8 januari Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8 januari Daytona Beach - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8 januari Daytona Beach

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Januari 2013 | Verenigde Staten, Daytona Beach Shores

Wat een geweldig motel, Best Western had een prachtige kamer (zoals de foto liet zien) en een geweldig warm ontbijt, wat ze in de brochure wel hadden beloofd, maar het was zeker waar. Je kon ook wafels bakken maar daar had Nellie vandaag geen zin in. Er lagen warme omeletjes klaar, en aangezien het iedere dag al en en is komen de vers gebakken wafels zeker deze vakantie nog wel voorbij.
Maar de reis gaat voort en we hadden een motel geboekt via Internet in Daytona Beach dus we moesten wel op stap. Naar Daytona was zo’n 250 km en reis moest over de kleine eilandjes gaan voor de kust lagen. Tommetje had daar eerst niet veel zin in maar na wat commentaar onzerzijds schikt hij zich en konden we onze route rijden.
Af en toe een korte stop om te shoppen ( is hier een genot) en onderweg genieten van de omgeving met de prachtige bomen, en schitterende bloemen. De ene keer zit je in een omgeving van de “Rich and famous” de andere keer is het of je bij de familie Flodder op bezoek was. Dan ineens passeer je weer een Walmart, de grote verleiding, dus weer even shoppen. Maar dat maakt de reis ook zo afwisselend, echt genieten.
De temperatuur vandaag lag zo rond de 25 graden en de komende dag wordt het zo’n 28 graden en zonnig, boven gemiddeld voor de tijd van het jaar. Dus zitten we op het juiste moment in Daytona aan het strand. Maar wat bleek, we hadden, zonder het te weten, een hotel geboekt waar we 1 ½ jaar geleden ook een nacht hadden doorgebracht. Maar ze hadden ons nog niet verwacht want Piet had doorgegeven dat we in februari kwamen. Dus was er in het begin een lichte verwarring over onze aanwezigheid. Maar uiteindelijk hebben we voor 2 nachten een kamer aan zee. Dus morgenvroeg eerst een strand wandeling, geweldig en dat in januari.
Vanavond zijn we heerlijk gaan eten in een restaurantje waar we 1 ½ jaar geleden lekker buiten aan het strand hebben gezeten, nu was het daar net iets té fris voor. Maar we hebben er binnen ook weer heerlijk gegeten, en zijn uitzonderlijk aardig bediend. Morgen blijven we een dag aan zee in Daytona Beach rond zwerven. We zien wel wat we gaan ondernemen. Dat we een dagje ouder worden en op tijd time out nodig hebben mag duidelijk zijn. Maar we genieten ontzettend en zijn dankbaar dat we samen toch weer deze reis kunnen ondernemen. Het is echt kicken.
Tot morgen!

• 09 Januari 2013 - 10:30

Jos En William:

hallo vakantie gangers ,weer een mooi verslag en zeer mooie foto,s.
    dat eekhoorntje da,s mooi man.en dan die tankende meneer,ongelofelijk.
    zo,n natuurlijke foto,s van die vogels ,het is geweldig.
    hier alles oke. dus maar weer tot morgen,en geniet er van.
    groetjes van ons tweetjes,

• 09 Januari 2013 - 11:27

Christiane:

Hallo luitjes,
    nou dat ziet er weer prima uit daar! Is daar in Daytona ook niet die motor of auto racerij? Kijk weer uit naar de volgende belevenissen!!
    liefs, Christiane

• 09 Januari 2013 - 12:43

Miranda:

Kusjes van hier X

• 09 Januari 2013 - 15:25

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Ja Christiane in Daytona worden zowel motor als autoraces gehouden. Je mag hier ook met de auto op het strand rijden, wel voorzichtig hoor.
    We gaan nu eerst een strandwandeling maken en ontbijten. En verzamelen weer de verhalen voor ons dagverslag vanavond.
    Gr Nellie en Piet

• 09 Januari 2013 - 15:27

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Hoi William en Jos
    Die tankende man was de piloot van de auto en de foto's zijn natuurlijk en niet gefotoshopt.
    Gr. Nellie en Piet.

• 09 Januari 2013 - 18:41

Henny Van Eggelen:

Hoi,

We lezen weer van die leuke dingetjes die we gewend zijn van jullie, Piet die aan vreemde knopjes zit , samen de koffer(s) ingedoken. Gezien de mooie fotos lekker eten en drinken. "
    Maar geniet van de vakantie, zon en van elkaar !!

Liefs
    Henny en Ger