17 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Januari 2014 | Verenigde Staten, Fort Pierce

17 januari Fort Pierce
Het motel in Okeechobee had geen ontbijt en geen koffie, niet dat dit een probleem is, het continental breakfast is vaak erg beperkt. Maar wij hadden al besloten ergens te gaan ontbijten. We hadden een Diary Queen in de straat gezien, dus wij na het uitchecken naar DQ niet voor een bananensplit maar voor een ontbijtje. Dit was de 2de DQ die we deze vakantie zijn tegen gekomen. De bananensplit hebben we nog te goed.

Toen we bij DQ binnenkwamen herkende we de vette hap nog van een vorige keer. Dit moest je zo vroeg op de morgen je maag niet aan doen. Wij naar Subway die bij Walmart in de winkel gevestigd was. Daar hebben we een heerlijk ‘ontbijtje’ op, wat met meer groenten dan met ei belegt was ( zie foto). Omdat we toch bij Walmart waren hebben we meteen alles voor ons broodjes gezond en wat fruit gekocht. Wat steeds opvalt bij Walmart is dat in zo’n grote drukke winkel er steeds zo’n keurige toiletten zijn met brildekjes, ontsmettingszeep en warm water om de handen te wassen, en dit allemaal gratis.

Om 8.15 was het 0 gr. ruim een uur later was het al 15 gr. dus was het goed dat we de korte broek en slippers aan hadden, het beloofde een mooie dag te worden, want in de zon was het al lekker warm. Het was genieten van de variëteit van mooie bomen hier in de Everglades ( zie foto). Het was of we alleen op de wereld waren, een lekker muziekje op de radio, en genieten van de omgeving.

Soms zag je een auto tegemoet komen maar je kon makkelijk op de weg stoppen, foto’s maken en weer verder rijden zonder iemand te hinderen. Uitgezonderd de reiger misschien die stond te liften, die toen hij ons zag zich omdraaide, en niet bij ons in de auto wilde stappen (zie foto). Je zag ook veel koeien grazen terwijl er in geen velden of wegen een boerderij te zien was.

Vanmiddag om 1 uur zijn we in Hobe Sound, bij Mc Donalds een kop koffie gaan drinken. Het was op dat moment zonnig en 19 graden en we zagen dat het in Eindhoven regende en ruim 10 graden minder was. In sommige zaken staat de airco zo koud dat je een vest of jasje aan moet hebben.

Bij St Lucie wilden we langs de zee gaan rijden maar er was daar zoveel water gevallen dat de weg door de overstroming afgesloten was, dus moesten we weer een eind terugrijden en rechtstreeks naar Fort Pierce rijden (zie foto’s). Wat is toeval? We hebben nu hetzelfde hotel als 2 ½ jaar geleden toen we hier in Fort Pierce waren, dit hotel heeft meer luxe als we afgelopen nacht in Okeechobee hadden ( zie foto). We blijven hier weer 2 nachten, morgen gaan we naar de haven van Fort Pierce en nog wat laatste aankopen doen. Het is idd weer een mooie dag geweest vandaag met weinig wind, jammer dat midden in de middag de zon het vaak liet afweten. We hoorde net op tv dat er weer een nieuw koud front op komst is. Maar tegen die tijd zitten wij weer in het vliegtuig richting Nederland.

Tot morgen!

• 18 Januari 2014 - 09:26

Miranda En Rob:

Goodmorning sweeties,

Zo heerlijk om te zien hoe relaxed jullie deze vakantie doorbrengen. Ongelooflijk dat er al weer bijna 3 weken op zitten!
    Nog 2 dagen lekker genieten van het Amerikaanse en dan zien we jullie weer volgende week.

Shop-ze nog vandaag en ik lees hier nog wel of het gelukt is ;-)

Love you xxx