13 januari Clearwater. - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13 januari Clearwater. - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13 januari Clearwater.

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Januari 2013 | Verenigde Staten, Clearwater

Vandaag zijn we weer rond half elf vertrokken, er was geen ontbijt in dit motel, dus werd ons noodrantsoen genuttigd, koffie konden we zelf zetten. Het was in Crystal River 25 graden, het warmte record is volgens de tv gebroken, dus een beetje airco aan in de auto is goed te hebben. Eerst hebben we het gebied achter het hotel verkend en kwamen daar bij een riviertje waarbij een reiger zijn veren in de zon zat te drogen op een boomstronk (foto). Even verder was een arend naar een prooi aan het zoeken ( foto). Voor ons een reden om in de auto te stappen en onze trip te vervolgen. Wij wilden zelf eten en niet gegeten worden.
Na zo’n 40 km rechte weg te hebben gereden vond Piet het welletjes. Hij zei rechts is de zee dus ga ik rechtsaf, wel met een tegensputterde TomTom maar Piet wist het dit keer beter, dacht hij. De weg kwam eerst langs de swamps (foto), en uiteindelijk wel aan zee uit maar dan hield de weg ook op, dus moesten we toch terug.
Als compensatie stuurde Tommetje ons via een slingerrende binnenweg, door een prachtig uitgestrekt natuurgebied (foto airboot), terug naar de grote weg.
Hier konden we weer een van ons gestelde doelen uitvoeren, lunchen bij Dunkin Donuts. We waren al een DD gepasseerd maar toen konden we niet omdraaien, maar voor we 5 km verder waren zagen we een 2e DD en dus was het stoppen. Nellie bestelde koffie en voor ieder een jelly en een room donut, heerlijk en een zonde waard. Het was of bij DD de 55+ club daar zijn jaarvergadering hield want alles wat er zat was 55+ dus vielen wij niet op. Bij het afrekenen kregen we ook nog 10% senior korting en als je dat niet spontaan krijgt zegt dat wel iets hoe je bij een ander over komt. Trouwens wij voelen ons nog jong.

Er is in de loop van de jaren best wel wat veranderd in de States. Je ziet steeds meer fietsers en op veel binnenwegen is een witte lijn getrokken dat een fietspad aangeeft, soms zie je boven de weg een oversteekbrug voor fietsers en voetgangers. Men heeft ingezien dat fietsen gezond is en gezien het gewicht van veel Amerikanen is dit een prettige manier om te trimmen. Wij weten ook niet hoe wij uit zouden uitdijen als wij hier zouden wonen, het is allemaal verleidelijk hoor, en veel voor weinig.
Wij hadden gisteren bij Dennys een coupon boekje voor hotels meegenomen. Op de coupons die er in zitten krijg je korting op de kamers in verschillende hotels. Ons oog was gevallen op een Days Inn in Clearwater, dat ligt in de buurt van Tampa en St Petersburg in. Deze had een komplete keuken, zonder potten en pannen. (zie foto) Naast het motel was een open barretje met terras en daar was het goed toeven, ( foto). Heerlijk even uitrusten na een mooie rit. Morgen gaan we weer zuidelijker, richting Sarasota, Venice. Waar we precies uit komen is weer een verrassing.

Zojuist om 21:30 krijgen we een telefoontje van een vriend die hier in St. Petersburg woont. Hij wil morgen een dag met ons doorbrengen, dus hebben wij onze plannen weer gewijzigd, zoals je ziet we go with the flow. Het verslag lezen jullie morgen wel.

Tot morgen.

• 14 Januari 2013 - 10:01

Maaike, John, Jort & Daane:

Hoi Piet en Nellie.

Zo te zien is het weer genieten!. Vooral op die 25 graden zijn wij wel jaloers, aangezien het hier behoorlijk aan het vriezen is geslagen. Geniet ze!

Groetjes van de buurtjes

• 14 Januari 2013 - 11:59

Jos En William:

hallo amerika, het gaat goed met het voedsel dat op de foto,s staat.als het ook zo goed smaakt
    als de foto,s weergeeft. ook weer een leuk auto,tje . bij jullie is het goed warm,en hier goed koud.
    verschil moet er zijn. he familie ,we hebben weer genoten van het verslag. dus we gaan voor morgen.
    veel groetjes van ons tweetjes uit weert.