4 januari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 4 januari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

4 januari Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Melbourne

4 januari Melbourne
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen en dat kan als je een jaartje ouder wordt, heerlijke bedden hebt en er niets is waar je voor uit je bed moet. Nee zelfs niet voor ontbijt want Budget Inn, het motel waar we nu verblijven had geen continental breakfast.
Om 10 uur zijn we naar de Melbourne Mall gereden om ons dagje shoppen te starten. Het was op dat moment 19 graden en het was bewolkt, een schril contrast met de lage temperatuur en harde wind van gisteren, wij hebben in al onze reizen naar Amerika nog nooit een verwarming aan hoeven te hebben. Gisteren voor de eerste keer. En dan te bedenken dat het in Chicago 41 graden vroor en mensen zonder elektriciteit zaten. We hoorde zojuist op het nieuws dat in Fargo, (wij waren er in Juli) het vannacht 54 gr vriest. Ongelooflijk, maar voor as dinsdag beloven ze voor ons ook een koud staartje, afwachten maar. We zien wel wat er komt.
Aangekomen bij de mall zijn we eerst gaan ontbijten in de foodcorner. Een broodje halen bij Subway en koffie bij Starbucks en dan genieten. We werden aangesproken door een agent op een Sedgeway (zie foto), dus ook hier worden wij in de gaten gehouden. Dat was niet zo moeilijk want het was geen grote mall (zie foto). Maar Nellie kon zich hier toch wel uitleven (zie foto).
Na de mall zijn we naar een ander winkelcentrum gegaan met, onder andere, een Beals en Publix winkel. Het was inmiddels 22 graden en soms viel er een druppeltje. Je merkt wel dat men hier heel anders met elkaar omgaat. Bij de kassa blijf men op afstand tot je uitgenodigd wordt te komen betalen, ( soms gaan wij in de fout en sluiten gewoon achter de voorganger aan, als de kassière dan kijkt snappen wij het), bij het naar buiten, of naar binnen gaan wordt de deur door je voorganger open gehouden. Als je naar de parkeerplaats wilt oversteken, staat het verkeer stil en kun je rustig oversteken. We zagen ook mensen uit de Publix supermarkt komen met hun wekelijkse boodschappen, begeleid door een personeelslid van Publix die de boodschappen in de auto plaatsten (zie foto). Daar moet je bij ons eens mee aankomen.
We hebben alle winkels zo’n beetje bezocht, Walmart, Target, K-Mart etc. en tussendoor nog even een kopje koffie gedronken bij Mc Donalds. Hoeveel mijl we hebben gereden weten we niet maar je kijkt hier niet op een mijltje. De shop dag is afgesloten met een chinees buffet (zie foto). Voor morgen zijn de weersvooruitzichten goed, een temperatuur van 28 graden is zeker niet slecht, en ons einddoel is Daytona Beach. Of we dat ook bereiken, en wat we onderweg meemaken kunnen jullie morgen weer lezen.
Tot morgen.

• 05 Januari 2014 - 12:27

Carolien En Lizeth:

Hallo Nellie en Piet,

Allereerst ook voor jullie een heel gelukkig Nieuwjaar. Zo te lezen zijn jullie 2014 in ieder geval al zeer goed begonnen. Wij willen misschien dit of volgend jaar ook (weer) naar Florida dus jullie reisverslagen lezen we graag!
    Nog veel plezier.

Gr. Carolien en Lizeth

• 05 Januari 2014 - 13:46

Jos En William:

hallo amerika ,de weers verschillen zijn wel erg groot.en de hele dag shoppen en eten is ook vermoeiend.mooi verslag en leuke foto,s. wij gaan weer voor morgen. dus van uit weert de groetjes.doeiiiiiiiiiiiii.

• 05 Januari 2014 - 22:09

Maaike:

Hoi Piet en Nellie.

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nellie. Leuk om weer mee te kunnen genieten van alles wat jullie beleven. 'S morgens bij het ontbijt lees ik het voor aan de kids en die vinden het elke keer weer een feest om het verhaaltje van Piet en Nellie te horen. Geniet ervan!

Groetjes John, Maaike, Jort & Daane