5-8 Ashland (Wisconsin) - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 5-8 Ashland (Wisconsin) - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

5-8 Ashland (Wisconsin)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Ashland

Vanmorgen was het echt fris, zo’n 18 graden een bewolkte lucht met af en toe wat regen. Na het uitchecken eerst naar Walmart om vlees, kaas en tomaten te halen voor de lunch, de eieren hadden we al bij het ontbijt in onze zakken gestoken. Ook nog even naar Dollar Tree, die aan de overzijde van Walmart was en dan op weg met de bedoeling dat we het gedeelte tussen Ontonagon tot Silver City langs de kust zouden rijden.

Eerst passeerden we de Twin Lakes die bestaan uit Lake Gerald en Lake Roland ( foto). Deze twee meren zijn verbonden worden met een kanaal. We zijn uitgestapt en hebben wat foto’s gemaakt, maar gingen weer snel de auto in. Het regende niet het zeverde, eigenlijk was nu alles in evenwicht want we zeverde in de auto net zo veel als buiten de auto. Dat zijn de mooie dingen van het leven dat de mens en de natuur in balans zijn.

Jammer dat we tussen Ontonagon tot Silver City niet, zoals we gewend waren, langs de kust konden rijden. Er lag een strook tussen van 100 meter waar bomen en huizen stonden waardoor we geen zicht op het meer hadden. De wegjes die naar het meer gingen waren privé terrein dus daar konden we ook niet in. Het positieve was dat de temperatuur langzaam richting 20 graden ging en dat de zon af en toe tussen de wolken kwam kijken.

Bij Silver City passeerden we weer een tijdsgrens, we konden onze klokken weer een uur terugzetten, zodat er dus nu weer een tijdsverschil van 7 uur met Nederland en Italië is. Tommetje had zijn klok zelf al teruggezet, wel knap, ons slimme machientje. Daarna was het lunchtijd.

Bij Bergaland hebben we aan in een overdekte picknickplaats van een park aan Lake Gogebic onze lunch gebruikt. Uiteraard werden de broodjes deskundig voorzien van alles wat wij die ochtend gekocht en verplaatst (meegenomen) hadden. (zie foto)

Na onze lunch zijn we langs het park gereden en daar stak een hertje vlak voor de auto, de weg over. Nellie heeft in allerijl de camera gepakt en heeft een foto kunnen maken voor het de bosjes invluchtte. Wij denken dat hij verschrokken is toen hij zag dat Piet achter het stuur zat.

Toen we in Ironwood waren, net voor de grens van Wisconsin, zijn we bij MC Donald’s onder genot van een beker(tje) koffie (zie foto) op internet gaan zoeken naar een motel in Ashland. Je betaal bij de Mac voor 2 bekers best lekkere koffie het hele bedrag van $ 1,06 dat betekent in Euro’s 40 cent per beker en dan kun je ook nog een refill gaan halen.

Om half vijf hadden we een motel gevonden in Ashland met uitzicht op Lake Superior (foto). We hoeven de straat maar over te steken, en inmiddels was het 21 graden met een lekker zonnetje. Zowel binnen als buiten de auto is het gezever afgelopen en is de natuur weer in evenwicht.

We zitten midden in het orkaan seizoen dat loopt van augustus tot september. Op sommige plaatsen, hoorde we op tv, is er verschrikkelijke schade aangericht en er zijn zo’n 60000 huizen vernield. Op het moment dat er in de staat of omgeving een orkaan op komst is, worden over alle radiozenders de programma’s stilgelegd en wordt er een alarm bericht doorgegeven wat de kracht en gevolgen van de orkaan zijn en welke plaatsen gevaar lopen. Voor ons zijn de vooruitzichten prima, mits Piet niet aan zijn orkaanseizoen begint.

We zijn half weg van onze vakantie en hebben 2800 mijl gereden en door 7 verschillende staten gereden. Morgen gaan we richting Duluth in Minisota dat is dan de 8ste staat.

Dus tot morgen.
Vanwege de tragere internet verbinding in dit motel worden er vandaag geen filmpjes op de pagina geplaatst.

• 06 Augustus 2013 - 06:38

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Hi folks

Happy to be included in your adventures once again. I did get postings from you in the beginning of your trip, but TomTom apparently had other ideas and kicked me off your site!
    I’m enjoying reading what you enjoy seeing and doing. Looking forward to more adventures.......and more hard boiled eggs, too.

Patricia

• 07 Augustus 2013 - 00:55

Joske En William:

hallo amerika hier italie.we hebben alles gelezen we hebben alles bekeken. maar dat hertje dat had het niet begrepen op zo,n grote auto..bij jullie in de buurt noodweer. hier vallen de mussen van het dak. te heet.we gaan voor morgen , dus de groetjes uit italie van joske en william.