20-januari Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20-januari Amelia Island - Reisverslag uit Fernandina Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20-januari Amelia Island

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Januari 2016 | Verenigde Staten, Fernandina Beach

Het nieuwe avontuur is weer begonnen. Vanmorgen om 6:00 zijn we met mooi droog weer, naar Schiphol vertrokken en pas toen we de auto parkeerden begon het wat te regenen. Dus geen last van gladheid gehad. Daarna koffers afgeven en dan naar de douane, maar voor je daar bent wordt je eerst ondervraagd en toen helemaal doorgelicht. Daarna een kopje koffie, want dat heb je na zo’n slijtage slag wel verdiend.

Mooi op tijd vertrok het vliegtuig naar Atlanta waar we rond 14:30 landde. Het regende, waarschijnlijk waren het vreugde tranen van Amerika waren, omdat ze zo blij waren ons terug te zien. Het vliegtuig naar Jacksonville vertrok om 16:40 dus dachten wij dat we een zee van overbruggingstijd hadden maar dat viel lelijk tegen. Eerst door de douane, mochten we blij zijn dat we al meerdere malen in Amerika waren geweest, daarom mochten we aansluiten bij de Amerikanen en Canadezen, maar voor je er voorbij bent ben je nog een half uur kwijt.

De volgende stap was de koffers ophalen en ze dan zelf een gang verder weer afgeven, voor veiligheid. Dan weer door de controle waar we ook nog onze schoenen moesten uitdoen en de rugzak van Piet nog eens extra nagekeken werd. Uiteindelijk naar de gate en dat ging van roltrap op en roltrap af, met een treintje mee en dan weer eindeloze gangen doorlopen. 15 minuten voor het opstijgen zaten we pas in het vliegtuig.

De vlucht naar Jacksonville stelde niets voor een vlucht van 50 min. die eigenlijk alleen maar bestond uit opstijgen en landen. Maar dan kwam het volgende struikelblok, de auto ophalen. Het was erg druk en het bleek dat er weinig auto’s waren. Wij hadden een SUV besteld en in juli al betaald. De juffrouw die ons aan de auto moest helpen vroeg eerst hoeveel koffers er in moesten kunnen. Wat had dat met een SUV te maken. Daarna ging ze weg om te telefoneren en bij collega’s informeren want men had geen SUV op voorraad.

Ze kwam terug met de mededeling dat ze een Mercedes had met alles erop en eraan. We kregen dan 15% korting op de meerprijs. maar wij wilden datgenen wat we besteld hadden en niet bijbetalen. Uiteindelijk kwam ze met een Mini-Van, zonder bijbetaling. Het is bijna een kleine verhuis bus. Morgen laten we er een foto van zien want vandaag al donker toen we gingen rijden.

We zijn eerst de belangrijkste boodschappen gaan halen, hebben ingecheckt. Morgen blijven we hier nog een dag in dit hotel, en dan zou het, volgens de weerberichten, zonnig en 18 graden zijn. Of het waar is lees je morgen wel weer.

We gaan eerst lekker slapen, we hebben er toch bijna 24 uur op zitten.

Toedeloe!

• 21 Januari 2016 - 10:30

Christiane:

Lieve luitjes,
    Het is weer als vanouds een avontuur! Haha een verhuisautootje, zitten vast minder knopjes in voor Piet!
    Nou in ieder geval de kop is eraf en nou lekker slapen. Benieuwd naar de auto foto!

• 21 Januari 2016 - 10:36

Jos En William:

hallo daar. dat gaat weer niet goed met de auto. maar het rijd. vooral veel plezier, en na de rust gaan we verder lezen. groetjes uit weert.

• 21 Januari 2016 - 18:03

Marianne :

Hoi vakantie collega's

Ja bij ons zit het er al weer bijna op ,morgen naar huis.
    Maar we kunnen toch nog wat lezen en mee genieten met jullie avonturen
    Heel veel plezier en veilig vakantie

Groetjes de collega's vakantiegangers

• 21 Januari 2016 - 19:19

Maaike Van Nisselroij:

Hoi Piet en Nellie.

Wat lekker dat de vakantie weer is begonnen. Geniet er heeeeeel erg van!

groetjes John, Maaike Jort en Daane

• 21 Januari 2016 - 20:51

Antoinette:

Hej! Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet van jullie vakantie. Hopelijk kloppen de weerberichten en kunnen jullie van 18 graden genieten. Dat doe ik ook hier, alleen dan -18 ☺️
    Groetjes uit het hoge Noorden.
    Antoinette
    ... Rij voorzichtig!

• 22 Januari 2016 - 00:41

Esther:

Lieverds, fijn dat jullie er zijn en dat reis goed verlopen is. Wens jullie ontzettend veel plezier.
    En geniet ervan. Liefs Esther