2 februari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2 februari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2 februari Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Februari 2016 | Verenigde Staten, Melbourne

Vanochtend om 8 uur was het al 19 gr. het had vannacht weinig afgekoeld. Dat was gisteravond goed te voelen in de kamer, voor ons een reden om voor vannacht de airco aan te zetten, hoewel we geen voorstander zijn van airco’s, zijn er toch momenten dat je er niet onderuit komt, zeker als je weet dat in de meeste hotels geen raam open kan. Het had vannacht behoorlijk geregend en dat was de reden dat het vanmorgen mistig was, maar even na 10 uur kwam de zon er alweer door, en in een mum van tijd hadden we weer helder zicht.

De route vandaag ging naar Celebration, een sjieken wijk van Kissimmee, en daarna wilde we naar een meer bij Taft. Wij zijn al enkele malen in Celebration, geweest, de eerste keer samen met Nathalie Meibos die we jaren terug in St George, Utah hadden ontmoet. We waren zo gecharmeerd van dit kleine dorpje dat we besloten, nu het mooi weer was, er weer eens naar terug te gaan. om door de parken te lopen. Vorig jaar lag er een alligator in het park op het gras te zonnen, en staken er schildpadden over. We waren benieuwd wat we er nu aan beestjes zouden aantreffen.

We vroegen aan Tommetje een alternatieve route naar Celebration, de rechtstreekse route gaat via de racebaan, en wij zijn meer gecharmeerd van de smalle, soms té smalle, binnenwegen. Deze alternatieve route ging door een moerassig soort Everglades gebied, via St Cloud naar Celebration. Bij Lake Runnymede stapten we uit om wat foto’s te maken en om even onze benen te strekken.

Verbaasd waren we toen we zagen dat er 6 politie auto’s stonden en het dubbel aantal agenten. Ze stonden ons niet op te wachten maar ze waren er om hun honden te trainen. Het was ook geen probleem dat wij naar het water gingen want zij gingen, met de honden een heel andere kant op. Wij zijn niet bij het meer geweest, het lag te ver weg en de weg er naar toe was ook niet zo comfortabel.

Via St Cloud en Kissimmee kwamen we, met veel vertraging, in Celebration. In Kissimmee is het erg druk en het leek wel of ze de stoplichten allemaal op rood zetten als wij er aan kwamen. De wachttijd voor stoplichten, is hier ook heel wat langer dan in Nederland maar op zich werkt het allemaal wel logischer. Het parkeren van de auto in Celebration duurde ook wat langer. Zoals overal wordt het ook in Celebration commerciëler en dus ook drukker waardoor het vinden van een parkeerplaats wat moeilijker is. We hadden, na enkele rondjes rijden een plaats gevonden en die zijn hier, nog wel, gratis.

Eerst even een kopje koffie drinken bij Starbucks, en dan onze ronde door de parken doen. Helaas waren er vandaag niet zoveel dieren te zien. Wij denken dat de alligator en de schildpadden ook vakantie hadden want we hebben ze nergens gezien. Wel van die vissertjes die na elke duik in het water hun veren gaan drogen, een prachtig gezicht (foto). Het was zeker de rit er naar toe waard.

De weerman had het deze keer wel goed voorspeld, het was zeker mooi weer, het was heet, 30 gr. Maar er zijn grote stukken dat je onder de bomen in de schaduw kunt lopen, en met een lekker briesje was het goed te doen. En we hebben toch enkele beestjes vast kunnen leggen.

Toen we terugkwamen bij de auto bleek dat we de ramen van de auto hadden open gelaten. Gelukkig was er niets uit gehaald maar een volgende keer moeten we beter opletten. Om 3 uur reden we naar Taft, volgens de kaart, die we hebben, kon je daar langs het water van een meer rijden. Het bleek dat ‘langs’ het water, wel een heel ruim begrip was. Achter de bomen was het meer, maar hoe kom je achter de bomen? Dus dan maar terug naar het hotel want Tommetje zei dat als je rechtstreeks terug reed het toch nog half zes was voor je bij het hotel was.

Dan begint het gepuzzel van de foto’s uitzoeken die we samen hebben gemaakt. Dan wordt ons steeds duidelijk wat het verschil is tussen Nellie en Piet, dit na ruim 30 jaar. Nellie heeft oog voor details (foto’s, kleding etc.) Piet heeft oog voor decolletés, ongeacht welke. Het zijn grote verschillen, een ding hebben we gemeen, de verschillen beginnen allebei met een D.

We vallen in herhaling, het was weer een prachtige dag, we hebben weer genoten. Morgen mag de kachel wel een beetje lager, maar we klagen niet hoor. Morgen gaat de route via Cape Canaveral, over de Keys, naar Titusville. Hoe dat weer verloopt horen jullie morgen.

Toedeloe!

• 03 Februari 2016 - 13:09

Jos En William:

hallo Amerika.heb mijn krantje wat later gelezen,en ook de foto,s bekeken.en het is weer een sjiek verslag.knap om dat elke dag weer op te hoesten. dus ben benieuwd wat er morgen in de krant staat.tot morgen en de groeten uit weert.

• 04 Februari 2016 - 05:07

Ranger Bob:

The days have been grand haven’t they. Sunny and warm! 85°f here today. Will be nice on Thursday and Friday starting to get cooler and rain on Saturday maybe. The weekend does not look good sunshine, so do lots of stuff in the next 2 days.
    We enjoy your ‘report’ every night before we go to bed. It is nice to read of everything you did today. Very interesting. Keep up the good work.

BOB