17-8 Moline (Illinois) - Reisverslag uit Moline, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17-8 Moline (Illinois) - Reisverslag uit Moline, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17-8 Moline (Illinois)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Moline

Vandaag om 10 uur zijn we gestart met het vaste ritueel, tanken en ramen wassen (zie foto). Het was op dat moment al 24 graden bij strakke blauwe lucht. Dat beloofd wat voor vandaag. Eerst naar Walmart om even nog wat inkopen doen voor de lunch, kaas, broodjes en tomaten. De eieren hadden we al bij het ontbijt in het motel meegenomen. Het ‘even’ shoppen kan hier niet op zaterdag in zo’n grote winkel. Maar om kwart over elf was het dan zo ver dat we onze Tom konden wakker schudden.

We reden Dubuque uit via de brug over de Mississippi naar Illionois (zie foto), op de brug zagen wij dat de spoorbrug, die parallel met onze brug liep, 90 graden opengedraaid was om boten door te laten. Vreemd gezicht hoor. Tommetje protesteerde in het begin wel met de route die wij namen, maar na wat nieuwe instructies geleide hij ons naar de route die wij wilde.

We reden via Galena door een heuvelachtig terrein naar Hannover waar de brug over de Apple River was opgesierd met bloemen baskets. Pas bij Savanna ging de weg parallel lopen met de Mississippi, weliswaar weer met een spoorrails tussen de weg en de rivier. In Savanna vonden we een overdekte picknickplaats direct aan de Mississippi. Geweldig, dat was genieten, picknicken aan de Mississippi. Het broodje gezond smaakte ons goed.( foto)

Tegelijk met ons kwam een opa en oma met 2 kleinkinderen ook lunchen. We raakte in gesprek met hen, ze woonde niet zo ver hier vandaan in de vallei, waar het nu zo vertelde ze ’s nachts al behoorlijk koud kon worden, 6-8 gr.

Hij vertelde ook dat de Mississippi, bij hoog water, zeker 2 meter steeg waardoor de picknickplaats onder water kwam staan. Toen we wilden vertrekken kregen we nog het advies om enkele mijlen terug te rijden, daar was het Mississippi Palisades State Park waar je met de auto doorheen kon rijden. Er waren daar 3 overlooks die de moeite waard zouden zijn.

Wij hebben de raad opgevolgd en zijn teruggereden en het park in gegaan waar je via bordjes naar de overlooks geleid werd. Het was behoorlijk klimmen, gelukkig wel met de auto, maar het was wel trappen op en af om bij de overlooks te komen. Wij weten dat we in herhaling vallen maar dit was werkelijk een van de mooiste vergezichten die we gezien hebben(zie filmpje en foto). Dergelijke parken worden geweldig verzorgt, er zijn mooie en goed onderhouden wegen, picknickplaatsen met barbecues en schone toiletten.

Bij Lois Point moesten we wachten voor een spoorovergang op een passerende goederenterrein. Deze beginnen, voor iedere overgang, ontzetten hard te toeteren en dat terwijl de slagboom toch al naar beneden is. Wij hadden di keer geluk dat het geen lange trein was want bij een lange goederentrein is 10 minuten wachten heel normaal en daarbij rijden deze treinen heel langzaam. Dat zal ook nodig zijn als een spoorbrug open gedraaid staat, het remmen heeft tijd nodig.

Bij Cordova passeerden we een terrein waar de wereldseries dragcar-races werden gereden. We zijn even gestopt en zijn door het gaas blijven kijken (zie foto). Er waren geen dragqueens alleen rijders met vrouw en kinderen, monteurs en enkele pitspoezen. Een prachtig spektakel.

We zijn nu in Moline en blijven hier 2 nachten, we hebben geen planning, geen route voor morgen, iets dat we iedereen kunnen aanraden. We zien wel wat ons morgen weer toevalt.

Tot morgen!

• 18 Augustus 2013 - 11:11

Joske En William:

hallo amerika hier italie. we hebben de amerikaanse gazet gelezen, over jullie avonturen. elke dag toch weer iets anders. en weer mooie foto,s zeker van de zonsondergang. was weer even genieten. wij zeggen ,tot morgen. dan zijn we er weer. uit italie de groetjes van joske en william.

• 18 Augustus 2013 - 21:45

Christiane:

Hallo luitjes,
    Ik kan niet anders dan ook in herhaling vallen, het ziet er allemaal prachtig uit wat jullie beleven en hoe leuk zijn die toevallige ontmoetingen toch.
    Ik kijk uit naar de volgende dag als er weer een verhaal komt dus blijf maar nog een tijdje daar!!!hahaha,
    groetjes,
    christiane