14 januari ORMOND BEACH - Reisverslag uit Ormond Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 januari ORMOND BEACH - Reisverslag uit Ormond Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 januari ORMOND BEACH

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

15 Januari 2015 | Verenigde Staten, Ormond Beach

We rijden niet zo veel kilometers meer als in de vorige vakanties, maar gisteren moesten we de tank toch weer eens vullen, er zat nog een kwart in. Bij het afrekenen betaal je dan € 20,- en dat zijn toch echt wel andere bedragen als in Nederland. Bij deze pomp kostte 1 gallon $ 2,08 en dat is ongeveer 50 cent per liter. Voor zo’n prijs doet het geen pijn in je portemonnee bij het vullen van je tank.

Er is een tweede kou front gekomen, de beloofde temperatuur van 20 gr die volgends de berichten in St Augustine hier zouden zijn, werd vandaag niet gehaald. Toen wij vanmorgen om 10 uur startte met de route was het 13 gr en het miezerde een beetje. Maar in de auto met de kachel aan, en een lekker muziekje op de achtergrond was het bijzonder goed toeven in de States. Natuurlijk is het leuker als de zon schijnt, maar we maken er gewoon iets van. Het is zoals het is.

Het eerste gedeelte ging noordwaarts naar Fruit Cove, wat onder Jacksonville ligt aan de St John’s river. Van daaruit volgden we de rivier richting Palatka. Het was een adembenemend route met veel Oaktrees, langs de weg die als een ereboog over je heen hingen, zo imponerend, de foto’s kunnen de werkelijkheid echt niet weergeven (foto). Heerlijk zo ontspannen en relaxed is het rijden over de binnenwegen, heel iets anders als het gerace gisteren. Nu had je af en toe het gevoel dat je alleen op de wereld was. Geen tegenliggers of achteropkomend verkeer, met aan de rechterzijde de St. John’s river met zijn swamps (foto).

Heel langzaam kruipt de temperatuur omhoog maar de temperatuur blijft steken op 16 gr. Gelukkig blijft het droog maar de zon heeft wel enorm veel moeite om er heel even toch doorheen te komen, maar het blijft bij heel even en de temperatuur zakt dan vaak naar 13 tot 14 gr terug.

Omdat de route binnendoor ging kwamen we geen enkele zaak tegen waar we een hapje konden eten dus zijn we bij een benzinepomp binnengestapt en hebben daar een hotdog gegeten, best wel lekker. Je kon hem aankleden zoals je zelf wilde, met mosterd, coleslaw, zuurkool, dat wat je lekker vond kon je er op doen.

We reden via West Palatka, Crescent City naar Ormond Beach. De hele route was een scenic route en het was héél jammer dat de beloofde temperatuur het niet haalde, het was te koud om te picknicken. Om 2 uur kwamen we in Ormond Beach aan bij het hotel en we zijn de planning van de komende dagen gaan doornemen, zeker nu de weersverwachting weer niet veelbelovend is. In deze omgeving blijft de temperatuur lager als 18 graden, dus hebben we de beslissing genomen om zo veel mogelijk langs de kust, naar het zuiden te rijden omdat de temperaturen daar wat hoger zijn. Als de zon niet naar ons komt, gaan we die zelf maar opzoeken.

Morgen gaan we dus via Cape Canaveral, langs de kust, richting Fort Pierce met de bedoeling dat we komende dagen een beetje van de Keys te zien krijgen. We hebben niet de behoefte helemaal naar Key West te rijden, maar Key Largo of Islamorado is ook al mooi, als het zonnetje maar met ons meegaat.

Waar we uiteindelijk morgen uitkomen weten we zelf ook niet, wij zijn net zo veranderlijk als het weer. Heerlijk toch, we laten ons verrassen. Maar dat we genieten is zeker! Dus….blijf ons volgen dan wordt het ook voor jullie duidelijk waar we uiteindelijk uitkomen.

Tot morgen allemaal!

• 15 Januari 2015 - 10:02

Christiane:

Hallo zwervers, wat een prachtige foto's. De zon schijnt wel niet maar voor de foto is het zo mooier! En zoals je beschrijft moet het een enorm contrast zijn met de snelwegen, heerlijk tempo zo!
    Jullie temperatuur is toch nog wel 10 graden meer dan hier! Haha geniet maar door

• 15 Januari 2015 - 10:39

Jos En William:

Hallo amerika. Weer even het krantje gelezen over jullie belevenissen. En als het weer niet mee zit , dan toch weer die mooie foto,s.het ziet er weer goed uit.tot morgen.en de groetjes van ons 2tjes.