2 januari ORLANDO - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2 januari ORLANDO - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2 januari ORLANDO

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Januari 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Ons avontuur is weer gestart.
Half vier stonden we langs ons bed want we moeten zo rond 6 uur op Schiphol zijn voor onze reis naar het zonnige Florida. Mooi op tijd parkeerden we de auto op P3 en dan met de pendelbus naar ingang van Schiphol. Groot was de verbazing dat we verwelkomd werden door Frank en zijn vrouw Marianne. We hadden Frank al enkele mailtjes gestuurd met de vraag of ook zij weer naar Florida gingen, hebben net zo’n USA tik als wij, maar er kwam geen reactie. En ineens stonden ze naast ons, breed lachend, de smiechten, ze hadden ons gefopt.
Om 10:00 uur, dus na 4 uur wachten, gingen we de lucht in richting USA. Het wachten was voorbij gevlogen want we hadden heel wat bij te praten. De vlucht zou met Arkefly gaan, omdat deze, als een van de weinige, rechtstreeks van Amsterdam naar Orlando vloog. Maar Arkefly had de vlucht overgedragen aan Jetairfly een Belgische maatschappij die ook eigendom was van TUI. Over deze maatschappij geen verkeerd woord. Alles was netjes geregeld, voldoende te eten en te drinken zonder telkens te hoeven betalen. Het feit dat het boarden lang duurde lag niet aan hen, de veiligheidsregels waren aangescherpt en je moest niet alleen je laptop maar alle elektronica inclusief kabels, video- en fotocamera’s, laarsjes uit, riemen, sjaals, en horloges af, het was bijna striptease, dat alles zorgde voor de nodige vertraging.
Na een vlucht van 11 uur, wat toch een hele zit is, landde we om 3:00 uur, wel rekening houden met 6 uur tijdverschil, op het vliegveld van Sandford bij Orlando. Nog ‘even’, want ook daar kom je niet snel even door, naar de douane en dan naar Alamo om de auto op te halen. We konden een van de vele SUV ’s kiezen die daar in de rij stonden, wij kozen een Hyundai Santa Fee. (zie foto) Het was even wennen in een automaat te rijden maar naar enkele mijlen, had je dat weer onder de knie.
Omdat het hotel al in Nederland besproken was zijn we eerste de eerste levensbehoefte, zoals water, wijn, bier, toiletartikelen bij Walmart gaan inslaan. En toen naar het hotel dat nog zo’n 35 km rijden was. Onderweg passeerden we een Starbucks koffieshop, dus daar eerst een kopje koffie drinken. We realiseerden ons we geen bierglazen hadden, dus vroeg Nellie daar enkele plastic glazen om dadelijk toch even een gekoeld pilsje op te kunnen drinken.
Helaas had deze Days Inn geen koelkast maar we zagen wel een ijsblokjes machine staan, dus dan maar een plastic bak vullen met ijsblokjes en daar enkele flesjes water en blikjes bier in te stoppen, want een droge keel is ook vervelend, zeker bij de temperatuur hier. Het was om 6:00 uur nog zo’n 25 gr. En dat beloofd veel goeds de komende dagen. Beetje op tijd bedje in, dan zijn we morgen weer de reis en tijd verschil te boven. Morgen gaan we richting Fort Pierce en hoe de dag verloopt kun jullie morgen dan lezen.
Tot morgen

• 03 Januari 2015 - 09:17

Christiane:

De kop is eraf! Veel plezier wn wat een fraaie auto!

• 03 Januari 2015 - 10:56

Jos En William:

Goede morgen familie jullie zijn weer in de states.het eerste verslag heb ik gelezen en als het goed zullen er nog veel volgen.een fijne vakantie en wij gaan jullie volgen .groetjes van joske en willim.

• 03 Januari 2015 - 16:18

Bob And Pat:

Welcome back to Florida! Looking forward to seeing you guys soon.

• 04 Januari 2015 - 16:21

Miranda:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Fijne vakantie.

XXX

• 05 Januari 2015 - 08:47

Maria:

Zo de start van jullie avontuur is reeds begonnen, wat leuk en ik hoop dat jullie heel veel plezier beleven.
    Leuk he als jouw vrienden jullie zo hebben verrast, had jullie gezichten wel willen zien hahahahaha.
    Nou lieverds nog een hele fijne vakantie he en op naar het volgende avontuur.