8 januari FORT MYERS - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8 januari FORT MYERS - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8 januari FORT MYERS

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fort Myers

We kregen van Frank & Marian vanmorgen een mailtje dat ze vandaag richting Fort Myers kwamen, de plaats waar wij nu zijn. In de middag zouden we nog even contacten om af te spreken, om ’s avonds gezellig samen ergens een hapje te eten, om lekker even bij te buurten, en ervaringen te delen.

Het was vanmorgen om 9:00 uur 8 gr. eventjes 10 gr. minder dan gisteren, dus een echte koude dip. Dus vandaag niks in het zonnetje aan het zwembad, maar een lange broek, dichte schoenen en jack aan dan moet het vandaag wel lukken. Bij dit motel kregen we geen ontbijt, dus gaan we weer eens ergens lekker ontbijten, is geen straf hoor. Omdat we al bij IHOP waren geweest kozen we nu voor Waffle House (foto), deze zaken zijn wat kleiner als IHOP, het ontbijt is hetzelfde maar de bediening is daardoor wel wat persoonlijker, maar de vriendelijkheid staat bij beide zaken nr 1

De dichtstbijzijnde Waffle House was 10 km rijden, maar dat is voor ons, als surrogaat Amerikanen, om de hoek en we hebben vandaag de hele dag vrij en geen directe plannen. Bij een hogere temperatuur zou je naar het strand kunnen gaan maar het is niet alleen de temperatuur, er is ook een snijdende wind en dat maakt het buiten zijn er echt niet prettiger op. Maar ons thema is; Toedeloe Lange Neus, leef en geniet, en probeer van alle situaties iets te maken.

Om 11 uur zijn we klaar met ons ontbijt, dus tijd om te shoppen, eerst naar Beals die een outlet en gewone winkel naast elkaar hadden. Bovenop het gezellige van shoppen, zijn de ontmoetingen met mensen, en de leuke gesprekken. Er zijn veel ‘minder jonge’, (klinkt toch mooier dan oudere) Amerikanen die een 2de huis in Florida hebben en dus in de zomer een half jaar in hun eigen staat wonen en in de winter een half jaar in Florida.

Na Beals zijn we naar de Edison Mall gegaan. Het is wel opletten waar je je auto parkeert want een Mall heeft meestal 4 hoofd winkels zoals bv Macy, Penny’s, Sears en Dillards. Deze hebben ieder meestal 4 uitgangen naar een parkeerplaats. Daarbij heeft een Mall ook vaak nog 3 of 4 hoofdingangen die ook naar een parkeerplaats leiden. Dus als je niet goed hebt opgelet bij welke ingang je de auto hebt geplaatst, dan kun je lang naar je auto zoeken.

Wat betreft zoeken, we hebben het vandaag Spaans benauwd gehad. Piet was de sleutel van de auto kwijt, deze heeft hij meestal in een van zijn zak of in een vakje van onze winkel tas. Maar daar was geen sleutel, ook werd er ergens anders in de tas gezocht maar geen sleutels. Dus de route terug gaan lopen die we hadden gehad in de winkel, maar ook daar geen sleutels. Dan maar naar de informatiebalie, maar Nellie ging eerst nog eens de hele tas binnenstebuiten keren. Deze tas heeft zoveel ritsen dat je er snel een over het hoofd ziet, en jawel in een klein vakje zaten ze verstopt. Wat een opluchting, het was even echt peentjes zweten.

Om even bij te komen hadden we een mooi excuus om bij Dunkin Donuts onszelf even te verwennen. Het was inmiddels 18 gr en de wind was gaan liggen, dus was het goed toeven op het terrasje in het zonnetje ( foto). We konden hier ook onze mail checken en het bleek dat Frank en Marian in Fort Myers aangekomen waren. Dus een afspraak gemaakt om elkaar bij een restaurant te ontmoeten om vanavond samen te gaan dineren.

We hebben meer gekletst dan gegeten, maar we zijn weer helemaal bijgepraat (foto). Het is toch raar dat je 100 km van elkaar woont en door het jaar het er niet van komt om elkaar te bezoeken, en als je met vakantie bent kom je elkaar al voor de 2de keer tegen. We hebben afgesproken dat we voor we teruggaan dit nog een keer over doen, want het was wel erg gezellig.

Morgen gaan we, zoals het er nu uitziet waarschijnlijk naar Sarrasota, wat ongeveer 100 mijl rijden is. Dus morgen lezen jullie het vervolg van ons avontuur.

Toedeloe allemaal!

• 09 Januari 2015 - 08:40

Miranda:

Goedemorgen!!!

Heerlijk om jullie fotos te zien en verslag te lezen :-)
    Lekker genieten!! Hier is het net herfst.....windkracht 10 en veel regen!

Liefs xxx

• 09 Januari 2015 - 10:51

Jos En William:

Goede morgen amerika.weer een aardig verslag met mooie foto,s.en weer bekende ontmoet , hoe mooi kan dit zijn.nog veel plezier,en ja tot merge.groetjes.