4 januari MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 4 januari MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

4 januari MELBOURNE

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

05 Januari 2015 | Verenigde Staten, Melbourne

Voor ons zo leuk om reacties te krijgen, en te lezen dat jullie met ons meegenieten.

Om 9 uur was het zonnig en 27 graden en lagen er al mensen aan het zwembad van het motel. Wel raar, je hebt helemaal niet in de gaten dat het januari is. Wel een verschil met vorig jaar toen we ook in Fort Pierce waren, en het niet alleen koud was maar het ook zo nog stormde dat de meeuwen achteruit vlogen.

Het ontbijt in dit motel was goed, er lagen hamburgertjes, pancakes, broodjes, jam, smeerkaas etc. we hebben minder meegemaakt. Na het ontbijt de koffers weer pakken, uitchecken en eerst naar de haven van Fort Pierce (zie foto). Hebben daar wat rondgelopen en foto’s gemaakt. Men is de haven aan het vergroten om nog meer toeristen te kunnen ontvangen. Onderweg kwamen we ook nog langs een K Mart, dus even kijken of ze daar nog wat warme kleren hadden want donderdag wordt het kouder, ongeveer 18 graden en dat is koud hier.

Tegen 12 uur vertrokken we, bij een temperatuur van 30 graden, uit Fort Pierce (foto). Eerst zuidelijk richting, tot Stuart, een afstand van 25 mijl over een weg waar je niet harder als 35 mijl per uur mag rijden en die langs de Indian River loopt (zie foto). Dan bij Stuart via de brug over de Indian River noordelijk over de eilanden die voor de kust van Florida liggen. Deze worden verbonden met een lange weg en soms is de weg het enige obstakel tussen de Indian River en de Atlantische oceaan. Maar overal op de eilandjes staan grote privé huizen, vakantie resorts en appartementen. Onvoorstelbaar de grote verscheidenheid van soorten bomen die we vandaag hebben gezien.

Hier en daar zijn parkeerplaatsen gemaakt met picknickplaatsen. Op deze picknickplaatsen staan de barbecues klaar, is er stromend water en zijn er toiletten. De plaats waar wij gepicknickt hebben was een tennisbaan, met verlichting, en een basketbalveld erbij. Er wordt hier trouwens toch veel gesport want buiten deze sportveldjes zijn er overal fietspaden langs de doorgaande weg, je komt hier dan ook veel fietsers tegen maar ook trimmers die zich bij deze temperatuur zich in het zweet lopen.

Bij zo’n mooie route als vandaag, is Nellie constant bezig met fotograferen. ze heeft er vandaag zo’n 250 gemaakt en die worden meestal gewoon door de voorruit genomen. Het resultaat is in ieder geval goed, het enige probleem is vaak als er een roofvogel komt overvliegen. Dan moet er soms gestopt worden om ze beter voor de lens te kunnen krijgen. Vandaag was het Harley Davidson dag en dat was te zien ook aan het aantal motorrijders we tegenkwamen, in groepen of alleen.

We zijn bij Starbucks in Melbourne Beach even koffie gaan drinken en hebben daar heerlijk op het terrasje gezeten en de couponboekjes voor de motels doorgenomen en gekeken of er iets voor ons bij was. Toen we bij het motel kwamen bleek dat de bon verlopen was en dus niet ingenomen werd. We zijn bij McDonalds andere couponboekjes gaan halen en deze waren tot maart geldig. Dan zijn we weer lang en breed thuis, of misschien weer klaar voor het volgende avontuur hier, we kunnen er maar geen genoeg van krijgen, en genieten enorm. We zijn hier nog maar twee dagen, toch lijkt het veel langer.

Vanavond heeft het een beetje geregend en dat bij een avondtemperatuur van 25 graden is het net of je door een sauna loopt. Morgen hebben we een shop dag. We blijven hier om de Melbourne Mall, Target en Walmart te bezoeken. Morgen lezen jullie weer hoe die dag weer is verlopen.

Tot morgen!

• 05 Januari 2015 - 07:59

Christiane :

Wat een mooie foto's! Jaloers hoor, straks de autoruiten krabben!

• 05 Januari 2015 - 09:02

Maria:

Zo de foto's zijn schitterend hoor en wat leuk dat je daar zo kunt gaan BBQen dat lijkt mij lekker gezellig.
    Nellie zet hem op met foto's maken, wij genieten hier van jullie foto's en verhalen.
    Wij vonden het ook leuk om te lezen dat je daar beroemd bent en een steekie fanclub hebt hahahaha.
    Heel veel liefs en tot het volgende verhaal.

• 05 Januari 2015 - 11:04

Js En William:

Hallo amerika,ik heb het krantje weer gelezen.dus dat zit weer goed in mekaar.en de foto,s die zijn mooi.maar broeder piet zijt gij op safari? Als ik kijk naar uwe kleding.heb nog een fijne dag en tot morgen. Groetjes.

• 05 Januari 2015 - 22:48

Esther:

Hallo lieverds, wens jullie een fijne vakantie toe! Lekker genieten van de natuur, het mooie weer, het eten, enz...xxx