7 januari St Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 januari St Augustine - Reisverslag uit Palm Coast, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 januari St Augustine

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, Palm Coast

7 januari St Augustine
Vanochtend kwam het trieste bericht binnen dat onze (schoon)zus op 80 jarige leeftijd is overleden. Het was een sterke optimistische vrouw die het gevecht met kanker heel moedig heeft gestreden maar toch verloren heeft. Ze heeft al het mogelijke uit haar leven gehaald. Wij zullen nog vaak aan haar denken.

Mede hierdoor zal het bericht wat soberder zijn als normaal, hoewel, dit is niet de enige reden. Het was koud, snijdend koud, de hele dag kwam de thermometer niet boven de 5 graden en dat hier in Florida. Als je in de auto zat dan leek het er op dat het heel anders was, een prachtig zonnetje en een strak blauwe hemel. Het nodigde uit om uit te stappen en een strandwandeling te maken maar ook de stranden waren leeg vanwege de snijdende kou. Ook bij het tanken was het even vlug ook de ramen wassen, want die moesten schoon zijn om foto’s te maken, maar dan wilde je weer zo snel mogelijk in de warme auto terug.
De route was ook niet zo lang, de afstand van Daytona naar St Augustine is 85 km en we hebben veel plaatsen gepasseerd waar we normaal zouden uitstappen, maar nu bleef je in de auto. Dus alle foto’s zijn dan ook gemaakt vanuit de auto.
Vandaag passeerden we wel een Dunkin Donut, en omdat we met Nellie ’s verjaardag nog geen gebak hebben gehad, was dit het moment om een kop koffie met donut te gebruiken (zie foto). Daarna gingen we de Ponce de Leon Mall in en stonden verbaasd van de leegstand in de mall. Alleen de grote zaken zoals JC Penney, Hallmark en Sears waren er nog maar de rest stond leeg.

We zijn nu in St Augustine, en blijven hier ook morgen nog, het beloofd weer een mooie zonnige dag te worden bij een temperatuur van 15 graden. Nog wel fris voor deze omgeving, maar in het zonnetje moet het toch wel prettig zijn als we onze winterjas en winter schoenen uit de koffers halen. Het was in ieder geval een mooie dag om een wasje te draaien, meteen bij aankomst in het motel zijn we naar de wasserette gegaan hebben daar de was gedaan. Morgen zal hij wel droog zijn.

Dus tot morgen dan kunnen jullie weer lezen hoe we de dag door zijn gekomen.
Tot morgen.

• 08 Januari 2014 - 10:12

Jos En William:

Hallo amerika.heb het krantje gelezen.maar ons gedachten zijn op dit moment bij ons sjan. Die gisteren is gestorven. Dus ga voor morgen.groetjes uit weert.

• 08 Januari 2014 - 18:30

Lizeth En Carolien:

Wat een verdrietig bericht over jullie (schoon)zus. Een troost is, dat ze een goed leven heeft gehad en hopelijk nu van haar pijn en lijden verlost is. Wij wensen jullie veel sterkte en het is ook niet fijn dat jullie nu zo ver weg zijn. Maar op afstand zijn jullie in gedachte toch bij haar en de familie. Wij hopen, dat jullie toch enigszins kunnen genieten van deze welverdiende vakantie.

Lieve groetjes van Carolien en Lizeth

• 08 Januari 2014 - 21:05

Esther:

Hallo lieverds, hier even een warme groet uit Elst. Ik denk aan jullie en wens jullie veel sterkte met het verlies van jullie (schoon)zus. Esther