13 juni Savannah GA - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 juni Savannah GA - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 juni Savannah GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juni 2017 | Verenigde Staten, Savannah

Om 9:00 uur is het al 25 graden, ze waarschuwen voor onweersbuien in de komende dagen. We wachten wel af, het zijn allemaal vooruitzichten en als het zover is, is het zoals het is. Voor we met de route beginnen eerst bij Wal-Mart de voorraad aanvullen. De watervoorraad is ver geslonken, maar ook de fles wijn is aardig leeggeraakt. Hier is alles groot dus koop je de flesjes water van ½ liter in een tray van 35 stuks. Dan komt zo’n flesje op 7,5 cent. Ook het flesje wijn wat we hier kopen is iets groter als bij ons. We zijn hier nu een week, de fles die we nu hebben staan heeft een inhoud van 4 liter en daar zijn we nu al een week mee bezig om deze leeg te krijgen.

Gisteren zijn enkele leden van de NMF heimelijk onder de radar doorgevlogen en, als zwartrijder, in de auto gestapt om dichtbij hun idool te zijn. De omhelzingen hebben bij Nellie zijn sporen achtergelaten. Op plaatsen waar je het niet verwacht zijn bulten gekomen. We hebben meteen maatregelen genomen en de indringer buiten gezet. De fanclub doet er van alles aan om bij Nellie in de buurt te komen en gebruiken daarbij ook vaak de armen en benen van Piet als springplank. Vervelend maar als je populair bent zal je ook met de negatieve kanten hiervan moeten leven.

De eerste halte op onze route was Halfmoon Landing, van hieruit wilde we proberen om aan het water te komen. Het waren straatjes, soms een zandpad, waaraan de huizen stonden die met hun achtertuin aan het water lagen. De tussenliggende straatjes waren allemaal doodlopend of kwamen bij de huizen op het terras uit. We hebben enkele foto’s kunnen nemen bij een van de weinigen openbare landing plaatsen.

De volgende halte was Pine Harbour, hier hoopten we meer succes te hebben. Wat ons opviel was dat er veel vrachtwagens reden die bomen vervoerden. Deze bomen waren nodig voor de papierfabriek bij Midway. Wij kwamen hier achter omdat we op het scherm van de navigator een grote waterplas zagen. Toen we daar naar toe reden zaten we opgesloten tussen de vrachtauto’s met bomen, en de waterplas die we zagen was voor ons niet bereikbaar want deze hoorde bij de papierfabriek die, voor hun eigen waterbehoefte bij de papierfabricage, een heel meer in gebruik hadden.

We gingen dus maar weer door naar Pine Harbour, inmiddels was het 12.00 uur we kregen zin in een kop koffie. Een Starbucks was niet in de omgeving, we kwamen bij een benzinepomp waar een Macdonalds bij zat. Als je echt zin in koffie hebt, en je zit in de middle of nowhere, heb je geen spatjes en kies je toch maar voor een pruttelpotje. Achteraf bleek dit pruttelpotje nog niet zo slecht.

In Pine Harbour kregen we meer mogelijkheden om bij het water te komen, en het is heerlijk om door zo’n wijk te rijden. Je ziet er veel eekhoorntjes, ze zijn aan mensen gewend, en vinden rond de huizen altijd wel iets te knabbelen. Jammer was dat de specht die we zagen niet op de foto wilde. Op het moment dat we wilden knippen ging hij achter de boom zitten en kwam af en toe kijken of wij er nog waren. Van hem hebben we geen foto kunnen maken maar we hebben toch veel andere mooie plaatjes geschoten (foto).

Tijdens onze route terug zijn we drie keer de sheriff tegengekomen, hij zal niet naar ons op zoek zijn geweest anders had hij dat wel laten merken. In de buurt van Richmond Hill vonden we op de hoek van de straat een mooi vervallen huisje in het groen staan, de carport was nog zo goed als nieuw dus de auto kon er nog beschermd tegen de zon staan.

Het was de hele dag enigszins bewolkt geweest maar om 16:30 trok de bewolking weg en liep de temperatuur weer flink op. Voor de komende dagen wordt wisselvalliger weer voorspeld. We wachten wel af, het komt zoals het komt. Geen zorgen voor morgen. We hebben weer genoten vandaag.

Morgen gaan we een flinke route rijden, we rijden door naar St Augustine in Florida. St. Augustine is een van onze favoriete plaatsen die we echt weer wilde bezoeken. Het eerste gedeelte van de route tot Kingsland, gaat over de snelweg en daarna binnendoor via Fernandino Beach naar St Augustine. Hoe het allemaal verloopt lezen jullie morgen weer.

Toedeloe.

• 14 Juni 2017 - 08:47

Esther:

Hey Nellie en Piet, wat een mooie zonsondergang! Daarbij een lekker biertje bij die temperaturen... Dat zal vast gesmaakt hebben. Geniet ze nog! Liefs Esther

• 14 Juni 2017 - 10:13

Jos En William :

Het ziet er weer goed uit. En de foto,s zijn geweldig. En die muggen. Piet Let op wat je in je auto meeneemt buiten nellie.want zij is het slachtoffer. Bescherm haar beter. He familie tot morgen.groetjes uit italie.

• 16 Juni 2017 - 19:24

Cindy: