23-7 Jaspers - Reisverslag uit Grenada, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23-7 Jaspers - Reisverslag uit Grenada, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23-7 Jaspers

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, Grenada

Op het moment dat we gisteravond ons reisverslag klaar hadden en hem op Internet wilde plaatsen kregen we het bericht dat de website vernieuwd werd en daardoor geen bericht geplaatst kon worden. Pas rond 3:00 uur plaatselijke tijd konden we het verslag op internet geplaatst worden alleen de fototitels werden er niet bijgeplaatst en, zover wij weten, heeft niemand via de e-mail een bericht gehad dat het bericht met foto’s geplaatst was. Wij hebben, in de loop van de dag wat mailtjes naar waarbenjij.nu gestuurd maar nog geen reactie gehad. Wij hopen dat het probleem hersteld is en dat degene die op de mailinglist staan nu ook weer een berichtje krijgen.

We reizen vandaag al 3 weken rond in de states en hebben nog een volle week te gaan. We weten niet waar we nog gaan komen maar in ons achterhoofd hebben we nog een rit over de Blue Ridge Parkway. Daarvoor zullen we wel naar Roanoke in Tennessee moeten rijden en deze weg volgen tot Ashville in North Carolina. Of we dit halen weten we niet maar je moet iets te wensen hebben.

Het motel waar we vannacht hebben geslapen had geen continental en geen hot breakfast er was niets, dus werd het ons noodrantsoen, crackers met kaas. Piet ging koffie halen bij McDonalds en zo hadden we ons eigen continental breakfast. Maar we hadden wel een uitzonderlijk schoon,
( gestreken lakens), netjes geschilderd en goed onderhouden motel. Dat hebben wij hebben wel eens anders gezien.

Rond half tien zijn we vertrokken richting Alabama, niet rechtstreeks maar via Houston en Aberdeen en als einddoel Arley. De temperatuur was al opgelopen tot 29 graden en voor we 20 km hadden gereden moesten we, wegens een naderende vrachtauto met daarop een half mobile home, stoppen en wachten tot we gebruik konden maken van ons weghelft. Daarna kwamen er nog 3 vrachtwagens met halve mobile homes voorbij. Zie foto’s.

Over foto’s gesproken, Nellie maakt graag foto’s van vergezichten met luchten, zonsondergang, avondluchten, en de hier zo bijzondere watten wolken. Ze is alleen niet zo gecharmeerd van Piet zijn luchten, hij waarschuwt Nellie vaak dat hij een de horizon gaat vullen maar ze zal deze nooit vastleggen, ze zijn er ook te vluchtig voor. Vandaag heeft Piet de horizon niet gevuld.

Het gedeelte tussen Natural Bridge en Arley was, heuvelachtig, veel meren en bruggen prachtig hoe plukken watten wolken in het water weerspiegelen. Voor het maken van mooie foto’s zijn wij best bereid om risico’s te lopen. De ene keer stoppen we midden op een brug maar we zijn best bereid om foto’s te maken vanuit de tuin van iemand. Vandaag hebben we de auto geparkeerd in de oprit van een makelaarskantoor om foto’s te maken van de rivier die aan de achterzijde van het kantoor stroomde.

Het is wel prettig dat we in Mississippi en Alabama geen last hebben van muggen of ander ongedierte hebben. Heel erg prettig, als je ongestoord uit de auto kunt stappen, om wat rond te lopen bij het water en foto’s kunt maken. Maar we hoorde wel op het nieuws dat een nieuwe invasie muggen verwacht word in sept. Alleen Piet is enkele malen gestoken. Het zou kunnen zijn dat de NMF overgelopen zijn naar Piet en voortaan PFM heet. We zullen het onderzoeken en als er meer bekend is laten we dit weten.

De waszak is leeg, de was ligt schoon ‘gestreken’ in de koffers. We slapen 2 nachten in Jaspers.
Morgen nemen we weer een snipperdag, dus shopdag. We gaan dan naar Birmingham dat 60 km van Jaspers ligt.

Dus tot morgen.

• 24 Juli 2012 - 09:09

Christiane:

hallo luitjes, heb ook gemerkt dat de vormgeving van deze site veranderd is. Niet ten voordele vind ik.
    weet ook niet waar ik mijn naam nu moet zetten dus doe dat maar onderaan!
    Mooie foto's zeg en wat een vogel. Stonden jullie daar zo dichtbij of hebben jullie een mega inzoomlens??? Echt prachtig.
    In ieder geval elke dag een avontuur te lezen voor mij, het lijkt wel een feuilleton zoals vroeger in de krant!!
    Geniet van de laatste week!
    Groetjes,
    Christiane

• 24 Juli 2012 - 09:30

Joske En William:

goedenmorgen amerika hier italie. de nieuwe email is binnen. het is nog even wennen aan de indeling.
    de foto,s hebben nu geen tekst. en anders bewerkt als in oude situatie. maar inmiddels heb ik het onder de knie.het is niet zo duidelijk als de vorige uitvoering. verder mooi verslag,en ja daar is hij weer de waszak. maar nu is hij leeg. en mooi einde voor een waszak. foto vande vogel is geweldig. en kamperen met zo,n truck lijkt ook niet alles.heb weer genoten. en gaan we voor morgen. shopday.groetjes uit italie van joske en william.