10 januari St Augustina Beach - Reisverslag uit Saint Augustine Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 10 januari St Augustina Beach - Reisverslag uit Saint Augustine Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

10 januari St Augustina Beach

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

11 Januari 2013 | Verenigde Staten, Saint Augustine Beach

Met een stralende zon van Daytona Beach vertrokken, de temperatuur hier is dit jaar 5 graden hoger dan normaal, het zal ons wel gegund zijn. Het zou een rustig ritje worden, want de afstand van Daytona Beach naar St Augustina Beach is slechts 76 km en dat is hier een kippen eindje. De weg liep constant langs de oceaan en af en toe was er een korte stop bij een van de doorgangen naar het strand.
De fout die we maakten was dat we een hotelletje zijn gaan zoeken in St Augustine Beach. Er was een prachtig strand, maar wij zijn geen watermensen en zonaanbidders, wel veel motels maar verder was er echt geen bal te beleven. Er werd overal hard gewerkt en opgebouwd. Het was inmiddels lunch tijd, dus zijn we eerst bij Subway een BLT gaan eten, daar zijn ze nog steeds lekker. Subway was 3,5 km van het motel dus om de hoek voor hier.

Van daaruit zijn we naar St Augustina gereden om ons te oriënteren voor morgen. Maar het parkeren was een groot probleem, je kon in een overdekte parking en in een open parking maar in beide gevallen was het in een lange rij wachten en daar hadden we geen zin in. Dus zijn we teruggereden naar het hotel.
Bij het hotel aangekomen besloten we om een strandwandeling te gaan maken, het was inmiddels na 3 uur dus minder heet, het strand lag aan de andere zijde van de straat en daar stond de sheriff geparkeerd. Nellie ging naar de sheriff om te vragen of ze een foto mocht maken, dat mocht maar zonder sheriff die stapte uit.
Trouwens bij het oversteken werd geadviseerd om een oranje vlag uit de bak te halen en deze omhoog te steken, dan zagen de automobilisten je goed. We waren dus echt in beeld.
Het strand was enorm breed maar heel anders als in Dayton Beach. Hier was veel meer los zand met grind, wat erg zwaar loopt, maar hoe dichter we bij zee kwamen hoe vaster de ondergrond. Dat liep een stuk makkelijker, Piet had gisteren zijn enkel al verzwikt, dus oppassen, we hebben toch nog een week te toeren. Er waren wel veel surfers en daar zat ook veel verschil in want je had surfers die prachtig over de golven scheerden en suffers die costant van de plank vielen en in het water lagen.
We wilden ook nog op de pier om daar wat rond te lopen maar dan moest je eerst in het winkeltje pieren kopen om te vissen. En omdat wij geen vissers zijn we naar het hotel teruggelopen. We hadden zin in een koud pilsje, en toen we op onze kamer zaten hadden we geen om weer een eind te rijden om een hapje te eten. Dus hebben we telefonisch een pizza besteld die bij onze kamer wordt afgeleverd. Ondanks het feit dat we de kleinste hadden besteld, was het toch nog te veel.

Morgen gaan we naar St Augustina, niet alleen om daar het mooie stadje te bekijken maar ook om een ander motel te zoeken dat dichter bij het centrum ligt. Tot morgen allemaal.

• 11 Januari 2013 - 10:15

Jos En William:

hallo amerika hier weert. jullie 5 graden exstra wij 6 graden in de min .dus nu rond het vriespunt.
    dus dat is wel een groot verschil.en voor ons even wennen. maar het verslag mag er weer wezen.
    de sherrif is jullie vriend.op de foto,s is weinig verkeer zichtbaar.opvallend.het is niet newyork.
    broeder en schone zus tot morgen. tot het volgende verslag. groetjes.