22-7 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 22-7 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

22-7 Melbourne

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Melbourne

Nadat we eerst wat hadden geshopt bij Walmarkt zijn we doorgereden naar Lake Okeechobee. Wat je zag was geen echt meer maar een groot moeras met vaargeulen er in. Men was bezig met parkeer en picknick plaatsen aan te leggen. Maar om het resultaat te bekijken moeten we volgend jaar terug. Nou van ons mag dat hoor, geen enkel probleem.
Om 11 uur was het al zo’n 93 gr. Fahrenheit wat neerkomt op 34 graden Celcius niet slecht zo vroeg in de ochtend. Soms komt er dan ineens een fikse regenbui, met druppels wel zo verschrikkelijk groot, met bakken komt naar beneden, maar na de bui hersteld de temperatuur zich meteen.
We zijn vanuit Okeechobee naar Fort Pierce gereden, niet rechtstreeks want wij willen nogal eens van het padje afgaan. Dan moet tommetje zijn mond houden, op het moment dat we weer op het rechte pad willen wordt hij weer aangezet.
Fort Pierce is een prachtig stadje met aan zee grote gratis parkeerplaatsen en een hagelwit strand. Maar het zand was zo heet dat je je voeten zou verbranden trouwens in het noorden van de States is het nog veel warmer dan hier in Florida, daar is een echte hittegolf. Maar de hoge temperatuur nu en het natte voorjaar zorgt ervoor dat er extreem veel muggen zijn. Dus we spuiten ons nu geregeld in als we onderweg foto’s willen maken.
Wij willen, zoals we al meer gezegd hebben, nogal eens van de route afwijken. Dit deden wij ook bij Vero Beach daar gingen wij over een brug sloegen meteen na de brug af en konden de auto onder de brug parkeren. Het bleek dat onder de brug een breed voetgangerspad was aangelegd met uitsparingen waar men kon zitten of vissen. Je zat of liep daar heerlijk koel onder het razende verkeer van de brug. Werkelijk een bijzondere ervaring, met een adembenemend uitzicht op het water.
Bij Floridana Beach gingen we ook even foto’s maken. Daar kwamen we Kyle met zijn oma tegen. Kyle was ruim 2 jaar en zijn oma leek op Whoopy Goldberg. Het was, in alle opzichten, een bijzondere ontmoeting met 2 bijzondere mensen. Kyle, een heerlijk ventje, wilde wel met ons mee in het vliegtuig naar Holland.
We hebben vandaag werkelijk genoten van de uitzonderlijke prachtige route die voor een groot gedeelte langs de kust liep. Het motel dat we via internet gisteravond al geboekt hadden lag aan de westelijke zijde, dus niet aan zee, van Melbourne. Toen we de lounge van het motel binnenstapte zagen we meteen dat het happy hour was, toevallig!!! Dus wij ook happy en we hebben meteen hiervan gebruik gemaakt en een lekker koel pilsje gedronken, iets wat we anders nooit doen hoor, ahum?! Omdat de restaurants hier op loopafstand waren hoefden we het niet bij één te laten.
Morgen gaan we via een omweg, en natuurlijk weer binnendoor, naar Kissemmee, waar we 3 dagen blijven. Wat een land, bloedheet maar we genieten intens.
Tot morgen.

• 23 Juli 2011 - 07:41

Miranda:

Hoihoi,

Wederom prachtige foto's ! Vooral dat restaurant in Fort Pierce met die geweldige tropische uitstraling door de kleur en het rieten dak ! Ga vooral eens kijken of je straks een Motel in Fort Lauderdale recht aan het strand kunt bemachtigen.....deze hebben daar ook dezelfde tropische uitstraling en je zit echt OP het strand !

Hier lijkt het weer (pas NA het weekend) weer iets beter te worden ! Nog steeds geen zomer maar iets aangenamer en droger ! En dat zowat in augustus..... :-(

Super om te lezen dat jullie zo genieten ! Wij genieten iedere dag mee !

XXX van ons

• 23 Juli 2011 - 19:35

Margo Van Den Eijnde:

hallo vakantiegangers,

Aan de foto's en de reisverslagen te zien, zijn jullie echt aan het genieten!
    En zo hoort het ook, want voor je het weet zijn je vakantiedagen weer om.
    Fijn, dat wij zo, ook mee kunnen en mogen genieten.

liefs, Margo

• 24 Juli 2011 - 19:06

Eric & Riet:

Hoi Nellie en Piet,

Wat een mooie foto's, we zien en lezen dat jullie genieten van jullie bijzondere en welverdiende vakantie.
    Piet nog van harte gefeliciteerd.
    We hopen dat jullie het samen op een speciale manier hebben gevierd.
    We blijven jullie volgen tussen de drukte door.
    Kom weer lekker opgeladen terug en geniet nog maar van al het mooie wat de natuur te bieden heeft.

Een warme groet vanuit het koude en natte kikkerland.

• 24 Juli 2011 - 20:31

Nelly Brugel:

Hallo Nellie en Piet.

Wat een mooie foto van de Kraanvogels Jut en Jul.

Die kom je bij ons niet meer tegen.
    Ja ik ken iemand die ze speciaal kweekt ,maar dat is toch anders dan het in het wild of vrije natuur te zien.
    Geniet met volee teugen.
    Groeten nelly.