23 juni Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23 juni Roanoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23 juni Roanoke

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Roanoke

Vandaag zijn we een week hier in de States, voor ons voelt het alsof we hier al veel langer zijn, het is allemaal zo vertrouwd. Vanmorgen zijn we om 9:45 vertrokken bij een temperatuur van 30 graden. Op de radio wordt geadviseerd om zoveel mogelijk binnen te blijven met de airco aan, en ga je naar buiten zorg dan dat je voldoende water bij je hebt. De gevoelstemperatuur is nu 40 graden, het voelt ook erg broeierig aan.

Van Charlottesville rijden we, binnendoor, naar Lyndhurst. Daar komen we op een splitsing, noordelijk heb je de Skyline drive, een tolweg die naar het noorden gaat en zuidelijk de Blue Ridge Parkway die wij vandaag gaan volgen tot Roanoke.

De route begint direct met een klim en de temperatuur daalt tot 25 graden, en dat met een licht briesje, dan is buiten echt behaaglijk. We komen nogal eens uit de auto want regelmatig heb je overlooks waar je een prachtig uitzicht hebt op de omgeving. Ook kun je vanuit deze overlooks een wandeling maken naar een hoger punt om een nog mooier beeld te krijgen. Erg verleidelijk, zouden we best wel willen doen, maar Nellie past ervoor om door de fanclub plat geknuffeld te worden. De tatoeages zijn nog behoorlijk irritant.

Onderweg zagen we een hertje oversteken, het had haast of hij wilde niet op de foto, maar Nellie kon nog net vastleggen dat het beestje met een reuze sprong de bosjes in dook (foto). Bij Lake Sherando zijn we even van de Parkway afgeweken, we wilden het meer en de omgeving fotograferen. Helaas behoorde het Lake bij een camping, dus zijn we maar weer omgedraaid en hebben de route weer hervat.

Iedere dag wordt om 12:00 uur het radioprogramma onderbroken, omdat het volkslied wordt gezongen, voor ons wel is dat wel even wennen. Over de hele route heb je op diverse plaatsen de mogelijkheid om naar de toilet te gaan. De ene keer is het op een parkeerplaats waar een openbaar toilet is gebouwd, de andere keer bij een informatiecentrum. Er is stromend water, zeep, en volop toiletpapier, en alles is gratis. De toiletten zijn wel laag en het is geen Villeroy & Boch maar het is een vriendelijke, prettige service. De toiletten zijn hier overal erg laag, als het bij ons standaard is, is het hier nog lager. Ook de ligbaden liggen dieper, wat wel weer prettig is om eruit te stappen.

Even voor Big Island kwamen we bij het Otterlake een prachtig meertje met een watervalletje (foto) meteen hierna kwamen we bij de James River, waar we even gepauzeerd hebben en, natuurlijk, de nodige foto’s hebben gemaakt. De temperatuur was inmiddels wel weer gestegen, ver in de 30. Vandaag hadden soms het gevoel dat we alleen op wereld waren toen we over de Blue Ridge Parkway reden. Je mag op deze weg met een snelheid van 45 mijl (72 km) per uur rijden maar wij hadden de cruise control op 35 mijl (56 km) gezet, voor ons meer dan genoeg.

Bij Troutville hebben we de Blue Ridge Parkway verlaten. Snel daarna zagen we een Mac, dus eerst een bakje koffie. Daarna hebben we een hotelletje gevonden in Roanoke. Nadat we het nodige weer op onze hotelkamer hadden gezet, was het tijd voor een heerlijk koud pilsje. Ook was het tijd om een wasje te draaien, dus op zoek naar een wasserette. We vonden er een, wat een ongelooflijke grote machines hebben ze hier toch, je zou er zelf in passen. En zoals het een goede Amerikaan betaamt, en dat zijn wij inmiddels zeker, zijn we, terwijl het wasje draaide, bij de buurman, ‘Hardees’, een heerlijke hamburger gaan eten. Toen we daarmee klaar waren was ook de was klaar. Ook zoiets, in een half uur is je wasje hier klaar, ongelooflijk, en toch een schone was.

In dit hotel blijven we weer 2 dagen, dan maken we morgen een tour rond het Smith Mountain Lake. Wat we morgen weer beleven horen jullie morgen.

Toedeloe.

• 24 Juni 2015 - 07:32

Miranda:

jullie genieten weer ontzettend dat is wel duidelijk! Fijn om te lezen. X

• 24 Juni 2015 - 07:58

Christiane:

Prachtig zeg die omgeving. Heb heel vroeger over de Parkway gelezen in de National Geographic magazine en toen al indruk gemaakt want ik wist het nog te herinneren! Mooie foto's!
    Genieten maar!

• 24 Juni 2015 - 08:09

Maria:

Hallo daar vakantiegangers,

Wat een prachtige foto's en ook hele leuke van jullie samen en natuurlijk van een smikkelende Nellie hahaha.
    Leuk om jullie zo te zien genieten, laat het je vooral heel goed smaken en geniet ze met volle teugen.

Heel veel liefs van

Jan en Maria

• 24 Juni 2015 - 10:01

Esther:

Lieverds, wat een heerlijke omgeving. Alleen al van het kijken naar de foto's wordt je rustig. Jullie zien er lekker ontspannen en sportief uit!!! Iets-jes minder warm is idd wel lekker x Esther

• 24 Juni 2015 - 11:16

Maaike:

Hoi Piet en Nellie,

Jullie hebben weer de tijd van je leven, lekker genieten!

Gaan wij hier verder met inpakken.

• 24 Juni 2015 - 20:13

Marianne :

Hoi piet en Nellie

Heerlijk verslag en prachtige foto's voor mensen in dit kikkerlandje (NL)een warme douche .
    Geniet ervan en blijf schrijven en fotograferen .

Groetjes Marianne