11 januari Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 11 januari Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

11 januari Clearwater

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Clearwater

11 januari Clearwater
Gisteren waren er ongemerkt enkele leden van NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) in de Heritage aanwezig. Ze hebben Nellie, tijdens onze wandeling door het gras overvallen en vanmorgen was het resultaat zichtbaar. Overal op haar lijf zaten duidelijk zichtbare handtekeningen van alle omhelzingen die haar vreselijk irriteerde.
Wat gisteren ook niet leuk was dat, toen we terug in onze motelkamer kwamen, bleek dat ze vergeten waren om onze kamer te doen. Geen bedden opgemaakt, geen nieuwe handdoeken, geen koffie, er was niets. Nadat we geklaagd hadden kwam de manager de handdoeken brengen en prullenbakken leeg maken. Wij vroegen om een refund, dat moest met de manager overlegd worden, we horen dat morgen bij het uitchecken.
Gisteravond kwam er een bericht van ranger Bob, hij wilde vandaag nog graag een goodbye beer met ons gaan drinken. Wij vonden het ook een heel goed idee dus na wat mailverkeer is afgesproken dat Bob en Pat ons vanmiddag om 4 uur kwam ophalen bij het motel. Tot die tijd hadden we nog ruim tijd om wat te shoppen.
Nellie had gisteren van Pat coupons gekregen voor aankopen bij Beals, ( coupons zijn hier een grote sport) dus wij naar Beals. Je staat verbaasd van de korting die je kunt krijgen als je artikelen met coupons koopt. Om een voorbeeld te geven: je koopt enkele artikelen met een winkelwaarde van 120 dollar, je krijgt via de coupons 55% korting, daar boven op vandaag 10% extra korting en omdat je meer als 50 dollar besteed krijg je nog eens 10 dollar korting. Is het nog te volgen?? Na het afrekenen krijg je voor de dag erna ook weer 2 korting coupons van 2 x 25%. Je snapt niet dat men dan nog winst kan maken.
Om 4 uur werden we opgehaald door Pat en Bob bij het motel. Ze brachten ons naar een omgebouwde garage waar wat tafeltjes en stoelen stonden en een bar met een tap met 20 tapkranen met even zoveel verschillende zelf gebrouwen bieren. Boven de tap stonden alle bieren beschreven met het alcoholpercentage erachter ( zie foto).
Om te weten welk biertje je lekker vond, kon je ook een flight bestellen. Een flight is een aantal kleine glaasjes op een plankje,( het zag er en beetje uit als de biertjes in St Augustine, alleen werden die op een placemat gezet). Je kon flights bestellen met 4, 6 of 9 glaasjes. Wij bestelden ieder een flight van 4 en wel zo dat er bij ieder van ons overal verschillende biertjes stonden. We waren als echte profs bier aan het testen. Daarna hebben Bob en Piet nog een rondleiding door de brouwerij gekregen die achter het café lag, ( zie foto). Het was erg gezellig en wij vonden dat dit geen goodbye beer maar een bye bye beer was, want wij hebben nu al in ieder geval de planning om volgend jaar weer terug te komen, en dit alles lichtjes over doen.
Het is was vandaag opnieuw weer een mooie dag met een fijne temperatuur, wel bewolkt maar totdat we in het café kwamen was het droog, toen we buiten kwamen regende het pijpenstelen, maar het bleef een mooie temperatuur. Morgen wordt het ongeveer 21 graden en zonnig, dan gaat de route naar Sarrasota, zo’n 100 km hier vandaag. Wij zijn benieuwd wat morgen ons weer brengt.
Tot morgen!

• 12 Januari 2014 - 11:00

Jos En William:

Hallo amerika.een paar dagen geen krantje gelezen.en wat blijkt,de familie zit aan de drank.en met al die soorten is het moeilijk kiezen.de drankorgels uit eindhoven.in ieder geval erg genoten van jullie verslagen? En natuurlijk ook van de foto,s.zeker de brouwerij.daar zou ik wel een dagje willen proeven.nog veel plezier in de verdere vakantiedagen.van uit weert eegroet van jos en william.