13 januari ST AUGUSTINE - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 januari ST AUGUSTINE - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 januari ST AUGUSTINE

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Januari 2015 | Verenigde Staten, Saint Augustine

We zijn op tijd op gestaan, na het standaard continental breakfast waren we om 9:00 uur klaar om te vertrekken richting St. Augustine, een afstand van 220 mijl. Gisteravond heeft het flink geregend. Maar nu is het mooi weer, het zonneke schijnt en het is 18 gr. Omdat we er rond de middag willen zijn nemen we de snelweg, niet ons ding want als we iets willen vermijden is dat de snelweg. Tommetje staat normaal ook afgesteld op “Snelweg mijden”. De rede van de snelweg nemen is dat volgens de berichten het morgen kouder wordt in St Augustine. En op deze manier hebben we nog de hele middag om er rond te lopen.

Van het rijden op een snelweg wordt je ongemerkt gespannen en opgejaagd, dit terwijl je op vakantie bent. De auto’s en vrachtauto’s passeren je met hoge snelheid links en rechts en zo vriendelijk als de chauffeurs zijn op de binnenwegen zo agressief zijn ze op de snelweg. De snelweg is als de stress van alle dag , je wordt er in meegezogen als je niet alert bent. Op de snelweg is er niet alleen maximum, maar ook een minimumsnelheid van 50 mijl.

Als we bij Daytona komen wordt het ineens bewolkt en heiig waardoor de temperatuur weer terug zakt van 23 naar 18 gr. Af en toe miezert het een beetje. Om 13:30 checken we in bij ons standaard hotel hier, Howard Johnnson, dit ligt op loopafstand van Down Town. We besluiten om voor we richting Down Town lopen toch even de lange broek aan te trekken. We lopen naar de St Georgestreet. Hier staat het oudste schooltje van Amerika (foto) en zijn allerlei winkeltjes en restaurantjes. In de Mall van St Augustine (foto), een klein doorsteekje met allerlei winkeltjes, hebben we nog een heerlijke BLT gegeten met een beker amber bier.

Daarna naar het Flagler College, deze stond helemaal in de steigers, het gebouw was ook echt aan een renovatie toe en we vermoeden dat deze renovatie wel enkele jaren zal duren. Wat ons wel opvalt is dat het hier veel toeristischer en commerciëler is geworden. De treintjes rijden af en aan richting DownTown, vol met toeristen, ook dat was vorig jaar een stuk minder. De bomen en gebouwen zijn nog versierd met kerst verlichting, wat wel een prachtig sfeertje geeft als het donker is.

Daarna op naar het standaard café de A1A brouwerij waar we ieder een flight bestellen. Deze brouwerij heeft 7 verschillende bieren op tap en van al deze bieren krijg je een glaasje. (foto) op de placemat staan 7 rondjes waarop een glaasje wordt geplaatst. Onder het rondje staat de beschrijving van het bier en hoeveel alcohol er in zit.

Wij zaten bij het raam en we trokken van buitenaf de mensen aan die de 7 glaasjes schijnbaar wel grappig vonden. Mensen staken hun duim omhoog, en Nellie gebaarde dat ze lekker waren, en wenkte dat ze deze binnen moesten proberen. Toen de serveerster voorbij kwam zij Nellie dat ze wel dacht ze provisie had verdient door reclame te maken aan de raam, en zo mensen binnen lokte. De serveerster lachte, vroeg welk biertje wij het lekkerste vonden, ze was het er wel mee eens dat er iets tegenover mocht staan, daarna bracht ze voor ieder van ons een glaasje met ons favoriete sample. Toen ze weg liep zei ze dat Nellie wel door moest gaan met klanten lokken. Daarna bestelde ons favoriete snack chips met stukjes bacon, lente-uitje, en gesmolten gorgonzola kaas. De chips worden hier ook zelf gemaakt, deze combinatie is ongelooflijk jammie jammie, je likt je vingers af. Alleen al daarvoor zou je ieder jaar naar St Augustine gaan.

Terwijl we in het café zitten zet de mist op. Het bleef droog. een beetje frisjes als we terug lopen, maar we genieten van de mooie verlichting, om 7 uur zijn we terug in het hotel. Onder het genot van een bakje gaan we ons dagelijks huiswerk maken, en foto’s selecteren. We hebben goed gegokt om even gas te geven, we hebben weer genoten van het prachtige St Augustine. Wij hopen dat jullie net als wij ook een beetje meegenieten.

Morgen gaan een route rijden langs de St Johns River tot Palatka. De route gaat zeker niet over de snelweg, dat is zeker. Hoe alles morgen weer verloopt, lezen jullie morgen weer.

Toedeloe

• 14 Januari 2015 - 10:41

Jos En William:

Goedemorgen amerika.weer een mooi verslag. En die foto met de oak tree.zo,die is geweldig groot en ook mooi.heb weer genoten van jullie belevenissen. We gaan voor morgen voor de volgende story. Greetings uit weert.doeiiiii.

• 14 Januari 2015 - 16:40

Nelly.:

Ja hoor deze keer komt alles goed.
    En bij jullie is ook het bier goed zie ik .geniet met volle teugen.
    Groeten Nelly.