15 januari North Port - Reisverslag uit Venice, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 15 januari North Port - Reisverslag uit Venice, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

15 januari North Port

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

16 Januari 2013 | Verenigde Staten, Venice

De zon stond weer hoog aan de hemel te blinken vanmorgen, toen moesten we denken aan de klusjesman van het complex van Ranger Bob, de goeie man was het zwembad aan het schoonmaken en klaagde dat het constant warm was, het koelde in Florida niet af zei hij. Hij zou graag naar Nederland gaan daar was het een stuk koeler en dat was zeker zo prettig om buiten te werken. Wij hebben maar niet gezegd dat het op het ogenblik in Nederland vriest en sneeuwt.

Vanmorgen hadden we een beperkt continental breakfast. Geen brood met jam maar je kon wel wafels bakken en dat is iets waar Nellie wel zin in had. Voor Piet maakt het niet zo veel uit, als het maar eten is. Dus zijn we de ochtend gestart met koffie en wafels met siroop. Vanmorgen zijn we in plaats van een strand wandeling een swamp wandeling gaan maken op advies van Ranger Bob in Sawgrass Lake Park. Een county government park en het was nog gratis ook. Een prachtig natuurpark waar de reigers stonden te vissen, alligators lagen te “slapen” en de slangen voor je neus weg kronkelde (foto’s).

Daarna gingen we richting Sarasota met als einddoel Venice. Het eerste gedeelte ging door Tampa wat wij een prachtige stad vinden. Men was bezig overal langs de weg tribunes en toiletten te plaatsen, dus wij vermoeden dat er dit weekend een marathon is. De weg naar Sarasota was saai, Tommetje had ons beloofd om ons over de boulevard langs de zee te laten rijden maar tot Sarasota hadden wij nog niet veel zee gezien. De enige zee was de zee van auto’s voor ons neus. Dus toen Piet het woord beach zag staan, gaf hij meteen richting aan en sloeg af richting beach. Tommetje sputterde wel tegen maar we hebben haar opnieuw geprogrammeerd waardoor ze ons langs de zee voerde.

Voor we in Venice waren moesten we een heel stuk achter een schoolbus blijven rijden (foto). Op het moment dat er kinderen uit moesten stappen zette de buschauffeur de knipperlichten in werking. Het hele verkeer ligt dan stil en waag het niet om te trachten de bus te passeren want dat is verboden en riskeer je wel een heel zware boette. Kinderen moeten in alle rust samen met hun begeleiders over kunnen steken en de bus blijft zolang met zijn lichten knipperen tot de kinderen overgestoken zijn.

Nu zijn we in North Port en niet in Venice. De reden is dat de motelprijzen in Venice het dubbele zijn van de motelprijzen in het 20 km verder liggende North Port. Morgen gaan we richting Napels en hoe de route dan verloopt, lezen jullie morgen weer.

Tot morgen allemaal.

• 16 Januari 2013 - 10:08

Jos En William:

goeden morgen amerika. we hebben het verslag gelezen . wel wat enge dieren in jullie verhaal.
    de slang ziet er toch wel vriendelijk uit. zijn mooie foto,s . de zeearend en het avondrood.
    we hebben weer genoten van jullie verslag.groetjes uit weert.