16 januari Okeechobee - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 16 januari Okeechobee - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Okeechobee

16 januari Okeechobee
Er wordt weer koude lucht van het noorden aangevoerd, dat was de reden dat het vanmorgen om 10 uur nog maar 12 graden was met een verwachting dat het niet warmer werd dan 15 graden. De zon was warm, maar de koude wind maakte het behoorlijk fris. Achter het glas was het lekker in de auto.

Eerst naar Walmart verse baguettes kopen voor vanmiddag en daarna de auto voor de laatste keer aftanken want we moeten de auto met lege tank afleveren. Zoveel kilometers hoeven we niet meer te rijden. Hoewel, de plannen zijn weer gewijzigd maar daar later meer over, nu eerst het verslag van vandaag.

Er zijn 2 manieren om Fort Lauderdale te komen, de eerste is via Naples en via de Everglades Parkway naar Fort Lauderdale. De tweede via Okeechobee en daarna naar Fort Lauderdale. De eerste weg konden we, een lange smalle, saaie racebaan. Daar kozen we niet voor, we willen rustig uitdrijven dus werd het vanuit Fort Myers via Labelle en Lakeport naar Okeechobee.

We waren Fort Meyers goed en wel uit en passeerden Dunkin Donuts. Omdat we alle coupons van Pat nog niet gebruikt hadden was het remmen en omkeren voor koffie met een donut. ‘Thanks Pat they are every time delicious, we love Dunkin Donuts and we love coupons’.

De eerste halte was Barron Park in Labelle, en dat kwam omdat Piet een afslag te vroeg had genomen. Hierdoor passeerden we het park met daarin het veteranen monument ( zie foto). Met veel trots en dankbaarheid gaan de Amerikanen om met degene die zich ingezet hebben voor hun vaderland. Hier kunnen ze bronzen beelden gerust buiten zetten, niemand zal die stelen of bekladden. Er is veel respect voor ieder die voor het land heeft gevochten.

Het gedeelte van de Everglades wat wij vandaag hebben gereden is zeker niet saai, weinig bewoning. Je ziet veel sinasappelbomen, paarden en koeien maar niet in dezelfde wei, dan zou je sinaasappelmelk krijgen en die heb ik hier nog niet in de winkel zien liggen. Hoewel, misschien een idee voor meneer Walmart.

De temperatuur bleef aan de lage kant maar het was zonnig en wolkeloos, lekker zolang je in de auto bleef. We zijn er geregeld uitgegaan om foto’s te maken, zoals in Lakeport van de brug ( zie foto), en om te picknicken bij een haventje aan Lake Okeechobee (zie foto). Met het zonnetje in de rug was het daar heerlijk zitten, wel de plastic borden goed vast houden, anders was het niks broodje gezond. Het was werkelijk verrassend wat we vandaag tussen de moeras gebieden aan mooi natuurschoon tegen kwamen.

We kwamen een weg afzetting tegen, het bleek dat er gevangenen aan de kant van de weg onder bewaking aan het werk waren ( zie foto). Dit was vooraf met een bord aangegeven. Op zich eigenlijk helemaal niet zo’n slecht idee, om gevangenen te laten werken.

Bij aankomst in Okeechobee bleek dat er dit weekend een vis festival was, dus veel motel bezet. Maar we hebben er een gevonden voor 1 nacht, meteen in het motel zijn we gaan kijken in welk motel in Fort Lauderdale we de laatste dagen het beste konden doorbrengen. Het bleek dat er nogal wat motels volgeboekt waren, dus heel waarschijnlijk dat daar ook een of ander festival is dit weekend. Om morgen zeker van een bed te zijn hebben we de route weer aangepast.

Morgen rijden we langs de oostkust van Lake Okeechobee tot Pahokee, dan gaan we via West Palmbeach naar Fort Pierce. Daar blijven we dan we 2 nachten en gaan zondag naar Fort Lauderdale om maandagmorgen dicht bij de carreturn en vliegveld te zijn zodat ontspannen en uitgerust aan de lange vliegreis terug kunnen beginnen. Maar dat is pas over enkele dagen. Eerst nog enkele dagen lekker genieten, morgen dus naar Fort St Pierce.

Tot morgen!

• 17 Januari 2014 - 12:18

Henny Van Eggelen:

Hoi

Zo te zien en te lezen genieten jullie weer van 'n prachtige reis behoudens 'n paar nare berichten van het thuisfront.
    Het zijn weer hele verhalen en prachtige foto's van jullie reis,
    Geniet nog 'n paar dagen en alvast 'n goede reis en natuurlijk gezond weer op...

Liefs Henny en Ger