24 juli St George - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 24 juli St George - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

24 juli St George

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kanab

Voor ons fijn te horen dat de mensen zo genieten van onze avonturen en foto’s, wij genieten er ook van en zijn er trots op dat er, iedere dag, zo’n 100 personen naar ons verslag lezen en foto’s kijken.

Om 9:30 was het bewolkt en toch al 32 graden dus dat beloofde wat voor de rest van de dag. Bij ons vanmorgen geen wekker, het ontbijt dat men beloofd had was niet meer als koffie of thee, appels en bananen. Dus wij een beker lauwe thee pakken en enkele bananen en appeltjes voor de dorst voor onderweg. We hadden nog Honey Buns dus hebben we deze genuttigd, en zijn vertrokken naar St George.

De weg die wij volgden liep voor een groot gedeelte door Arizona want Kanab ligt bijna op de grens van Utah en Arizona. We waren amper over de grens en zagen een benzinepomp waar de benzineprijs bijna 20 cent per gallon goedkoper was als in Kanab. Dus even aftanken. De benzineprijzen variëren van 4,20 in Californië tot 3,66 in Arizona.

Afhankelijk van de concurrentie zullen de prijzen variëren. In Kanab Utah was dat 3,98 en in St George Utah was deze gemiddeld 3,78 dollar per gallon omgerekend is dat 0,75 euro per liter. Dat maakt het toeren hier dubbel plezierig.

We bleven langs de Canyons rijden, het bleef wat bewolkt, met mee en dan dreigende donkere wolken, er vielen zelfs enkele druppeltjes, zeker wel 3 minuten aan een stuk. Om 11:15 passeerden we een Subway dus besloten we te stoppen voor een laat ontbijt of vroege lunch, het is maar altijd afwachten wat je onderweg nog tegenkomt als je doorrijd, je kunt het maar gehad hebben.

Het werd weer een heerlijke BLT met een heerlijke beker koffie en dat is nieuw voor Subway, de koffie werd niet zoals voorheen per kan gezet, wat ze bij McDonalds nog wel doen, maar een vers ‘bak’ je, en hij smaakte heerlijk. Wel jammer dat deze Subway geen wifi had. We zagen recht tegenover Subway dat er een Travellodge Hotel, en we waren nog maar 80 km verder van Kanab. Als we dit gisteren geweten hadden dan hadden we even door gereden en in dit hotel de nacht doorgebracht.

De hotelprijzen in Page en Kanab zijn echt abnormaal hoog. Misschien komt het dat het vandaag Pioniersdag is, een feestdag hier in Utah. Veel mensen hebben vrij en gaan er met de hele familie een weekend er tussenuit. Maar dan nog. Hotelprijzen in Page liggen zeker 3 tot 4 maal, en in Kanab ongeveer 2 tot 3 maal boven de normale prijzen.

Een half uur, nadat we bij Subway waren vertrokken, kwamen we een IHOP tegen, de volgende keer zullen we daar ontbijten als dat nodig is, want ook daar hebben ze een heerlijk ontbijt. Maar we hadden ons buikje vol, en lekker gegeten. Het zonnetje stond inmiddels hoog aan de hemel, om 12:00 uur is 40 gr. dus blijven we lekker in onze koele auto.
Om 2:00 uur waren we al ingecheckt in het hotel, wel vroeg maar de bedoeling is dat we nog even gaan shoppen. We kwamen al snel een Target tegen, voor ons een reden om te stoppen en te gaan kijken wat men zoal had. Nellie kreeg, door de warmte, een enorme hoofdpijn. Na enkele aspirines met water te hebben ingenomen zijn we bij Target in het restaurantje even gaan zitten om wat bij te komen.

Toen een Amerikaanse in de gaten had dat wij Nederlanders waren was het eerste wat zij deed haar deelneming betuigen met de slachtoffers van de vliegtuigramp. Het leeft hier echt in Amerika want ook onze vrienden Bob en Pat uit Florida hebben hun deelneming al betuigd. Ook vandaag werd weer de aankomst met 74 slachtoffers vanuit airport Eindhoven weer uitgezonden.

Na wat rondsnuffelen bij Target zijn we weer naar het hotel gegaan. De planning was om ook naar onze favoriete winkel ‘Wal-Mart’ te gaan. Maar het was zo ongelooflijk heet, en de hoofdpijn net een beetje gezakt, dat we besloten omdat morgen maar te doen. In het hotel hebben we een lekker kopje koffie gezet en de foto’s en films bekeken die we eventueel op internet plaatsen. Wat betreft de films, wat er verkeerd is gegaan weten we niet maar de vorige geplaatste films werden niet op internet getoond. Wel is het zo dat de camera zo nu en dan streken heeft, vandaag had hij er weer zin in, we konden weer filmen onderweg, maar gisteren liet hij het afweten. Of hij het dan op een verkeerde manier opslaat weten we niet maar vanavond proberen we bij de foto’s ook weer een filmpje bij te plaatsen, dus graag reactie of het is te bekijken.

Wij zijn vanavond bij onze buren gaan eten, niet dat ze ons uitgenodigd hadden hoor, maar daar was een chinees restaurant met een buffet. De afstand is 100 meter en het was een hele opgave om deze 100 meter om 8 uur ’s avonds te lopen bij een temperatuur van 43 gr. Als je langs het hotel loopt met al airco’s die buiten hangen dan komt een verschroeiende wind op je af. Wij zitten nu weer lekker binnen in een koele kamer, maar buiten blijft de temperatuur nog steeds verschrikkelijk hoog.

Op de TV zagen we dat er in Richmond Virginia een zware tornado was geweest, campers waren als papiertjes weggeblazen. Hier in Salt Lake City zijn bosbranden waarbij mensen met helikopters uit huis zijn gehaald. Het is hier op vele plaatsen extreem weer.

Dus morgen onze shop dag. Een grote Mall opzoeken, dan kunnen we lekker koel ons geld spenderen, want de temperaturen blijven hoog. Maar we klagen niet hoor, we passen ons tempo wel aan.
Tot morgen!

• 25 Juli 2014 - 10:13

Jos En William:

hallo amerika,ook bij jullie geweldig verslag .loopt de vliegtuigramp er dwars door heen.geeft aan hoeveel indruk maakt over de hele wereld.maar weer een geweldig verslag van de firma. en ook de foto,s zijn groot en wijds. zeer mooi.we genieten met volle teugen. wij hier hebben ook bergen ,maar dat ziet er heel anders uit .van uit italie de groeten en tot morgen..