27 januari Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 27 januari Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

27 januari Kissimmee

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

28 Januari 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Het had vannacht flink geregend, volgens Bob en Pat waren dit de tranen die vloeiden bij ons afscheid. Niet niks, er stonden nogal wat plassen. We hopen toch niet ze de hele nacht hebben liggen huilen. In ieder geval waren het mooie dagen met hen, en we zijn op plaatsen geweest die wij zelf nooit gevonden zouden hebben. We blijven het bijzonder vinden zo ver van elkaar te wonen, en toch een keer per jaar samen gezellige dingen te ondernemen.

De temperatuur, toen wij gingen ontbijten, was toch nog 19 gr. en dat is wel wat anders als de 5 gr. vorige week. Om half tien was alles weer ingepakt en konden we aan onze volgende route beginnen. Het einddoel was Kissimmee, dat ongeveer in het midden van Florida ligt en dicht bij de pretparken van Disney. Wij hebben niet de plannen om een van deze parken te bezoeken, maar we weten van vorig jaar, dat je heel goed moet uitkijken hoe je rijdt want je staat met je auto voor je het weet voor de poortjes van een of andere attractie.

Het was plaatselijk mistig. Het eerste gedeelte ging via de interstate en de Ghandi Boulevard, maar toen we enigszins buiten Tampa waren, werd Tommetje weer op binnendoor gezet om heerlijk binnendoor te toeren. Tegen 11 uur waren we in Brandon, tijd voor een koffie break bij Starbucks.

Toen we bij Starbucks vertrokken begon het te regenen. Zou heel St. Petersburg hebben gehuild? Het viel er soms behoorlijk uit, jammer want je gaat er dan niet uit om iets te bekijken en het maken van foto’s is dan ook beperkt. We wisten wel dat er een regenbui aankwam, maar niet dat deze zo lang zou duren. Het rijdt wat minder gezellig, maar we laten ons humeur er niet door beïnvloeden. Het positieve was dat het 20 gr. was en dat is een prettige temperatuur. Hebben we toch mooi mazzel gehad dat we gisteren en eergisteren met Bob en Pat zo’n mooi weer hadden.

Onderweg grote sinaasappelboomgaarden, met droog weer zou Nellie er zeker wel geplukt hebben. Het is relaxed rijden over deze byways, een lekker muziekje op de achtergrond, cruise control aan en geen gejaag. Ideaal om je hoofd leeg te maken, mocht er al iets in zitten. Het werd dus foto’s maken tussen de druppels door en dat is toch niet slecht gelukt. Op een parkeerplaats zagen we een auto staan met het nummerbord “1 CENT”. Toen Nellie dit nummerbord stond te fotograferen kwam de eigenaresse van de auto net aan lopen. Ze vertelde dat ze Penney heette en daarom voor het nummerbord “1 CENT” had gekozen. Hier in Amerika is het mogelijk om een zelfbedacht nummerbord te hebben, mits dit maar aan een aantal eisen voldoet. Dit nummerbord blijft jou eigendom, dus gaat mee als je een andere auto koopt.

Omdat we door de regen geen stops meer hebben gehad, waren we op tijd in Kissemmee. We hadden vrij snel een hotel gevonden. Het is hier toeristisch, een groot circus, motel naast motel en eettent naast eettent. We blijven hier 2 dagen, er is voor morgen weer veel regen met een temperatuur van 21 gr. voorspeld, daarom weten we nog niet wat we morgen gaan doen. We wachten maar af wat het weer gaat worden. Morgenavond zetten we de story van de dag in ieder geval weer op internet. Tot morgen.

Toedeloe!

• 28 Januari 2016 - 08:34

Jos En William.:

Hallo daar ,dat is een mooie foto met die vogels .lijkt wel een waslijn met wasknijpers. En bij regent het dus ook ,hier niet anders. Groetjes uit weert.en tot morgen.

• 28 Januari 2016 - 10:41

Traudi:

jammer van het weer, maar wel weer iets heel moois om op terug te kijken de dagen met jullie vrienden. Hier schijnt vandaag de zon, afgelopen maandag hebben we lekker in de stad op een terrasje kunnen zitten en dat in januari. Geniet en goede reis verder.
    groetjes

• 28 Januari 2016 - 11:58

Antoinette:

Grappig van dat nummerbord leuk gevonden van die vrouw. Animal kingdom van disney is zeker een aanrader! Er is een deel waar je je in afrika waant.. Achter in het park beginnen met de safari want de massa begint vooraan ;-) en smiddags zie je de dieren niet als het warm weer is want dan liggen ze in de schaduw. Veel plezier verder!