12 januari CLEARWATER - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 12 januari CLEARWATER - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

12 januari CLEARWATER

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

13 Januari 2015 | Verenigde Staten, Clearwater

Toen we vanochtend op stonden was het prachtig stralend weer hier in Clearwater. Gistermorgen was het nog frisjes, omdat het ’s nachts flink afgekoeld was, vandaag was het om 9:30 al 21 gr en de voorspelling was dat het 26 gr zou worden. Om 10 uur belde Ranger Bob dat hij ons om 12 uur komen zou ophalen voor de picknick. Hij had ook enkele andere plannen klaarliggen, want hij verwachtte vanmiddag regen, en Ranger Bob heeft daar kennis van, dus kon het mogelijk zijn dat we onze planning moesten wijzigen.

Wij hadden dus nog 2 uur om enkele wenskaarten te kopen, ze hebben hier kaarten met hele mooie teksten, waar Nellie weg van is, kaarten met veel diepgang. Als we tijd over hadden wilde we ook even een kopje koffie bij Starbucks drinken. We hoefden maar over te steken want er was schuin tegenover het motel een klein winkelcentrum. De kaarten waren snel gekocht en Nellie liep al lezend naar de auto maar kijkt niet waar ze loopt ze trekt de deur van de auto open, blijkt het de auto van een ander te zijn. De vrouw achter het stuur zat te sms’en schrikt, Nellie schrikt ook, dus 1001 excuses over en weer, en al lachend stapt ze daarna in onze auto. De zon schijnt, en we lachen dus weer een mooi begin van een veelbelovende dag.

Op naar Starbucks. Mensen stappen hier met hun eigen thermobeker bij Starbucks binnen, laten deze vullen, stappen in hun auto en vervolgen hun weg met verse warme koffie. Andere gaan op het terras zitten, pakken hun laptop en beginnen te werken, want bij Starbucks heb je gratis wifi en niet iedereen heeft internet thuis, is duurder als bij ons. Er is niemand die je stoort, opkijkt, of aan je komt vragen of je iets wilt drinken, als je zin hebt ga je het binnen halen, en heb je het zelf bij je dan gebruik je dat. Het is vrijheid blijheid hier.

Om 12 uur, het is inmiddels gaan regenen, komen Pat en Bob ons ophalen. We rijden naar Sawgrass Lake Park voor een wandeling door een van de grootste esdoorn moerassen aan de Gulf Coast. We zijn in buitengewoon goed gezelschap want Ranger Bob is hier al vaak geweest en hij kent het park met al zijn dieren op zijn duimpje. Een betere gids kun je niet hebben.

We worden door het park rondgeleid, lopen over de boardwalk naar een overlook tower om een mooi overzicht te krijgen van de hoek waar je bent, dit kan een waterpartij zijn maar ook een groep bomen waar air planten op staan. (foto) Alligators zien we niet want het regent, en die willen liever op het droge liggen als het zonnetje schijnt.

Ondanks dat het nog een beetje regent blijft de temperatuur aangenaam 22 gr. Nellie is in haar element, ondanks het grauwe weer, krijgt ze kans om foto’s van de diverse vogels te maken die we zien, en die zonder dat ze het beseffen voor haar lens poseren. Ranger Bob meent een alligator te zien maar het blijkt een grote tak te zijn die in het water ligt. Na de park wandeling gaan we nog even in een lesruimte waar niet alleen opgezette beesten staan maar ook slangen achter het glas kronkelen (foto) en een konijn (foto) vrij rondloopt. In deze ruimte krijgen kinderen hun natuurkunde les waardoor ze het fijne leren van de natuur en wildlife.

Na het parkbezoek zijn we even een broodje gaan eten bij Subway om daarna weer afgezet te worden bij het motel. Inmiddels 4 uur en we besluiten, onder het genot van een bakje, de gemaakte foto’s uit te zoeken en ons dagelijks verslag te schrijven. Daarna gaan we een hapje eten en gaan op tijd naar bed. Morgen op tijd eruit want morgen gaan we naar St Augustine, een rit van 4 uur en we willen daar nog wat rondwandelen en kijken er naar uit om daar een flight beer te bestellen. Wat betreft de flight bier, deze zijn niet gratis je moet wel voor deze ‘grote’ monsters betalen.

Dus morgen naar St Augustine want dan is het ‘volgens de berichten’ daar nog mooi weer en zo’n 24 gr. Woensdag koelt het daar weer af vandaar dat we de kortste weg nemen en er rechtstreeks vanuit hier naartoe rijden. Normaal zouden we over deze afstand 2 dagen doen. Hoe verder alles weer verloopt lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 13 Januari 2015 - 04:38

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Just got your report, good job. Nice photos also. Sorry about the weather today and TONIGHT. But we had a good time today with our friends from the Netherlands. Will read about you every day while you are on your trip.

Till later, your US friends Bob & Pat

• 13 Januari 2015 - 08:49

Maria:

Ow wat zalig he om daar rond te rijden en niks moet maar alles mag.
    Leuk van Nellie dat zij al lezend in de verkeerde auto stapt, moest daar wel om lachen ja.
    Lieverds nog heel veel plezier en geniet er maar van met volle teugen.

Liefs en knuffels Maria en Jan.

• 13 Januari 2015 - 10:24

Jos En William:

Goedemorgen Amerika. Weer een geweldig verslag. Mooi foto,s. Dit is genieten en dan tevens een rondleiding krijgen.hoe mooi kan dit niet zijn. We hebben weer genoten van het verslag.tot morgen.

• 13 Januari 2015 - 14:13

Miranda:

Weer mooie foto's en leuke ontmoeting met Pat en Bob. Heerlijk richting St.Augustine! Jaloers met windkracht 15 en veel regen :-(

Liefs XXX