12-7 Canton - Reisverslag uit Canton, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 12-7 Canton - Reisverslag uit Canton, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

12-7 Canton

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Canton

Omdat Nellie gisteren iets was vergeten zijn we eerst even naar de Mall geweest. We waren de eerste klanten want de Mall gaat pas open om 10:00 uur. De benzine bij de pomp waar we gisteren de prijs zagen stijgen was nu nog eens 5 cent duurder geworden. De prijs van benzine stijgt harder als de temperatuur want die was om 10:00 uur 28 graden en dat is zo iedere dag rond die tijd.

Het was mooi weer en de route die vandaag was uitgestippelde ging via Mount Olive, Forest, Canton en als laatste halte Kosciusko. We kwamen dus niet in Jackson maar gingen in een boog er omheen. Het eerste gedeelte nog tot voorbij Forest was het of we over de Veluwe reden. Erg heuvelachtig prachtige bossen en een slingerweggetje er omheen. Alleen in plaats van heidevelden zagen we tussen door vaak aardappelvelden, maar dat valt niemand op. Alleen een schaap zou meer last met eten hebben.

Voor Canton stroomt de Pearl River en die was daar op zijn breedst en toen we aan het einde van de brug waren was er een parkeerplaats en zag je de prachtigste waterlelievelden aan beide zijden van brug liggen. Toen we daar 5 minuten hadden gestaan kwam de Reservoir Patrol een kijkje nemen en informeren wat we daar deden. De Reservoir Patrol is een soort Smaak Politie maar dan gespecialiseerd in water en aan het stuur zat de Amerikaanse Rob Geus.

Wij moesten ons water laten controleren en die werd na enig getreuzel goedgekeurd. Men keek wat minachtend naar de fles wijn en de blikjes bier maar wij vonden dat Rob maar waterig uit zijn ogen keek, misschien te diep in een glaasje water gekeken. Maar…we mochten een foto maken van deze aardige American Heroes en ze reden daarna door.

Ook wij gingen verder en reden op een scenic way die langs de rivier liep tot aan Kosciusko en dat was nog zo’n 80 km. Deze weg deed me denken aan de Blue Ridge Parkway ook deze was speciaal aangelegd voor het toerisme had speciale parkeerhavens voor te picknicken en mooie uitzichten. Werkelijk zo ongelooflijk mooi, dit is met foto’s niet vast te leggen.

We hadden onze Tom geprogrammeerd op Motel 8 in Kosciusko, maar toen er werd gezegd dat we ons doel hadden bereikt bleek er geen motel te zijn. Dan maar een ander motel selecteren maar ook hier bleek Hans Kazan aan het werk te zijn geweest, alles weggetoverd. Dan maar naar het volgende stadje, Durant, dat lag 35 km westelijk, daar was wel één motel en dat lag in de midle of nowhere, dus ook geen prettig idee. Vandaar dat we terug zijn gegaan naar Canton waar diverse motels en eetgelegenheden bij elkaar waren. Wel een prettig idee als je honger hebt. Al met al hebben we zo vandaag zo’n 370 km gereden. Maar we waren toch om 5 uur weer gesetteld in een motel.
We denken morgen langs de Mississippi te gaan rijden en die vormt de grens tussen de staat Mississippi en Arkansas, morgen wordt het dus een grensgeval.

Tot morgen!

• 13 Juli 2012 - 01:56

Nellie En Piet:

Hey buurtjes,

Wat een geluk dat ons huis van binnen nog droog is. Want er valt geregeld nogal wat hoorde wij.
    Wij hebben hier later in de middag even een hoosbui gehad, met zo'n grauwe luchten dat we even dachten dit gaat voorlopig niet over drijven. Maar het is alweer een tijdje droog, en de temp. is lekker.
    Zeker weten dat we genieten van alles.

Thanks voor de goeie zorgen.

Liefs en groetjes.

• 13 Juli 2012 - 06:53

Christiane:

Hallo Nellie en Piet, zo te zien hebben jullie ook veel water maar dan al op de aarde en niet zoals hier, dat het nog uit de lucht valt!! Geniet van jullie verhalen en 'reis' zo een beetje mee. En wat een politie daar steeds. opvallend dat je niet even rustig stil kan staan want dan stopt er weer zo 'n texas ranger!

• 13 Juli 2012 - 07:18

Joske En William:

goeden morgen. jullie tomtom is niet geupdate.maar brengt je er wel.mooie foto,s veel soorten politie. ieder zijn eigen kenmerk. morgen naar de missesippie ,daar is een liedje van.he familie het is weer geweldig. dus tot morgen. groetjes joske en william.

• 13 Juli 2012 - 13:17

Nellie En Piet:

Hey Christianne,

Ik zei al tegen de Reservoir Patrol dat het opvalt als ik foto's sta te maken dat er iemand komt kijken. we hebben ook gezegt dat dit allemaal op onze weblog komt. Het lijkt er echt op dat ik hier ook de bekende Nederlander begin te worden,hi-hi.
    Leuk hé, om zo een beetje mee te reizen. Wij genieten, het valt tot nu toe mee de regen die we hebben gehad. Zolang we tussendoor maar foto's kunnen maken, want de meeste foto's maak ik terwijl Piet rijd. Dus nog steeds gelukt!

Tot de volgende keer.