakantie, we hebben nog 2 ½ week te gaan. Voor ons geen probleem want wij hebben het hier naar onze zin.

Het beloofde weer een mooie dag te worden, om 9.15 was het 26 gr. We drinken als het kan het liefst de koffie van Starbucks, al er geen Starbucks in de buurt is dan wordt het Mac Donalds. In beide zaken is gratis wifi is en daar wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt. Je bent niet verplicht een consumptie te gebruiken, zo zie je dat veel tafeltjes bezet zijn door mensen die hier met hun laptop hun werk zitten te doen. De hele ochtend en/of middag leggen ze beslag op zo’n tafeltje, gebruiken ze een kopje koffie en doen zo hun kantoorwerkzaamheden. Wat je hier ook vaak ziet is dat mensen in de open bak van een truck, naar hun werk vervoerd worden, iets wat in Nederland verboden is (foto).

Het eerste gedeelte van de route ging over dezelfde weg als die we naar St Petersburg gekomen zijn dus veel stoplichten en Mac Donalds. In beide gevallen moet je wachten, alleen bij de Mac hebben ze koffie. In Aripeka en Crystal was er een mogelijkheid om van de racebaan te gaan om bij het water wat foto’s te maken (foto’s). De temperatuur was op dat moment 34 gr. Het was een blauwe lucht met mooie witte wolkjes, iets wat de foto’s nog mooier maken. Nellie moest een noodstop onderweg maken, de eerste gelegenheid was een benzinepomp met een winkeltje. Toen Nellie na het toilet gebruik naar buiten liep hing op de deur het volgende; “We appreciate your business, come back soon and bring a friend or two with you”, daarmee bedoelde ze vast niet de rede van het bezoek van Nellie.

We waren vandaag mooi op tijd in het hotel en we hadden dus alle tijd om ons in alle rust te installeren. Nadat alles wat we nodig hadden een plaatsje had bleek de tv het niet te doen. Geen probleem, de klusjesman zou komen om de tv te herstellen. Maar de goede man kon hem ook niet op gang krijgen, we kregen een andere kamer 3 deuren verder. Nellie ging weer inpakken en Piet begon alles weer naar de nieuwe kamer te brengen. Toen bijna de helft in de andere kamer was begon ineens de tv te werken. Dus alles weer uit de andere kamer terug naar de eerste kamer en daar hebben we eerst een lekker koel biertje gepakt.

Toen we ons biertje bijna op hadden, werd het behoorlijk benauwd, het bleek dat de airco ineens niet meer werkte. Wat nu, we hadden de sleutels nog van de andere kamer dus alles weer terug naar de kamer 3 deuren verder. Toen we daar weer gesetteld waren ging Nellie naar de balie om de sleutels van kamer 1 terug te brengen. Toen Nellie haar verhaal deed bleek, dat vanuit de balie, de airco in kamer 1 was uitgezet. We konden alsnog kiezen welke kamer we nu wilde hebben. Nou na 2 uur in en uitpakken waren we wel klaar met verhuizen.

We blijven hier 2 nachten in Gainesville en gaan morgen toeren naar Cedar Key, Suwannee en Horseshoe bay. Hoe dat verloopt kunnen jullie morgen weer lezen.

Toedeloe!

• 24 Juni 2017 - 03:39

Nieske:

Lieve Nellie en Piet, na een heel gezellig concert van Céline Dion en gestrand te zijn met de trein , net thuis gekomen heb ik jullie verhaal nog ff gelezen .Was weer leuk..wat vervelend van de airco.ik weet hoe warm het dan kan zijn.Goede reis en tot de volgende keer.
    Liefs Nieske xx

• 24 Juni 2017 - 18:33

Marianne Govers:

Hoi vakantiegangers

Leuk te lezen dat jullie weer genieten van jullie vakantie .
    Mooi weer en gezellige mensen en spannende dingen meemaken HEERLIJK .
    Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen.
    Geniet ervan en groetjes uit Bergen op Zoom .

Frank en Marianne