17 januari Bonita Springs - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 januari Bonita Springs - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 januari Bonita Springs

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Januari 2013 | Verenigde Staten, Bonita Springs

We zijn vanmorgen om 10 uur vertrokken vanuit Fort Myers richting Napels (Florida). Prachtig zonnig weer en de temperatuur was weer 25 graden. Onderweg kregen we special escort, voor ons de State officer (foto) naast ons de sheriff. Een betere uitgeleide kon je niet hebben, of wilden ze van ons af en zeker weten dat we gingen?? Wij weten het niet en we hebben het niet gevraagd we waren meer bezig met ons lekker ontbijt wat er aan stond te komen.
Dus weer een gesteld doel gehaald, ontbijten bij Waffle House. Een heerlijk ontbijt, Nellie had scrambled eggs en Piet sunshine up met bacon en hashbrowns. De 50+ club was hier ook duidelijk aanwezig en alle stoelenwaren bezet trouwens je ziet hier weinig jeugd het lijkt wel of Florida een senior state is. Men wil hier graag uit eten, zowel ’s morgens als ’s avonds, 50+ of niet. Het lijkt wel of er weinig mensen gewoon thuis eten.
Na het ontbijt zijn we gaan tanken want we moeten, voor we de auto inleveren, nog zo’n 300 km rijden en we mogen de auto met een lege tank terugbrengen. We hebben voor 20 dollar bijgetankt, en het vreemde was dat als je je creditkaart gebruikt, je bij deze pomp bij een bedrag lager dan 25 dollar geen handtekening hoefde te zetten.

Tommetje stuurde ons een tijdlang over de highway maar toen Piet een bord met Beaches tegenkwam ging hij deze borden volgen. Toen Tommetje bleef protesteren hebben we hem terecht gewezen en opnieuw geprogrammeerd want hij moet rijden zoals wij het willen. De volgende 20 km was een prachtige route over lange en hoge bruggen en over de boulevard langs de kust. Soms namen we een afslag bij een Wal-Mart soms was het een Bealls maar vaak ook bij picknick plaatsen, niet om te picknicken maar om foto’s te maken. We hadden immers een zee van tijd.

Het blijkt dat Piet, plaatselijk, meer geliefd is bij de NMF als Nellie, want bij iedere stop die wij bij het water maken laten de genegenheidsbetuigingen bij Piet meer sporen achter als bij Nellie. Zijn benen lijken meer op wasborden dan op de knokige staken die we gewend zijn. Tot 3 uur hebben we stralend weer gehad, ineens trok het dicht, het begon te waaien, en het koelde behoorlijk af. Tegen 6 uur heeft het een beetje geregend. Maar ze beloven morgen toch weer mooie temperaturen, we zien wel, voor ons kan het toch niet meer stuk. We hebben prachtig weer gehad, soms zelfs wat té warm om echt buiten iets te ondernemen.

Onze geweldige toer is bijna ten einde, morgen gaan we naar de laatste stop, Miami. We denken dat we daar overnachten in the White House Inn motel, een motel dat zo’n 12 km van het vliegveld gelegen is en waar wij anderhalf jaar geleden ook geslapen hebben en er goede herinneringen aan hebben overgehouden.
Vooral het uitzicht is fantastisch. Maar over deze laatste route, morgen meer.

• 18 Januari 2013 - 03:33

Ranger Bob:

So sorry to see the trip coming to an end. Enjoyed the posting every day.

Soon "Where Are You" will be back in Holland. So happy to see that you had a good time in our country.

Till the next time ...Ranger Bob & Pat

• 18 Januari 2013 - 08:04

Miranda:

Hallo samen,

Jullie hebben weer heerlijk genoten !! Maar aan alles komt een einde maar jullie kennende staan er weer een aantal vakanties op de planning komend jaar !

Liefs van ons x

• 18 Januari 2013 - 10:41

Jos En William:

goeden morgen amerika. dat ontbijtje ziet er geweldig uit. mis de geur nog.ook weer mooie foto,s.
    en nellie in een nieuw pak. de reporter piet nog bedankt voor de mooie verhalen. hoop alleen
    dat het allemaal echt is geweest wat mijn broertje schrijft.morgen nog een verslag hoop ik voor jullie
    gaan vliegen.geniet nog even ,voor je weer de kou in moet.maar dat heeft ook zijn charme.
    hopelijk tot morgen. groetjes uit koude weert.doeiiiiiiiii

• 18 Januari 2013 - 14:16

Frank Govers:

ha piet en nellie

heb alle verhalen gevolgd
    jammer,dat we er niwet bij konden zijn

ga zeker eens naar een hometown buffet toe, goed eten ,veel keuze, lage prijs..

er zijn er twee in de buurt van miami:

2310 SOUTH UNIVERSITY DRIVE, DAVIE, FL 33324
    1403 E HALLANDALE BEACH BLVD, HALLANDALE, FL 33009
    de laatste is 10 minuten vanaf jullie hotel in miami

spreken elkaar weer, als jullie terug zijn
    frank marianne