14 juni Kingsland GA - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 juni Kingsland GA - Reisverslag uit Kingsland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 juni Kingsland GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

15 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kingsland

Het is een vast ritme, om de 2 dagen tanken en iedere dag de ruiten wassen. Vandaag was het tanken en wassen en het einddoel was St Augustine. Het eerste gedeelte, tot Kingsland, zou over de snelweg gaan, maar toen we 30 mijl over de racebaan hadden gereden zeiden we tegen elkaar “dit is niet onze vakantie, onze vakantie is binnendoor, overal tijd voor nemen en ’s morgens niet weten waar je ’s avonds slaapt”. Dus was de beslissing snel genomen, van de snelweg af en binnendoor rijden, dus even Tommetje afstellen op binnenwegen en kijken waar we de racebaan konden verlaten.

Bij Midway sloegen we af en zaten we op de Intercoastel highway richting Brunswick. Geen 70 maar 45 mijl per uur rijden en dat voelt een stuk rustiger aan. Als iemand vindt dat we te langzaam rijden dan heeft hij voldoende ruimte om te passeren, maar hier heb je in ieder geval geen last van bumperklevers. Men neemt meer de tijd en zal zijn snelheid eerder aanpassen aan de voorganger dan je op te jagen en voorbij te scheuren, het is hier veel relaxter rijden, echt prettig.

Piet had zo met de knopjes van de vaste navigatie zitten spelen dat hij een Starbucks had gevonden bij Brunswick. Ook Tommetje werd afgesteld op dezelfde Starbucks en dus kregen we de verkeersaanwijzingen afwisselend in het Engels en Nederlands. Het was wel lachen want de Engelse versie kwam altijd iets later en dat leverde weer commentaar van ons op. Starbucks zat in een commercieel centrum van Brunswick met daarin een benzinepomp, Starbucks, Subway en Burger King.

Tijdens de koffie hebben we besloten om niet verder te rijden als Kingsland en het gedeelte naar St Augustine morgen te doen. We hadden inmiddels ruim 100 mijl gereden en naar St Augustine kwam er nog zo’n 100 bij. Wij hebben vakantie en het enige wat wij moeten is op tijd in Atlanta te zijn en dat duurt nog 4 weken. Dus stelde we Tommetje af op Kingsland, we kregen weinig feedback en moesten heel goed luisteren wat Tommetje zei. Ze was de kracht van haar stem kwijt en wat we ook knutselde ze bleef zachter praten. Misschien voelde Tommetje zich gepasseerd omdat we ook de Engelse navigatie aan hadden staan.

In Kingsland zijn we meteen in gaan checken in een zo goed als nieuw motel en zijn daarna nog wat boodschappen gaan doen bij Wal-Mart. We hebben de reserve Tom op Wal-Mart gezet en het viel ons op dat ook de reserve Tom zachtjes praatte. Wij begonnen aan ons zelf te twijfelen en dachten dat ons gehoor minder aan het worden was. Inmiddels was het een beetje gaan regenen, de eerste regen deze vakantie. We waren gewaarschuwd dat er flinke onweersbuien aankwamen en nu begon het aan de lucht te zien er op te lijken dat ze er aan kwamen.

Piet zette, omdat het regende, Nellie af voor de deur van Wal-Mart en ging de auto parkeren. Toen hij de winkel binnenkwam begon Nellie te lachen. Het bleek dat er een vogel was geweest die meende dat hij Piet moest verrassen door zijn darmen leeg te maken op Piet z’n hoofd. Piet was nu door de hogere sferen gezalfd. Heel zijn hoofd zat onder de vogelstront en ook zijn T shirt was besmeurt. Hij is naar de toilet gegaan heeft daar zijn hoofd en T shirt, zo goed en zo kwaad als het ging, schoongemaakt. Jammer dat het fototoestel in de auto lag, dit hadden we vast moeten leggen.

Eerlijk is eerlijk, zijn hoofd heeft nog nooit zo geblonken en misschien dat vogelstront zo voedzaam is dat zijn haar weer gaat groeien. Kun je je dat voorstellen Piet met een flinke bos haar? Een ding is zeker, Nellie kan nu met een gezalfde heer op stap. Als hij maar met zijn voetjes op de grond blijft en niet, zoals de gulle gever van de afval, gaat zweven.

Toen we bij Wal-Mart buiten kwamen sloegen onze brillen aan, het verschil in temperatuur en vochtigheid binnen en buiten was zo groot dat de glazen aansloegen en we niets meer zagen. Het was nu echt benauwd. Voor de terugrit naar ons motel zette we ons oude vertrouwde Tommetje weer aan en wat bleek, ze had haar stem terug gekregen. Met krachtige stem gaf ze nu weer de juiste richting aan, ze wou de concurrentie aan gaan met de andere navigatiesystemen.

Morgen gaan we, als alles goed gaat, want dat weet je bij ons maar nooit, naar St Augustine, waar we ook weer een nacht willen blijven. Het was vandaag zeker weer een prachtige dag waar we weer van hebben genoten, met een dikke 30 gr. Tot morgen allemaal.

Toedeloe.

• 15 Juni 2017 - 03:38

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Geschreven door: Nieske
    Lieve Nellie en Piet
    Heerlijk genoten zo midden in de nacht van jullie verhaal. Starbucks ..lekker. Ik zie het helemaal voor me . Piet met zijn hoofd vol vogelpoep. Sorry Piet ik moest heel hard lachen.. Het schijnt goede Pokon te zijn voor je haar hahaha… Nog een fijne vakantie en tot morgen