25 juli St George - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 25 juli St George - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

25 juli St George

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kanab

Vanochtend op tijd uit bed, niet omdat we weg moesten maar omdat het ontbijt tot 9 uur was en daar is men hier echt stipt mee. Tijd is tijd en als die tijd is gekomen wordt alles opgeruimd. In dit hotel hebben we een goed ontbijt, we kunnen wafels bakken, brood en bagles roosteren gekookte eieren, etc. kortom een goede start voor een shop dag.

Gisteravond om half 12 was het nog 37 graden en vanmorgen om half 10 was het ruim 30 graden en dat zou vandaag nog oplopen tot 42 graden. Maar in de Mall hebben ze airco dus is het lekker koel. Alleen het was niet meer de Mall waar wij vijf jaar geleden waren geweest. Het leek wel of hij gehalveerd was, geen foodcorner meer, alleen een zaakje waar je pretzels en frisdrank kon nuttige met slechts enkele tafels en stoelen. Geen grote drukke gezellige hoek, waar je lekker op je gemakje mensen kunt observeren, en genieten. In de winkel van Bloomingdale ( een boekwinkel) was een koffie-corner’tje, waar ze Starbucks hadden, lekkere koffie in een beker, want kopjes kennen ze ook in dergelijke zaken niet. (zie foto)

De standaard winkels zoals Sears, JC Penney waren er met een aantal kleinere winkelketens, dus waren we redelijk snel uitgeshopt. Dus nu naar onze favoriet winkel Walmart. Eenmaal buiten gekomen was het behoorlijk bewolkt en akelig benauwd. Het waaide ook behoorlijk maar het was een warme wind, maar wat wil je bij een temperatuur van ruim 40 gr. Het waren donkere luchten waarvan je verwachtte dat er ieder moment een flinke plensbui kon beginnen. (zie foto)

De plensbui kwam niet, alleen enkele druppeltje die je kon tellen, de ruitenwisser hoefde niet eens aangezet te worden. Eenmaal bij Walmart aangekomen hebben we daar nog wat rondgekeken wat hier allemaal te koop was. We zitten in de mormonen staat en hier wordt in supermarkt geen wijn verkocht, wel bier, maar iedereen beneden de 40 jaar, of die er zo uit ziet moeten hun identiteitsbewijs tonen. Wij hebben geen bier gekocht dus weten wij ook niet of wij ons hadden moeten identificeren. Uiteindelijk horen wij bij de jeugdige ouderen, dus best mogelijk dat wij ons rijbewijs hadden moeten tonen.

Na wat rondlopen besloten we naar het koele hotel terug te rijden en daar een kopje koffie te zetten, want dat kunnen we ook in onze kamer. Morgen gaan we, binnendoor, richting Salt Lake City. We zullen wel niet zover komen, we vermoeden tot Richfield en dat is toch ook nog zo’n 350 km.

Of dat zo is en hoe dit gaat verlopen kun je morgen weer lezen.
Tot morgen!