18 juni Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 18 juni Williamsburg - Reisverslag uit Williamsburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

18 juni Williamsburg

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Williamsburg

Om 8 uur liep de wekker af, we moesten er op tijd uit want het continental breakfast was tot 9 uur. Het was een simpel ontbijt maar het was voldoende voor een goede start. Tijdens het ontbijt werd het schema van vandaag besproken. Het programma bestond uit 2 delen, voor de middag naar het historisch centrum van Williamsburg, na de middag een route door de omgeving van Williamsburg.

De afstand van dit hotel naar het historisch centrum was ongeveer 3 km, dus besloten we te voet te gaan. Het was om 10 uur al zo’n 28 graden, dat beloofde weer wat vandaag, maar dit is beter als koud en regen want als het regent maak je niet zo’n mooie foto’s en ga je ook niet lopen. beetje trimmen is goed voor de gezondheid, maar dan wel in een laag tempo met deze temperatuur. We hebben zoveel mogelijk in de schaduw gelopen, maar het was pittig.

Het was druk Down Town, tussen al die toeristen liepen de lokale mensen in traditionele klederdracht. Prachtig gezicht, Ze voerden allemaal, met veel verve, hun toneelstukje op. De trommelaar en de fluitist (foto), liepen al musicerend naar het kasteel waar de gouverneur een proclamatie van zelfstandigheid voorlas (foto). Op specifieke momenten hard toegejuicht door de lokale mensen. Het einde van de proclamatie werd ondersteund door enkele kanonschoten.

Na de proclamatie zijn we nog even in een huisje gaan kijken. Hier was een timmerman bezig met het restaureren van diverse onderdelen van de historische huizen. Alles werd zoveel mogelijk in eigen beheer onderhouden en we moeten zeggen de huisjes zagen er perfect uit. ( foto). Na het bezoek aan het historisch centrum van Williamsburg zijn we teruggelopen naar het hotel, en op de kamer lekker met airco, hebben we onze lunch gebruikt, daarna zijn we begonnen aan het 2e gedeelte van de dag de route door de omgeving van Williamsburg.

De eerste halte van de route was Jamestown waar we de ferry moesten nemen over de James River naar Scotland. De ferry waar we toch zo’n half uur op gezeten hadden, was gratis, iets waar wij wel verbaasd over waren. Wat krijg je nog gratis op de dag vandaag??

Daarna naar Smithfield waar we een stop hebben gemaakt voor de dagelijkse koffie bij Mc Donalds. We mogen dan niet zo weg zijn van hun hamburgers en friet, maar de koffie is er goed en je hebt hier altijd gratis wifi. Daarna zijn we weer over de James River gegaan, ditmaal via een brug van enkele km (foto) richting Yorktown waar we de National Colonial Parkway volgden tot Williamsburg, zodat het cirkeltje weer rond was.

Het was weer een bijzonder mooie hete dag, 36 gr. Morgen eerst even nog beleg voor de lunch kopen. Eten en drinken is het enigste wat we moeten, en drinken moeten we veel met deze temperaturen. Er wordt meer water gedronken als wijn en dat is uitzonderlijk bij ons. Morgen gaan we binnendoor richting Richmond en we laten ons weer verrassen hoe de rit gaat verlopen.Hoe het dan verloopt en wat we dan beleven lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!!

• 19 Juni 2015 - 09:54

Miranda:

Leuke foto's weer Moeders! Vandaag naar Lannie Road? Geniet ervan samen xxx

• 19 Juni 2015 - 10:29

Josenwilliam:

Zo dat ziet er goed en mooi uit.mooie klederdrachten.en mooi weer.mooi verslag en foto,s.groetjes uit italie.

• 19 Juni 2015 - 10:44

Maria:

Hallo Nellie en Piet,

Wat leuk om te lezen hoe jullie er zo van genieten en al die prachtige foto's, zo kunnen wij ook een beetje met jullie meereizen.
    Een goede vervolg van jullie reis met nog heel veel leuke en mooie verrassingen.

Liefs en groetjes,

Maria en Jan

• 19 Juni 2015 - 11:53

Christiane :

Interessant hoe ze met hun historie omgaan, leuke foto's hoor en grappig een Ferry en een brug in een rit! Ziet er mooi uit die omgeving.
    Het is bij jullie beter weer dan hier nu, brrrr!!