22 juni Saint Petersburg Fl - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 22 juni Saint Petersburg Fl - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

22 juni Saint Petersburg Fl

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

23 Juni 2017 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Het was weer prachtig zonnig weer vanmorgen 29 gr. Toen we naar de ontbijtruimte liepen zat een kraai hoog in de boom te schreeuwen dat het een mooie dag zou worden. Voor Bob en Pat ons om 12 uur kwamen ophalen voor de verrassingstrip, ging Nellie nog even water uit de voorraat (auto) halen om alvast in de koelkast te leggen zodat we vanavond lekker koel water hadden. Piet ging mee om de te kijken af hij de autonavigatie anders af kon stellen, de info om af te slaan kwamen altijd te kort voor de afslag. Toen Nellie de sleutels van de kamer wilde pakken, lagen die niet meer op de zitting van de stoel. Alles werd op zijn kop gezet alle kastjes/vakjes werden nagekeken en nergens waren de sleutels te bekennen. Nellie twijfelde aan zichzelf, je weet maar nooit door de hitte. Dan maar even naar de balie om nieuwe sleutels vragen, wat ook geen probleem was, maar Nellie vond het zeker niet prettig dat op het hoesje van de sleutels het kamernummer stond.

Weer precies om 12 uur waren Bob en Pat bij het hotel, we gingen naar de Clearwater Beach waar een kleine ferry (watertaxi) klaar stond om ons naar de overzijde van de Intracoastal Waterway te brengen. De Intracoastal Waterway is een stelsel van kanalen bij de kust van de Golf van Mexico waar mensen van watersport kunnen genieten zonder de gevaren van open zee. We konden daar ook wel via de weg komen, maar Bob wilde ons verrassen met de watertaxi, daarbij is het verkeer daar enorm druk met veel files plus het parkeergeld dat daar betaald moet worden, is niet mis aan deze drukke kust.

Wat hebben wij genoten van deze overvaart, plus het stralende weer, we zagen een pelikaan het water induiken om een visje te verschalken (foto). Na 20 minuten varen werden we aan de overzijde afgezet met de mededeling dat er om het uur de ferry kwam en we dus zelf konden kiezen hoe lang we aan de andere zijde van het water bleven. Wij besloten een wandeling langs de aanlegsteigers van de klaarliggende boten te maken en na een uur weer de watertaxi terug te nemen (foto’s ).

Het waren allemaal commerciële boten die er aangemeerd lagen. Je kon een minicruise van een halve dag maken met veel entertainment aan boord, maar ook met de boot een halve of hele dag gaan vissen, kosten 125 dollar per persoon per halve dag. De vis moet duur betaald worden. Dit gold niet voor de pelikaan die de afvalbak had gevonden van de vanmorgen gevangen en schoongemaakte vis, hij heeft zich echt te goed gedaan aan de visrestanten, hoewel vis verpakt in papier ook opgegeten werden (foto). Even verder kon je waterscooters of een bootje huren om zelf een stukje te gaan varen. Het was er druk. Wij hebben wat geflaneerd, als het kon in de schaduw, want het was inmiddels bloedje heet. Nellie gebruikte haar paraplu als parasol (foto).

Na een uur zijn we terug gegaan met de ferry, het bleek dat er iemand aan de andere zijde van de brug afgezet moest worden en daar zou ook nog iemand opgehaald worden. Er werd wel een persoon afgezet maar er kwam niemand voor de overtocht. Wij hadden hierdoor wel een extra lang boottochtje, wat geen straf was, we konden langer genieten van onze overtocht.

Bob had er weer werk van gemaakt om ons een mooie dag te bezorgen, hij had alles precies uitgepluisd en op papier gezet. Verschillende plannen, als plan A niet goed lukte dan kwam plan B, C of D, hij had een heel alfabet met plannen. Omdat, door de drukte aan de kust, het strand moeilijk bereikbaar was, zijn we maar gaan eten bij Lulu’s Oysterbar in Indian Rocks, een klein plaatsje bij St Petersburg. We hebben daar een heerlijk visje gegeten en dat laten zwemmen in een glaasje Yeungling bier. Life’s good today. Wat jammer was dat deze foto’s overbelicht bleken te zijn. Tijdens de rit naar de volgende halte voelde Piet iets in zijn broekzakken. Het bleken de kamersleutels te zijn die we vanmorgen kwijt waren. Hoe de sleutels in zijn broekzak zijn gelopen weet niemand, en vooral Piet is de onschuld zelve. We hebben nu in ieder geval 4 sleutels om in de motelkamer te komen.

Als afsluiting van de dag zijn we nog een afzakkertje gaan pakken bij Rapp Brewing Company. Een brouwerij die we, in een vorige vakantie, ook met Bob en Pat bezocht hadden. We hebben ons ditmaal niet laten verleiden voor een flight bier, we maakte een keuze uit 40 biersoorten op tap, we hebben genoten van een bockbiertje (foto). Een heerlijke afsluiting van ons 2 daags bezoek aan Bob en Pat in St Petersburg. We blijven het bijzonder vinden om zo samen iets te ondernemen. We zijn dan wel alle 4 wat minder jong, maar we kunnen wel intens genieten van het leven, en van alles wat we tegen komen op onze route.

Bob and Pat thanks again for your hospitality and commitment to bring us some unforgettable days. We looking forward to our next meeting when we are in St Pete again. DON'T FORGET TOEDELOE

We hebben deze dagen prachtig weer gehad ondanks alle voorspellingen op tv. Nu valt het er met bakken uit, maar we zitten binnen en ons bezoek is afgerond. Morgen gaan we naar het noorden en vermoeden dat de volgende halte Gainsville zal zijn, of dit ook zo is kunnen jullie morgen lezen.

Toedeloe!

• 23 Juni 2017 - 15:42

Christiane:

Mooie foto's maar de mooiste is de laatste!!!