17 juli Indio - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 juli Indio - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 juli Indio

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Indio

Hallo allemaal,

Ons avontuur hebben we weer gestart. Vanaf nu weer het dagelijkse verslag, van ons avontuur.

16-7 Indigo California

Om 3 uur, dus precies op tijd, vertrok het vliegtuig naar Detroit, een vlucht van zo’n 9 uur, waarna we over moesten stappen in het vliegtuig naar San Diego, een vlucht van 4 uur. We moesten wel zo’n 2 uur wachten en voor hij van de gate los kwam, was het 20:00 plaatselijke tijd en een half uur later als op de boardingpas stond. Daarna nog 20 minuten voor hij de lucht in ging, ook hadden we een flinke wind tegen met als gevolg dat we om 10:30 in San Diego landde. Jammer dat je niet rechtstreeks kan vliegen, zou toch enkele uren op de toch al lange vlucht schelen.

Nadat we de koffers van de band gehaald hadden, (een koffer dat voor het eerst deze reis mocht meemaken is een wieltje al afgebroken), toen verder om de auto op te halen bij Alamo. Er stond maar 1 model van de auto die we besteld hadden, dus er was geen keus. Maar we hadden dit type, een GMC, al eens meer gehad en waren er toen zeer tevreden over. Voor de regelmatige lezers, dit was de auto, enkele jaren geleden, waar Piet niet van de knopjes kon blijven en toen hij op het rode knopje drukte plotseling de hulpdienst aan de lijn kreeg. Maar deze heeft een open dak, nog meer knopjes, dus wie weet voor wat voor verrassingen we nog komen staan. (Zie foto)

Daarna meteen naar het hotel, wat zowat tegen de Mexicaanse grens lag, en toen we daar arriveerden waren we al ruim 26 uur onderweg. Maar we hadden een droge keel, dus eerst bij de overburen bier, water kopen om de eerste dorst en stof van het reizen uit de keel te spoelen.
Na 6 uur slapen waren we weer op de been, fris en fruitig en nergens geen last van. Eerst een simpel continental breakfast en daarna even naar Walmart voor het nodige voor onderweg, zoals water, (foto) snacks en fruit, en natuurlijk ook even naar de slijter voor ’s avonds zoals bier en wijn.

Daarna begon de eerste route, snel San Diego uit, want wij zijn geen liefhebbers van grote steden met het gejaag, nee wij hebben liever de binnenwegen. Na Ramona reden we door een prachtig ruig landschap waar het leek of er van hele grote kiezelkeien bergen gemaakt waren. De temperatuur was inmiddels tot 84 graden opgelopen en dan moesten we nog door de woestijn. Ons einddoel was vandaag Bombay Beach dat aan de Salton Sea lag.

Eerst moesten we door de Dessert State Park, een grote woestijn waarvan je verbaast staat dat er nog zoveel planten groeien. Maar in de woestijn zie je praktisch geen eettentjes, Mac of Burger King, alleen maar cactussen en vetplanten. Nellie ging er toch in de hitte even uit om de cactussen vast te leggen, die op bloeien stonden. De temperatuur zagen we met de minuut omhoog lopen, inmiddels tot 110 graden en dat is zo’n 42 gr. C. Daarbij een warme straffe wind, je zag het zand als een mist opwaaien, niet echt prettig om uit de wagen uit te stappen, dus maar doorrijden naar Bombay Beach.

De naam deed je meer verwachten als dat het was, er was beach maar daar hield het mee op, het was een gehucht vol trailers en wat houten huisjes, dus niet aantrekkelijk voor een overnachting. Dus dan maar doorrijden tot de eerste redelijke plaats en dat was Indio.
Het was een verrassende route vandaag, waarin we verbaasd hebben gestaan van de schoonheid van een dorren en ruige woestijn. Morgen gaan we door Joushua Tree National Park en daarna weer door de woestijn naar Lake Havasu City in Arizona. Maar voor we de woestijn in schieten zorgen we toch om eerst ook het nodige aan eten mee te nemen. Hoe dat verloopt en of we daar komen kun je morgen lezen.

• 18 Juli 2014 - 07:30

Miranda:

Hallo samen, hele fijne vakantie samen. Wat dachten jullie? Eerst even een Walmart foto plaatsen om Miranda te pesten??!! Geniet samen en wij reizen weer mee xxx

• 18 Juli 2014 - 09:32

Maria Blom:

Aloha lieve mensen,

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe en ook weer een behouden terugkomst.
    Jullie ervaringen zien wij graag tegemoet.
    Indio lijkt wel een soort Indiaan achtige naam, Tot wat ik nu gelezen hebt heeft jullie reis al een paar verrassende elementen gehad hahahahahahaa.
    Geniet ze daaro en tot een volgend verslag dan he.

Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jullie beiden.

Maria en Jan

• 18 Juli 2014 - 09:55

Frank:

Ha piet,

Zie mail

• 18 Juli 2014 - 10:54

Johanna En Piet (en Betty):

Hallo Nellie en Piet,
    Start is gemaakt. Veel plezier, geniet en doe voorzichtig.
    Hier nu tropisch (+30 gr C).
    Veel gr ook van betty
    Doeiiiiiii (next time)

• 18 Juli 2014 - 18:04

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Goedemorgen (hier) 9,50 uur Nellie en Piet.
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.
    Het is daar wel erg warm,maar hier zal het vandaag ook tot boven de 32 graden uitkomen.
    Nellie heb jij het shirt dat je aanhebt speciaal voor de Walmart aangedaan ?
    Het past goed bij de kleur van de supermarkt karren.
    Ik wens jullie een fijne vakantie en veel plezier .
    Groeten Nelly Brugel

• 18 Juli 2014 - 20:37

Jos En William:

hallo nellie en piet wij zijn er ook om jullie te volgen. dus daar is het warm dat is het hier ook bl;oed heet de foto,s zijn mooi en het verslag mag er ook zijn. een gewldige vakantie gewnst van joske en william. en morgen zijnwe er weer. doeiiii.