2-8 Gainesville - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2-8 Gainesville - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2-8 Gainesville

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Gainesville

Vandaag was het dan echt de laatste route die we gereden hebben en de bedoeling was dat deze in Atlanta zou eindigen. Omdat wij graag van het padje gaan hebben we weer een andere route gereden als wat we gepland hadden. Dus is Gainesville de eindstop voor vandaag, zo’n 100 km van het vliegveld. Dat is geen probleem want we gaan morgenavond pas om 9:00 uur de lucht in.

Voor we vanochtend vertrokken zijn we nog gebeld door Obama die vroeg hoeveel we de afgelopen weken hadden geïnvesteerd in de Amerikaanse economie. Toen hij het bedrag hoorde ging hij meteen akkoord met het voorstel van acceptatie van de staatschuld en dit was voor ons ook een reden om te proosten, hoewel wij daar eigenlijk nooit een echte voor rede nodig hebben.

Toen we vertrokken om 10:00 uur vanmorgen was het al zo’n 32 graden en de zon scheen aan een wolkeloze blauwe hemel. We reden, via prachtige smalle wegjes, richting Gainesville. We programmeerden Tommetje op een Walmart en de dichtstbijzijnde was 35 km verder en dat stelt voor ons Amerikanen niet voor. Na nog wat extra geld in de Amerikaanse economie te hebben gestopt, dat bleek wel want we kwamen onderweg grote Walmart vrachtwagens tegen die voor de bevoorrading moesten zorgen, kregen we honger van het shoppen. De volgende halte was dus een IHOP voor een heerlijke BLT.

Tommetje had volgens ons problemen met de hitte want hij stuurde ons naar een IHOP die zo’n 25 km verder lag. Voor ons geen probleem want voor goede BLT gaan we desnoods naar de andere kant van de VS. Onderweg kwamen we nog langs een trainingskamp van American College Footbal. Op de weg stonden 2 politie auto’s die het verkeer er omheen leidde.

Nadien zijn we nog afgeslagen bij Lake Lanier en Six Miles Creek. Prachtige grote meren waar veel watersport, campings en parken bij zijn. Maar ook de wegen er naar toe waren adembenemend. Georgia is een staat met een prachtige natuur en, als grote plus, veel minder muggen.

Het zal vertrek morgen zal ook best emotioneel zijn, was het bij aankomst als thuiskomen, nu is het weer afscheid nemen. We zullen het missen die brandende zon en die hoge temperaturen, maar je went er uiteindelijk aan en je kunt tenslotte beter nat worden van zweet als van de regen. We zullen onze SUV missen, een comfortabele auto met automaat en heerlijke zit, het enige minpunt was dat hij hem graag lustte. So what, hij was niet de enige. We zullen het missen, de McDonalds, BurgerKing, Waffle House, Wendy’s, IHOP, PizzaHut en al die andere restaurants met hun slankmakers.

Maar we gaan zeker terug, maar niet waar NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) zo enthousiast zijn om ons te omhelzen.

Eind van de maand hebben we nog een cruise op ons programma staan. We nemen dan onze laptop niet mee, maar het verslag en foto’s van deze reis zal later ook op onze site te lezen zijn.

Wij hopen dat jullie net als wij genoten hebben van ons avontuur hier in de States. Voor ons was het zeker leuk om op deze manier straks een mooi boek samen te stellen, waarvan we zeker nog vaak van zullen nagenieten.

Inmiddels zitten we bij McDonalds te internetten want in het motel is het netwerk uitgevallen. Dus een bijzondere afsluiting.

Groetjes, Nellie & Piet

• 03 Augustus 2011 - 04:44

Nelly Brugel:

Mijn wens voor jullie is een fijne reis terug .
    Behouden aankomst en tot ziens.
    Groeten Nelly.