23-7 Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23-7 Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23-7 Kissimmee

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Kissimmee

Gisteravond kregen we het advies om eens naar Sebastian Inlet te gaan, dit was wel 45 km terug maar we hebben de tijd dus wij terug. We werden door Tommetje eerst naar een sjieke wijk in Sebastian gestuurd, maar na wat zoeken vonden we de weg die pal langs de kust liep. Ontzettend mooi daar.
Van hieruit gingen we, via Melbourne, naar Kissimmee, normaal zo'n 95 km maar omdat wij altijd omrijden en de subways opzoeken worden dat dan dubbele km. In Melbourne zagen we een Duncan Donuts want Piet moest nog steeds voor zijn verjaardag trakteren. We hebben koffie en een extra portie besteld want dan konden we er meteen de lunch van maken, weer eens iets heel anders dan een sandwich. We zijn in gesprek geraakt met enkele gepensioneerde Amerikanen en hebben met hen een hele tijd ervaringen uit zitten wisselen. En dan zie je dat de tijd vliegt, je vergeet de tijd als het gezellig is.
De weg langs de kust tot Ocoa was prachtig maar daarna richting Orlando werd het wat saai, maar je kunt niet alles hebben. Onderweg kwamen we een truckje tegen met K9 achterop, wij denken dat het K3 was dat 3 keer beter zong. Orlando is een grote hectische stad en we mogen blij zijn dat we onze Tom de weg wist want we werden feilloos door de heksenketel gestuurd. Komt nog bij dat Kissimmee slechts enkele kilometers van Disney ligt.
Het is geen Disney zoals in Parijs maar een complete stad met eigen wegen en busvervoer en attracties zoals Epcot, Magic Kingdom, Seaworld, Hollywood studios, Animal Kingdom en complete winkelcentra rondom de parken. Zelfs in de balken van de stoplichten zie je vermeld waar je af moet slaan om in Disney te komen. Alles was wel veel commerciëler geworden in 15 jaar rondom Disney World, want alles ademt hier Disney.
Het weer is goed, gemiddeld zo’n 35 graden met geregeld een fikse regen/onweersbui tussendoor waardoor de temperatuur ineens 10 graden Fahrenheit zakt, maar als de bui over is stijgt hij weer naar 95 graden Fahrenheit en dat is ongeveer 35 graden Celsius. ‘s Morgens voor 10 uur loop je al te zweten en ben je blij dat je in een auto met airco kunt stappen.
Wat wel opvalt, is dat als je hier gegeten hebt en je laat ook maar een klein beetje op je bord liggen het bedienend personeel meteen met een doggy bag aankomt om het restant mee te nemen. Morgen gaan we eerst ( weer) naar Walmarkt en daarna naar Kissemmee zelf, wat een heel leuk klein stadje schijnt te zijn. Maar daar hebben we het morgen wel weer over.
Tot morgen!

• 24 Juli 2011 - 01:54

Nellie En Piet:

Hai Margo, het is idd zo dat de tijd hier voor ons vliegt, we hebben in vele opzichten een bijzondere vakantie, en genieten er ontzettend van. Leuk dat je reageert, zo krijgen we straks een mooi foto/reisverslag/reactieboek.
    Liefs en groetjes van ons.

• 24 Juli 2011 - 09:37

Evert,Marieke & Kids:

Hallo Nellie & Piet,

Ja hoor wij volgen jullie nog steeds maar hebben het druk met van alles en dan schiet het er wel eens bij in om een reactie te plaatsen. Wij zien dat jullie flink aan het genieten zijn en hebben jullie ook last van die hitte golf daar wij hoorden het op tv en radio dat en nu een hitte golf was in amerika. Wij hopen dat je het dan een beetje uit kunt houden.

Groetjes van ons

xxx dikke knuffel

• 24 Juli 2011 - 11:23

Anja:

Hi, jullie worden gevolged hoor!!!! Maar soms is de waarheid hard: 35 graden soms een bui... vakantie... genieten.... en wij hier heerlijk in de hefst... 14 graden... soms droog.... hard werken... cursus regelen zodat jij dadelijk meteen aan de gang kunt als je terugkomt Nellie!!!!
    Wanneer ben je eigenlijk terug???

Zo dat is even duidelijk ... haha!! Heerlijk hoor om jullie te zien genieten. Jullie verdienen het dubbel en dwars en je krijgt wat je verdient zeggen ze weleens!!

Ik moet toch eens mijn contacten hierboven verbeteren..........

Liefs en groetjes van ons uit Rosweijdia xxxxxx anja en de rest

• 24 Juli 2011 - 13:44

Nellie En Piet:

Hey harde werkers, Evert, Marieke, en kids, Anja & Jack en kids.
    Vanmorgen om 8.30 uur was het hier al 35 gr.
    Ja, verschil mag er zijn, zowel met het werk als met het weer. Ongelooflijk dat het weer in Holland zoooo slecht is.Hier in Florida is het extreem warm volgens zeggen, maar in het Noorden is het werkelijk een hitte-golf dan kan je werkelijk niets ondernemen. Maar er is overal airco en als het ons dan even teveel word schieten we of in de auto of een winkel binnen. Maar dit is beter dan kou en regen.
    We genieten volop van onze enerverende vakantie. Nog 10 volle dagen, dan zit het erop, helaas!!!!!!
    Blijf reageren is leuk voor straks in ons boek om terug te kijken.
    Liefs allemaal van ons hier.

• 24 Juli 2011 - 16:11

Miranda:

Ben helemaal sprakeloos en zit te watertanden van dat lekkers van Dukin Donuts..... waar wij alleen maar naar mogen "kijken"...... ;-(

XXX

• 24 Juli 2011 - 19:22

Eric & Riet:

Hoi Nellie en Piet,

Wat een mooie foto's, we zien en lezen dat jullie genieten van jullie bijzondere en welverdiende vakantie.
    Piet nog van harte gefeliciteerd.
    We hopen dat jullie het samen op een speciale manier hebben gevierd.
    We blijven jullie volgen tussen de drukte door.
    Kom weer lekker opgeladen terug en geniet nog maar van al het mooie wat de natuur te bieden heeft.

Een warme groet vanuit het koude en natte kikkerland.

• 24 Juli 2011 - 20:18

Nelly Brugel.:

Ja hier ben ik weer ,het is erg leuk om weer te zien dat jullie het fijn hebben.
    Maar het is zelf vedient en dan krijg je ook wat.ga door met genieten en ik wens jullie nog fijne dagen.Het Leven kan zo mooi zijn.
    Lieve groeten Nelly Brugel

• 24 Juli 2011 - 22:11

Nelly Brugel:

Hallo Nellie en Piet .

Nellie ik hoop dat je mijn bericht hebt ontvangen.
    Ik heb Piet gefeliciteerd met zijn verjaardag en ik heb er zelf een borrel op gedronken.
    Ik geniet van de berichten en de foto,s en ik hoop het later met jou of jullie nog na te kijken.
    Laat even weten of je mijn bericht hebt ontvangen en ik reageer.

Wat is het allemaal gigantisch groot daar.
    Ik weet niet of ik er zelf naar toe zou gaan, mijn engels is dermate slecht dat ik dat niet durf denk ik.
    Mijn wens voor jullie is veel plezier en nog fijne dagen in America.
    Groeten Nelly.