30 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 30 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

30 januari Fort Pierce

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

31 Januari 2016 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Het had goed afgekoeld vannacht, maar de zon scheen toen we wakker werden om 8.00 uur, en het was 15 gr. Er was beloofd dat het vandaag een mooie dag zou worden, en dat bleek geen loze belofte. We vertrokken om 9:30 richting Jupiter in Florida want, ondanks dat we dicht bij Cape Canaveral zitten, wordt het geen ruimtereis. De temperatuur was al gestegen tot 17 gr. en er zouden nog wel wat graadjes bijkomen.

Eerst even in het centrum van Fort Pierce gaan kijken, er was markt en je kon in de hele omgeving je auto niet kwijt (foto). We vervolgden onze weg richting Stuart, een weg langs het water van ongeveer 25 km (foto’s). Het is maar een smal weggetje, maar zo mooi om te rijden, en dat vinden meer mensen, het is er altijd druk. Dus goed opletten met uitstappen, om foto’s te maken. Het was een teleurstelling dat de weg na 15 km afgesloten was, zo jammer, want de omleiding was vele malen minder mooi.

Inmiddels was het tijd voor een koffie break. De eerste de beste Starbucks was zo’n 10 mijl verder, maar zoals het een Amerikaan betaamt, kijk je niet op een mijltje. Voor een lekker kopje koffie moet je iets over hebben. Starbucks bleek in een Mall in Jensen Beach te zijn. Het was wel leuk dat er een try-out voor kinderen was, een soort The Voice Kids. Je zag het ene kind dichtklappen omdat er zoveel mensen stonden te kijken, maar ook de grote lampen voor tv opnames schrikte af. Maar er waren ook kinderen bij die voor de tv geen flater zouden slaan. Er was ook een moeder met een baby van 4 maanden, het kindje had er echt plezier in.

In Jensen Beach was de benzine 35 dollarcent duurder als in Fort Pierce, je ziet ooit op korte afstand enorme prijs verschillen. We vervolgden onze route door langs de kust te blijven rijden, een prachtige route die we nog van vorig jaar konden. Stukken weg waar het leek of de bomen echt een ereboog vormden omdat opa en oma passeerden. We reden door schitterende woonwijken, alles ziet er perfect bijgehouden en afgelikt uit, iedereen heeft zelfs hetzelfde naambordje (foto).

Je ziet er ook steeds meer fietsers, met zo’n mooi weer als vandaag werkt dat ook heel uitnodigend om weer eens op de pedalen te stappen. Maar op zo’n smalle weg kan dat wel eens voor problemen zorgen. Wij hebben in ieder geval enkele malen flink op de rem moeten gaan staan om geen ongelukken te veroorzaken. Dat hoeft niet altijd aan de fietsers te liggen want ook de autorijders waren nogal eens ongeduldig, en gingen passeren in een bocht waar het eigenlijk niet kon. We hadden ongelooflijk mooi weer, een cadeautje.

Om half 2 waren we in Jupiter en na de lunchpauze had Tommetje er geen zin meer. Hij was waarschijnlijk te oververhit geweest en startte daarom niet op. Hij zal wel gedacht hebben, het is mij te warm achter het glas, toedeloe, zie de weg terug zelf maar te vinden. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar de 26 gr. Het is wel prettig als je een reserve Tom bij je hebt die je voor het vervolg van de route kunt inzetten. Het was dan wel een andere Tom maar het was dezelfde juf die de aanwijzingen gaf. Ze moet zich wel heel snel omgekleed hebben, en moet blij zijn geweest dat ze van de reservebank af mocht.

Maar ze moet wel haar best blijven doen want ze stuurde ons vandaag nogal eens de verkeerde kant op, en sloeg zomaar het stuk over dat we zo mooi vonden. We zijn vandaag enkele malen goed weggekomen, niet alleen de auto die een fietser in een bocht passeerde en niet in de gaten had dat er ook tegemoetkomend verkeer bestond, maar ook een auto die ons dusdanig sneed dat we vol op de rem moesten staan om er niet in volle vaart tegen te botsen. Echt schrikken, het ging maar net goed. We hadden zeker wel een engeltje op onze schouders zitten vandaag.

Het was een bijzonder mooie dag, met een ongelooflijk mooie route, jammer dat foto’s niet weergeven wat onze ogen zien. Vooral de bomen die een erehaag vormden waren zo surrealistisch dat het leek of je door een horrorfilm reed. Morgen gaan we weer enkele kilometers noordelijker, de bedoeling is Melbourne. We zitten dan op de helft van onze vakantie. Hoe we de dag morgen weer doorkomen horen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 31 Januari 2016 - 09:47

Esther:

Lieverds,
    Wat een heerlijke foto's met idd heerlijk weer... Wat is het Genieten bij jullie... (met de hoofdletter G...) Op naar de 2e mooie helft van de vakantie.... Liefs Esther

• 31 Januari 2016 - 11:28

Jos En William.:

Nou het ziet er allemaal goed uit.en jullie zijn nu op de helft.heb je niet te klagen.de rest dan maar ook zo.we gaan het volgen.groetjes uit weert.

• 31 Januari 2016 - 13:03

Antoinette:

Het ziet er weer schitterend uit! Gelukkig alles goed afgelopen in het verkeer. Mooie 2e helft gewenst!